هنگام صبحانه، چه مواد غذایی مصرف کنیم، کدام خوراکی ها را کنار بگذاریم تا چاق نشویم

هنگام صبحانه، چه مواد غذایی مصرف کنیم، کدام خوراکی ها را کنار بگذاریم تا چاق نشویمReviewed by بلانیان on Mar 11Rating:

بهترین و بدترین مواد غذایی برای صبحانه

شاید راضی کردن جوانه‌های چشایی‌تان قبل از هر کار دیگری در صبح، وسوسه انگیز باشد اما نباید بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب به وسوسه‌هایتان تن دهید. همانطور که این شعار پر کاربرد می‌گوید: “صبحانه،مهمترین وعده غذایی در روز است”. اما صبحانه معمولا یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ها، کلسترول، چربی اشباع و سدیم نیز می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد آن‌هایی که به طور منظم صبحانه می‌خورند، قادرند مهارت‌های شناختی قوی از خود نشان دهند و در عین حال به احتمال کمتری مبتلا به چاقی می‌شوند. اما اگر هدف تناسب اندام شما کاهش وزن است، صبحانه بسته به انتخاب‌های غذایی شما می‌تواند احتمالا بدترین وعده غذایی روز باشد.

بهترین و بدترین مواد غذایی برای صبحانه

بهترین و بدترین مواد غذایی برای صبحانه

غلات شیرین

چه دوست داشته باشید و چه نه، اجتناب از مصرف گزینه‌های غذایی ناسالم در تمام ساعات روز از جمله اولین وعده غذایی در صبح به خودکنترلی زیادی نیاز دارد. غلات سرشار از شکر، جزء بدترین مواد غذایی برای صبحانه می‌باشند. غلات شیرین در هر وعده حاوی ۲۴ گرم کربوهیدرات و ۱۵ گرم شکر هستند.
دونات

دونات‌ها مانند اکثر غلات، سرشار از شکر می‌باشند. همچنین به آن‌ها مقدار زیادی چربی و سدیم افزوده می‌شود. یک دونات لعاب‌دار متوسط دارای ۱۴ گرم شکر و ۳۳۰ میلی گرم سدیم است که بیش از ۲۰درصد مقدار توصیه شده روزانه شما می‌باشد. با اینکه زیاده روی گاه به گاه در مصرف شیرینی‌جات ایرادی ندارد، اما مصرف شیرینی‌جات مورد علاقه‌تان به طور منظم، عاقلانه نیست.

پن کیک

ظاهرا قاعده‌ی بررسی صبحانه، غذاهای مورد علاقه شما را یکی پس از دیگری حذف می‌کند. پن کیک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما اگر می‌خواهید حتما پن کیک بخورید، باید در حد اعتدال از آن‌ها استفاده کنید و برای داشتن یک وعده غذایی متعادل، آن‌ها را با تخم مرغ جفت کنید. خوشمزه ترین غذاهای صبحانه گاهی اوقات بدترین صبحانه‌های چربی سوز هستند اما محدود کردن مصرف‌تان با پرخوری نکردن و جفت کردن درست مواد غذایی با هم، به شما کمک خواهد کرد که هم اشتهای‌تان را راضی نگه دارید و هم دور کمرتان را .

رپ‌ها و بوریتوهای صبحانه

فرقی نمی‌کند که ترجیح می‌دهید چطور پخته شوند، ترکیب و ارزش غذایی تخم مرغ‌ها تا زمانیکه با مواد غذایی دیگر ترکیب نشوند تغییر نمی‌کند. رپ ها و بوریتوهای صبحانه اغلب سرشار از مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی اشباع هستند که باعث می‌شود گزینه‌های مطلوبی برای صبحانه نباشند.

بیکن

بوی تند و بسیار گرم بیکن و سوسیس در صبح، کافی است تا باعث شود آب دهان‌تان راه بیفتد. یک یا دو برش بیکن، قطعا یک خوردنی گاه به گاه با ارزش است اما محتوای سدیم و چربی اشباع در بیکن برای دور کمر شما چندان مطلوب نیست. مانند هر چیز دیگری، مهم است مواد غذایی لذت بخشی که به شما احساس گناه می‌دهند را در حد اعتدال مصرف کنید. اما کاملا می‌ارزد که از بقیه دوری کنید. بیکن، یک نمونه از غذاهای بسیار خوشمزه برای صبحانه است که فاقد ارزش تغذیه‌ای می‌باشد.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه

گرانولا (با میوه)

جایگزین‌های سالم برای غلات صبحانه مورد علاقه شما عبارت‌اند از گرانولا با میوه و بلغور جو دوسر . با این وجود، خواندن برچسب تغذیه‌ای روی تمام این جایگزین‌های سالم ضروری است زیرا بعضی از این به اصطلاح جایگزین‌ها شامل بخش‌های ناسالم کربوهیدرات و شکر هستند. ماست یونانی و گریپ فروت نیز جایگزین‌های مناسبی برای غلات شیرین و ناسالم می‌باشند.

نان تست با مارمالاد

درست است که یک برش نان تست با مارمالاد اصلا هیجان انگیز نیست اما می‌تواند بخشی از یک صبحانه کامل باشد. نان تست با مارمالاد دارای حدود ۱۱۷ کالری با ۲۲ گرم کربوهیدرات و فقط ۱.۵ گرم چربی است. همچنین با سایر گزینه‌های سالم‌تر صبحانه، همخوانی و سازگاری دارد.

تخم مرغ

تخم مرغ‌ها، یک منبع سالم از پروتئین هستند اما زرده‌ی تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول است. اما وقتی صحبت از تخم مرغ می‌شود، چه مقدار از آن بیش از حد محسوب می‌شود؟ توصیه می‌شود که به دو عدد تخم مرغ اکتفا کنید. یک جفت تخم مرغ در کنار میوه یا نان تست، مواد غذایی کافی را در صبح به بدن‌تان می‌رساند.

ساندویچ سفیده‌ی تخم مرغ با آووکادو و اسفناج

لازم نیست که ساندویچ صبح را به طور کامل از رژیم غذایی‌تان حذف کنید اما مهم است که انتخاب‌های سالم‌تری انجام دهید. خوردن یک ساندویچ سفیده‌ی تخم مرغ با آووکادو و اسفناج در یک نان شیرینی حلقوی تازه یا مافین انگلیسی، مواد مغذی که برای شروع روزتان نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. /

About Author

Add a Comment