مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!Reviewed by balanian on Jan 13Rating: 4.5مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

راز موفقیت انسان‌های بزرگ شاید یک سری از ویژگی‌های رفتاری مشترکی است که در همه این افراد وجود دارد و آنها را در رسیدن به موفقیت یاری می‌کند.

راز موفقیت انسان‌های بزرگ شاید از فردی به فرد دیگر تا حدودی متفاوت باشد اما آنچه مسلم است این است که یک سری ویژگی‌های رفتاری مشترکی در همه این افراد وجود دارد و آنها را در راه رسیدن به اهدافشان یاری کرده است. برای آنان که به دنبال موفقیت هستند مهم است که این ویژگی‌ها را بشناسند و آنها را در خود با تمرین و پشتکار تقویت کنند. هیچ یک از این ویژگی‌ها به طور ژنتیکی انتقال نمی‌یابد. همه‌ این‌ها را می‌توان یاد گرفت و در برنامه‌‌های روزانه خود به کار برد. هر یک از این ویژگی‌ها را به اولویت و بخشی از زندگی خود تبدیل کنید.

مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

۱٫ تمرکز روی داشته‌ها

اولین راز موفقیت این است که روی داشته‌ها و توانایی که دارید تمرکز کنید و ببینید با آن توانایی‌ها چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، حتی اگر توانایی‌های خود را دست کم بگیرید بازهم برای شروع کافیست. اگر الان دارید این مطلب را می‌خوانید پس توانایی خواندن و نوشتن دارید، پس توانایی یادگرفتن بیشتر را هم دارید، می‌توانید از یادگیری شروع کنید، ببینید به چه توانایی‌هایی نیاز دارید و شروع کنید به یادگیری و تقویت آنها، هرچقدر در این مسیر بیشتر پیش بروید، توانایی‌هایتان بیشتر شکوفا می‌شود و کشف می‌کنید متناسب با آن به دنبال چه خواسته‌ها و آرزوهایی بروید.

۲٫ داشتن اهداف صریح و روشن

اگر زندگی افراد موفق را مرور کنید متوجه خواهید شد که راز موفقیت آنان این است که می‌دانند چه می‌خواهند و همیشه روی آن تمرکز می‌کنند. افراد موفق جهان فقط روی اهدافی تمرکز می‌کنند که در یک چهارچوب زمانی مشخص و واقع بینانه قابل حصول هستند. پیروی از این روش منطقی و علمی از نظر روحی آن‌ها را به سطحی می‌رساند که به سادگی می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند. این اهداف واضح و دقیق‌اند و در جایی مثل دفتر یادداشت یا کیف پول نگه‌داری می‌شوند تا فردی که آن‌ها را نوشته، بتواند راحت به آن‌ها رجوع نماید.

۳٫ سخت‌کوشی

اگر می‌خواهید موفق شوید باید داستان‌ پوچ یک شبه پولدار شدن را فراموش کنید. راز موفقیت چیزی نیست جز سخت‌کوشی و تلاش مستمر. قبل از قدم گذاشتن در سرزمین موفقیت و کامیابی باید ساعت‌ها تلاش کنید و با موانع و مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کنید. پشتکار، نظم و انضباط و تمایل به سخت‌کوشی شما را به قدری موفق خواهد کرد که باور آن برایتان دشوار است.

موفق

۴٫ ارزش قایل شدن برای زمان

افراد موفق مدیریت زمان می‌دانند. آن‌ها هم برای وقت خود و هم برای وقت دیگران احترام قایل‌اند. در واقع، راز موفقیت افراد موفق، این است که برای هر دقیقه‌شان ارزش قایل‌اند و به یک اندازه حواسشان هست چطور اوقات کاری و فراغتشان را می‌گذرانند. وقتشان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند و در مورد اتلاف وقت آدم‌های پیرامون خودشان نیز توجه دارند.

۵٫ تمرکز روی زمان حال و کار پیش‌رو

از آن جا که یک فرد موفق همه‌چیز را نوشته و اولویت‌بندی می‌کند، نیازی ندارد ذهن خود را با کارهایی شلوغ کند که بعد نوبتشان می‌رسد یا کارهایی که قبلا تکمیل کرده است. راز موفقیت حضور در زمان حال است و مهم‌ترین چیز در ذهن فرد موفق در لحظه‌ای که کاری را دست می‌گیرد، کامل کردن آن است تا سپس بتواند به کار بعدی فهرستش بپردازد.

۶٫ بررسی یک موضوع قبل از پرداختن به آن

یک فرد موفق، قبل از پریدن، جلوی پایش را نگاه می‌کند؛ او نه تنها راهبردی برای نزدیک شدن به کار، دست و پا می‌کند، بلکه بررسی می‌کند که آیا موضوع، شایستگی توجه و صرف وقت را دارد یا خیر. اگر کار و موضوع مورد نظر، فرد را به هدف‌های کوتاه یا درازمدتش نزدیک‌تر نکند، مهم نیست تا چه حد آن کار جذابیت دارد؛ آن را رد می‌کند.

۷٫ واگذار کردن

نمی‌توانید همه‌ کارها را خودتان انجام دهید. در این زمینه تلاشی هم نباید بکنید. چون در برخی زمینه‌ها مثل بعضی‌ها خبره نیستید، اگر هم بخواهید همه‌ کارها را خودتان انجام دهید، آن کارهایی هم که در آن تخصص دارید، با انسجام لازم انجام نخواهید داد. باید برخی کارها را به دیگران واگذار نمایید و به آن‌ها اعتماد کنید.

۸٫ منظم بودن

منظم بودن افراد به آنها کمک می‌کند تا از فضای پیرامون خود نیز بیشترین بهره را ‌ببرند. محیطی را که در آن زندگی و کار می‌کنید را همیشه منظم نگه ‌دارید. محیط‌های منظم به فرد موفق اجازه می‌دهند بدون نگرانی درباره‌ پرونده‌ای که تازه کنار دستش گذاشته‌اند یا پرونده‌ قبلی که هنوز کنار دستش است، نگرانی نداشته باشد. فرد منظم و سازمان‌یافته از تغییرات استقبال می‌کند و بلافاصله به چیزها نظمی دوباره می‌دهد تا در چهارچوب شاخص‌های جدید، دستاوردهایش را به بیشترین حد برساند.

 

۹٫ استراتژی و برنامه داشتن

برنامه ریزی کردن و یک دفترچه یادداشت داشتن یکی از رازهای موفقیت افراد بزرگ است افراد موفق تمام کارهای خود را یادداشت می‌کنند تا از این طریق میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کرده و بدانند در ارتباط با اهداف خود کجا هستند. باید همیشه استراتژی خاصی را دنبال کنید زیرا بهره‌مندی از یک استراتژی منسجم و حساب شده شما را در مسیر موفقیت نگه می‌دارد و نحوه رسیدن به مقصد را به شما نشان می‌دهد.

۱۰٫ ریسک کردن

افراد موفق نه تنها از شکست نمی‌ترسند بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند به آن نگاه می‌کنند. راز موفقیت آنان این است که می‌دانند احتمال شکست خوردن وجود دارد اما باز هم اقدام می‌کنند چون فهمیده‌اند فقط در حین حرکت به سوی اهداف است که می‌توانند تجربه کسب کنند و درس‌های لازم را بیاموزند. افراد موفق همچنین می‌دانند که شاید درحرکت رو به جلویی که دارند چند بار شکست بخورند.

مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

۱۱٫ مطالعه کردن

اگر یاد نگیرید و برای مطالعه وقت نگذارید نمی‌توانید به اهداف خود دست یابید. با مطالعه بیوگرافی یا داستان زندگی افراد موفق متوجه خواهید شد که آن‌ها همیشه مطالعه می‌کنند و حوزه فکری خود را به واسطه این عادت گسترش می‌دهند. آن‌ها همچنین سعی می‌کنند از تجربیات دیگران بیاموزند و از این طریق به دانش و آگاهی خود بیفزایند.

۱۲٫ انجام دادن کاری که به آن علاقه‌مندید

راز موفقیت تمام افراد موفق جهان این است که به هنر، صنعت و استعداد خود علاقه‌مندند و با شور و اشتیاق فراوان در مورد آن صحبت می‌کنند. آن‌ها هرگز برای پول کاری را انجام نمی‌دهند. افراد موفق فقط به خاطر عشقی که به یک کار دارند و لذتی که آن کار برایشان فراهم می‌کند به دنبال آن می‌روند. به همین دلیل عادات روزانه خود را بر فعالیت‌هایی متمرکز می‌کنند که به موفقیتشان کمک می‌کند و شرایط لازم برای پیشرفت و کشف استعدادهای درونی و پنهانشان را فراهم می‌کند.

۱۳٫ مثبت اندیش بودن

اکثر افراد موفق زمان‌شان را با مثبت اندیشان می‌گذراند. راز موفقیت آنان این است که حتی در شرایط دشوار هم تنها بر جنبه‌های مثبت زندگی تمرکز دارند. آنها به دنبال آرزوهایشان می‌روند و حتی اگر در این مسیر شکست بخورند، ناامید نمی‌شوند و با تغییر نگرش از آن شکست به عنوان فرصتی برای شروع دوباره استفاده می‌کنند.

۱۴٫ انتقادپذیر و متواضع بودن

افراد موفق ذهن بازی دارند. آنها از انتقادهای دیگران آزرده نمی‌شوند و با دیدی مثبت از آن برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند. آنها گذشته خود را فراموش نمی‌کنند، موفقیت‌های خود را به رخ اطرافیان نمی‌کشند و زندگی را به همان روالی که در گذشته بود، ادامه خواهند داد. آنها در فعالیت‌های مختلف بشر دوستانه شرکت و برای بهبود زندگی افراد نیازمند تلاش می‌کنند. آنها موفقیت خود را مدیون جامعه می‌دانند و پیروزی و شادی خود را با آنها شریک می‌شوند.

۱۵٫ به ندای قلب خود گوش دادن

آنچه برای افراد موفق مهم است، ندای قلب‌شان است، نه نظرات دیگران. راز موفقیت آنان ان است که هیچ گاه مطابق میل اطرافیانشان عمل نمی‌کنند بلکه زندگی را آنطور که خودشان دوست دارند، پیش می‌برند.

مهمترین رازهای موفقیت انسان های بزرگ!

منبع: مجله  ستاره

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment