سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن

سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدنReviewed by balanian on Dec 27Rating: 5.0سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن
سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن
سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن

 

به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر ۳۵۰ کالری هستند. حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید.

یکی از اساسی ترین روش‌ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید. اما واقعا چگونه می‌توان به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟ این کار بسیار آسان است شما می‌توانید با کم کردن ۵۰۰ کالری در روز توسط روش‌هایی که در اینجا برایتان گفته‌ایم در نهایت هر هفته مقدار۱ کیلو وزن خود را کاهش دهید. با کمک گرفتن از این ترفندها که در اینجا برایتان آورده‌ایم می‌توانید به این نتایج زیبا دست پیدا کنید.

سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید
برای خوردن غذا باید از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه‌جویی کردن می‌توانید تا ۵۰۰ کالری در روز از دست بدهید.

 

اجتناب از خوردن انواع دسرها
دسرهایی مانند قهوه می‌توانند منجر به دریافت ۶۷۰ کالری شوند، یا خوردن مواد غذایی چون خامه، شیر پرچرب، و انواع شربت‌ها باعث افزایش مقدار کالری خواهد شد. هنگام وسوسه شدن برای خوردن انواع دسرها چه باید کرد؟ سعی کنید به جای آنها از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط مقدار ۳۰ کالری ذخیره کنید.

 

نخوردن چیپس
یک بسته بزرگ چیپس چیزی حدود ۱۲۶۰ کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کمتر باشد کالری آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیپس ذخیره شده است بسیار زیاد می‌باشد و به جرات می‌توان گفت خوردن چیپس به عنوان یک میان‌وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد. در مجموع می‌توان گفت با نخوردن آن می‌توان از جمع شدن حدودا ۱۱۲۰ کالری در بدن جلوگیری کرد.

 

چگونگی سرو غذا
در بسیاری از خانواده‌ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می‌ریزند و آن را روی میز می‌گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

 

مصرف نوشیدنی‌ها
شربت‌ها، آب‌میوه‌های شیرین و خامه اضافی روی دسرها، همه اینها می‌توانند باعث جمع شدن ۵۰۰ کالری در بدن شوند. مصرف نوشیدنی‌های رژیمی، آب‌های مقوی و نیروبخش، خوردن مرکبات و … کمک خواهد کرد تا از ذخیره شدن کالری جلوگیری شود.

 

محدود کردن مهمانی‌های شام
غذا خوردن با چند مهمان می‌تواند شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتری کند و ممکن است تا ۹۶% به افزایش کالری منجرشود. به این ترتیب بهتر است برای شام کمتر مهمانی دهید یا به مهمانی بروید.

سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن

چگونه میزبان شویم؟
برای خرید مواد غذایی به مدت ۱ ساعت وقت بگذارید، مواد غذایی را که لازم ندارید تهیه نکنید، برای درست کردن غذایی خوشمزه صرفا ۲ ساعت را به پخت و پز اختصاص دهید، میز غذا را به زیبایی بچینید و در نهایت از سرو غذا لذت ببرید. به این ترتیب خودتان توانسته‌اید روی غذایی که آماده می‌کنید مدیریت داشته باشید. در مهمانی می‌توانید نوشیدنی‌های کم کالری سرو کنید.

 

بهترین زمان خوردن شیرینی‌جات
هنگام نگاه کردن به منوها سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید، بنابراین شما با این کار می‌توانید کالری کمتری ذخیره کنید. پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از چیزهای شیرین میل کنید. خوردن یک چیز شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری را تا صبح بسوزانیم.

 

روغنی که استفاده می‌کنیم
تا آنجایی که ممکن است برای پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنید. منظور این است که بیشتر از غذاهای بخارپز یا آب پز شده استفاده کنید. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می‌توانید از ذخیره شدن حداقل ۱۲۴ کالری در بدن خود جلوگیری کنید.

 

خواب کافی داشته باشید
تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد برای آنکه بدن برای از دست دادن کالری آمادگی داشته باشد باید خواب کافی داشته باشد. مردمانی که فقط ۵ /۱ تا ۲ ساعت در طول روز می‌خوابند نمی‌توانند در سوزاندن کالری موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود ۱۰۸۷ کالری خواهد شد.

