پیشگیری از سایش و ضعیف شدن پوست هنگام ورزش کردن

یک تمرین ورزشی عالی می‌تواند هیجان انگیز، از بین برنده استرس و تغییر دهنده خلق و خو باشد. اگر تمرینات ورزشی شدیدی دارید ممکن است مواردی همچون نقطه‌های قرمز بر روی پوست و خارش در آن را تجربه کنید. اصلا مهم نیست در حال دویدن هستید یا تمرینات سخت قلبی انجام می‌دهید، در برخی از موارد امکان ساییده شده بخش‌هایی از بدن همچون ران و زیر بغل وجود دارد. لباسی که به تن دارید نیز می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک و ضعیف شدن پوست بدن شما شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و روش‌های جلوگیری از آن را بیان کنیم.

چگونه از سایش پوست هنگام تمرینات شدید ورزشی جلوگیری کنیم؟

چگونه از سایش پوست هنگام تمرینات شدید ورزشی جلوگیری کنیم؟


مانع مناسبی ایجاد کنید:

قبل از اینکه تمرینات طولانی خود را آغاز کنید، بهتر است از یک لایه نازک محصولاتی همچون وازلین یا روان کننده‌ها استفاده کنید تا لایه محافظی ایجاد گردد. استفاده از پودر نیز بسیار مناسب است. بهتر است از پودر‌های موجود در بازار که برای این منظور ساخته شده‌اند استفاده کنید. هر محصولی که انتخاب می‌کنید، به پوست شما اجازه می‌دهد به جای ساییده شدن و ایجاد اصطکاک، به آرامی روی هم حرکت کند.در این حالت پوست شما خارش نخواهد داشت.

از لباس‌های مناسبی استفاده کنید:

ممکن است به هنگام تمرینات ورزشی تصمیم بگیرید از لباس‌های نخی و شل استفاده کنید تا از ایجاد سایش جلوگیری نمایید اما به یاد داشته باشید که لباس‌های نخی رطوبت را به خود می‌گیرد و مرطوب باقی می‌ماند و باعث ایجاد سایش می‌شود. بهتر است به جای لباس‌های نخی از لباس‌هایی استفاده کنید که از پارچه‌های عرق گیر ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها عرق بدن را می‌گیرند. در این حالت پوست شما خشک باقی می‌ماند و دیگر سایشی نخواهد داشت.

تمرینات ورزشی را با هم ترکیب کنید:

اگر به هنگام انجام تمرینات ورزشی پوست شما آسیب می‌بیند، بهتر است دفعه بعد تمرینات ورزشی خود را تغییر دهید و انواع مختلفی را با هم ترکیب کنید. یک روز بر روی قسمت بالایی بدن و روز دیگر بر روی قسمت پایینی بدن خود تمرکز کنید. در این حالت نواحی آسیب دیده زمانی کافی برای بهبود خود را خواهند داشت.

از آب استفاده کنید:

شما ممکن است برای جلوگیری از کمبود آب بدن، مقادیر زیادی آب بنوشید اما نوشیدن آب به کاهش سایش بدن نیز کمک می‌کند. رساندن آب کافی به بدن، غلظت نمک در پوست را کاهش می‌دهد. اگر بدن آب کافی نداشته باشد نمی‌تواند بلورهای ریز نمک موجود در عرق را بشوید و همین امر باعث تجمع نمک در پوست می‌شود و همانند کاغذ سمباده عمل می‌کند و پوست را به هم می‌ساید. اگر پوست شما در حال حاضر به هم ساییده شده است می‌توانید به آسانی آن را درمان کنید. ابتدا ناحیه مورد نظر را با یک پاک کننده ملایم وغیر تحریک کننده پاک نمایید. سپس از یک روغن مناسب(روغن‌هایی که با نام روغن ضد لک و ضد ترک در بازار وجود دارد) استفاده نمایید. اگر با موارد ذکر شده پوستتان خوب نشد می‌توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. / healthmag.ir