ترفندهایی برای درمان تیروئید

ترفندهایی برای درمان تیروئیدReviewed by بلانیان on Sep 8Rating:

 ترفندهایی برای درمان تیروئید

ترفندهایی برای درمان تیروئید

مشکلات کم کاری و پرکاری تیروئید امروزه در جوامع مدرن بسیار شایع شده اما با چند راهکارهای طبیعی و به سادگی آن را درمان کنید.
بیماری های غده تیروئید امروزه در بسیاری افراد شایع است این عارضه حتی در شمار زیادی از مردم با وجود ابتلا به آن تشخیص داده نشده است.
ترفندهایی برای درمان تیروئید
تیروئید غده اصلی انرژی و سوخت و ساز بدن است و مکانیزم عملکرد آن پیچیده است چرا که هر سلول در بدن  دارای گیرنده های هورمون تیروئید است.
مشکلات تیروئیدی می تواند به طور طبیعی با یک رژیم غذایی مناسب، ورزش، استراحت و کاهش استرس درمان شود.
راه کار عالی برای درمان تیروئید به طور طبیعی:
۱٫ روغن نارگیل
روغن نارگیل برخلاف بسیاری  از روغن های پخت و پز در روند تبدیل T4 به T3 خللی وارد نمی کند این امر موجب افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن می شود. این روغن همچنین در تقویت و سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیرگذاراست به همین دلیل توصیه می شود که روزانه حداقل یک قاشق از این روغن استفاده شود.
۲٫مصرف ویتامین A ، D ،k
این ویتامین ها برای سلامت و بهبود عملکرد هورمون تیروئید بسیار مهم است. مطالعات اخیر نشان داده که مردمی که مشکلات تیروئید دارند اغلب کمبود این ویتامین در بدنشان دیده می شود.
۳٫ورزش
تمرین برخی از روش های تمدد اعصاب، مانند یوگا، یا تای چی برای تنظیم عملکرد تیروئید به خصوص اگر این مشکل ناشی از افسردگی یا شنیدن خبر بسیار بد بوده باشد بسیار مفید و موثر است.
۴٫ اجتناب از مصرف گلوتن
 گلوتن باعث ایجاد یک واکنش در سیستم ایمنی بسیاری از مردم است که از آن به عنوان علت تیروئیدیت هاشیموتو (یک بیماری تیروئید خود ایمنی شایع ) یاد می شود.
۵٫کره بادام زمینی
کره بادام زمینی در بهبود مشکلات تیروئیدی در بیماران موثر است.

About Author

Add a Comment