علت لکه سفید روی ناخن را می دانید؟

علت لکه سفید روی ناخن را می دانید؟Reviewed by بلانیان on Jan 30Rating: 5.0

 

Untitled-1

به گزارش بالاسری کشف راز لکه‌های سفید روی ناخن برخی‌ها معتقدند که کمبود کلسیم لکه‌های سفید را روی ناخن ایجاد می‌کند، در صورتیکه این باور اشتباه است و عوامل دیگر در بروز این لکه‌ها دخیل هستند.

دکتر داوودی متخصص پوست، مو و زیبایی، گفت: برخی افراد بر این باور هستند که همان گونه که کلسیم برای قوام و سختی استخوان ضروری است، بنابراین کمبود آن می‌تواند در سلامت ناخن نیز تأثیر داشته باشد، در صورتی که چنین تصوری اشتباه است و کلسیم هیچ ارتباطی با سلامت ناخن ندارد.

وی ادامه داد: خطوط سفیدی که در صفحه ناخن برخی افراد دیده می‌شود، بیشتر به دلیل وارد شدن ضربه به ناخن ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از بروز آن به افراد توصیه می‌شود صفحه ناخن را چرب نگه دارند تا شکنندگی آن ها کاهش یابد.

این متخصص پوست و مو اظهار داشت: این لکه‌ها در قاعده ناخن ایجاد می‌شود و با رشد ناخن از بین می‌روند، بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان مشکل تلقی کرد و به پزشک مراجعه کرد. وقتی ضربه به ناخن وارد می‌شود، موجب ایجاد حباب‌هایی در صفحه ناخن می‌شود که در نهایت به صورت خطوط سفید دیده می‌شود که امکان دارد به مدت ۳ تا ۴ ماه بر روی ناخن باقی بماند اما افراد باید توجه داشته باشند که اگر این خطوط افزایش یافت و به سایر ناخن‌ها سرایت کرد، باید به پزشک مراجعه کرد.

About Author

Add a Comment