 

بشقاب خود را پرنکنید
در هر وعده غذا در حدود ۲۵ درصد از اندازه بشقاب در آن غذا بکشید تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری را هم در بدن ذخیره کنید. و هر آنچه که از غذا باقی مانده است را برای نهار روز بعد در نظر بگیرید. به این ترتیب اگر شما به طور معمول حدود ۲۰۰۰ کالری یا بیشتر در هر روز در بدن خود ذخیره می‌کردید با این روش حداقل می‌توانید از ذخیره شدن ۵۰۰ کالری آن جلوگیری کنید.

 

نخوردن چربی
خوردن چربی زیاد می‌تواند ۸۰۰ کالری یا حتی مقدار بیشتری کالری داشته باشد. در عوض، سعی کنید کالری کمتری را با خوردن بلغور جو یا شکر قهوه‌ای و برش‌هایی از موز و یک فنجان قهوه سیاه ذخیره کنید.

 

نخوردن نوشابه
یک نوشیدنی سالم در حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ کالری دارد اما اگر شما آن را دو یا سه بار در طول روز مصرف کنید، شما در حال دریافت مقدار زیادی از کالری اضافی خواهید بود. عطش خود را با آب برطرف کنید و با نخوردن نوشابه از ذخیره شدن ۵۴۰ کالری در بدن جلوگیری کنید.

 

فشار وارد کردن روی پاهایتان
به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر ۳۵۰ کالری هستند. حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می‌کنید مدام راه بروید، یا اینکه به آهنگ گوش می‌دهید ثابت ننشینید و تحرک داشته باشید.

 

اجتناب کردن از آجیل‌ها
محققان دانشگاه می‌گویند از خوردن زیاد انواع آجیل‌ها خودداری کنید به خصوص اگر آنها را در یک کاسه بزرگ بریزیم باعث می‌شود، که بیشتر هم خورده شوند. آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشند، اما آنها کالری بالایی دارند، مقدار انگشت شماری ( حدود ۱ مشت) از آجیل بو داده دارای ۱۷۵ کالری، و ۳ مشت آن چیزی حدود ۵۲۵ کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از ۵۰۰ کالری در بدن جلوگیری کرد. خوردن پسته: هر ۲ مشت پسته مقدار ۱۵۹ کالری دارد. هنگام تماشای تلویزیون آجیل نخورید، خوردن آجیل در هنگام تماشای تلویزیون باعث خواهد شد تا مقدار ۲۸۸ کالری در بدن ذخیره شود. اما جالب است بدانید که خوردن آجیل در هنگام پیاده روی به سوزاندن کالری کمک خواهد کرد.

 

محدود کردن مقدار سالاد
یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب، آجیل، میوه خشک و … کالری داشته باشد. با ریختن مواد پرکالری مانند انواع ذرت‌ها و … روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از ۵۰۰ کالری شوید، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده، پیاز کبابی، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن می‌توانید کالری بیشتری از دست بدهید.

 

اندازه بستنی
اگر به جای خوردن یک بستنی بزرگ یک بستنی کوچک تر بخورید نه تنها میان وعده مورد علاقه خود را خورده‌اید بلکه از ذخیره شدن چیزی حدود ۵۵۰ کالری هم جلوگیری کرده اید.

سریع ترین روش برای سوزاندن چربی ولاغرشدن

خوردن پاستای کمتر
خوردن یک کاسه ماکارونی فقط ۲۲۰ کالری دارد. اما به عنوان یک شام کامل و معمولی در رستورانها می‌تواند تا ۴۸۰% کالری بیشتری را نسبت به یک کاسه در بدن ذخیره کند. حتی اگر شما عادت به خوردن ۲ کاسه ماکارونی هم دارید باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته‌اید از ذخیره شدن چیزی در حدود ۶۱۶ کالری در بدن جلوگیری کنید.

پاپ کورن
خوردن یک پیاله پاپ کورن بزرگ مقدار ۱۰۰۵ کالری بیشتری را در بدن ذخیره می‌کند. به این ترتیب حداقل می‌توانید با ریختن کره کمتر روی آن از ذخیره شدن کالری بیشتر در بدن جلوگیری کنید.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment