روشهایی برای اینکه مژه‌های بلندتری داشته باشیم؟

روشهایی برای اینکه مژه‌های بلندتری داشته باشیم؟Reviewed by balanian on Jan 14Rating: 4.0روشهایی برای اینکه مژه‌های بلندتری داشته باشیم؟

مژه بلند lashes

کارشناسان، جوانب مثب و منفی راه‌های مختلف بلند کردن مژه‌ها وجایگزینی برای ریمل را بررسی کرده‌اند. تعداد بسیار کمی از خانم‌ها با مژه‌هایی باشکوه و تیره، یعنی دقیقا همان چیزی که همه به آن شدیدا علاقه داریم به دنیا آمده اند. این خانم‌های خوش شانس به راحتی برای داشتن ظاهری بدون آرایش، از خیر ریمل زدن می‌گذرند!

اما اینکار برای ما با مژه‌های کوتاه و کم پشت و یا آنقدر بلوند که تقریبا نامرئی بنظر میرسند، اصلا کار آسانی نیست. ما مجبوریم که برای داشتن مژه‌هایی زیبا، به آرایش تکیه کنیم. درست است؟ اما ممکن است دیگر اینطور نباشد! به نظر می‌رسد هرساله نام ریمل‌ها طولانی‌تر و جذاب‌تر میشوند، اما حتی آخرین ریمل هیپنوتیزم سه برابر کننده هم دارای مشکلات و معایب مخصوص به خودش است. فرق ندارد آنرا از داروخانه گرفته باشید یا یک مغازه معتبر، ریمل عادیست یا ضد آب، بهرحال ریمل همیشه با دردسر همراه است.

کثیف کاری می‌کند، روی مژه‌ها بطور یک دست قرار نمی‌گیرد، خشک می‌شود، تاریخ انقضایش به پایان می‌رسد، باعث می‌شود موقع استفاده از ریمل قیافه‌ی خنده داری پیدا کنید، و سپس آخر شب هم باید کلی زحمت بکشید و آنرا از چشم‌هایتان پاک کنید. و بدتر ازهمه اینکه ریمل ممکن است باعث شود مژه‌هایتان سریعتر از همیشه بریزند و هرچقدر از آن بیشتر استفاده کنید، احتمال آسیب به مژه‌های طبیعیتان بیشتر می‌شود.

در اینجا راه بهتری برای بدست آوردن مژه‌هایی زیبا وجود دارد. خوشبختانه، راه‌هایی هستند که می‌توانند جادو کنند! اگر شما به دنبال راه سالمتری برای زیبایی مژه‌هایتان هستید و یا می‌خواهید صبح‌ها در زمان صرفه جویی کنید، یکی از این راه حل‌ها قطعا مناسب شماست. این مطلب را مطالعه کنید تا در مورد جوانب مثبت و منفی پنج راه افزایش طول مژه‌ها بیشتر یاد بگیرید.

مژه‌های مصنوعی

مزایا: شما می‌توانید آنها را بسیار ارزان پیدا کنید و اینکه اگر از آنها به خوبی نگهداری کنید، می‌توانید چند بار از آنها استتفاده کنید. همچنین انواع مختلفی وجود دارد. از مژه‌ها با ظاهری طبیعی تا مژه‌های ضخیم و تیره، و مدل‌هایی که واقعا بلند هستند. شما حتی میتوانید با استفاده از مژه‌های تکی ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. همچنین بر خلاف ریمل‌های ضد آب به راحتی در آخر روز، از روی چشم جدا می‌شوند.

معایب: گذاشتن آنها می‌تواند وقتگیر و آزار دهنده باشد. زحمت زیادی برای چسب زدن و قرار دادن آنها به شکل درست روی چشم وجود دارد تا صاف و مرتب بایستند. تنها راه حل نیز، تمرین کردن است. همچنین می‌توانند بسیار ارزان باشند، اما اگر هر روز از آنها استفاده کنید، هزینه‌هایتان بالا میرود. در اخر، ممکن است به علت استفاده‌ی نامناسب غیر طبیعی بنظر برسند، بخصوص در نور روز.

خلاصه: مژه‌های مصنوعی یک راه بسیار خوب برای داشتن مژه‌هایی چشمگیر در مدت زمان کوتاهی هستند، هنگامی که مجبور هستید، از آنها استفاده کنید. پیدا کردن مجموعه‌ای ارزان که طبیعی بنظر برسد، قرار دادن با کمترین زحمت روی چشم، و ذخیره سازی آنها به درستی برای استفاده‌ی بعدی، همگی بخشی از فرآیند یادگیری هستند. اگر به دنبال یک جایگزین سریع برای ریمل زدن در صبح هستید، انتخاب خوبی نیست.

روشهایی برای اینکه مژه‌های بلندتری داشته باشیم؟

اکستنشن مژه

مزایا: اکستنشن‌های مژه جایگزین با دوام‌تر و طبیعی‌تری نسبت به مژه‌های مصنوعی هستند. به علاوه اینکه به برنامه‌ی روزانه نیاز ندارند. تنها حدود یک ساعت طول می‌کشد تا در سالن اعمال شود، و فرایندی کاملا بدون درد است. اکستنشن‌ها حدود یک ماه دوام دارند، و احتمالا در این مدت به این نتیجه می‌رسید که نیازی به ریمل ندارید.

اکستنشن، تقریبا گزینه‌ی مناسبی برای همه‌ی افراد است. حتی اگر از لنزهای چشمی استفاده می‌کنید، مژه‌های کوتاه و یا بلندی دارید و یا چشم‌های حساسی دارید. همچنین می‌توانید مژه‌هایتان را هرطور که دوست دارید انتخاب کنید. تنها کافیست با متخصصتان درباره گزینه‌های مختلف مشورت کنید.

معایب: اکستنشن‌ها، گرانتر از مژه‌های مصنوعی و یا ریمل هستند، و نیاز است هر ماه یک تا دوبار اینکار را انجام دهید. مسلما شما می‌توانید سالن‌هایی را پیدا کنید که این خدمات را با هزینه‌ای کمتر ارائه می‌دهند، اما مراقب باشید، این معامله ایست که بیشتر از اینکه خوب باشد، دارای ریسک است. پس از همه اینکه، ما در حال صحبت درباره‌ی قسمت ظریف و حساس اطراف چشم هستیم.

اول درباره‌ی سالن، خوب تحقیق کنید و سوال‌هایی بپرسید. شما سالنی می‌خواهید که با تجربه باشد و از مژه‌هایی از جنس موی سمور یا راسوی مصنوعی و چسب‌های بدون فرمالدئید (و اگر به لاتکس حساسیت دارید بدون لاتکس) استفاده کند. یک عیب دیگر این است که این مژه‌ها می‌توانند فریب دهنده باشند. شما باید هنگام حمام کردن، شستن صورتتان، دست زدن به چشم‌هایتان، پاک کردن آرایش چشمتان، و حتی خوابیدن در موقعیت‌های خاص، بسیار مراقب باشید تا از افتادن پیش از موعد اکستنشن‌هایتان جلوگیری کنید.

خلاصه: اکستنشن مژه یک راه حل مناسب برای داشتن مژه‌هایی با شکوه در طولانی مدت و بدون نیاز به آرایش است. اما می‌توانند هزینه‌بر باشند و اینکه باید بطور مرتب ترمیم شوند. این گزینه انتخاب مناسبی برای مناسبت‌های خاص است، مثل عروسیتان و یا برای تعطیلاتی که نمی‌خواهید در آن تمام مدت نگران ریملتان باشید.

رنگ کردن مژه‌ها

مزایا: رنگ کردن مژه‌ها می‌تواند باعث شود مژه‌هایی که از قبل داشتید تیره‌تر و بلند‌تر بنظر برسند. بسیاری از ما مژه‌هایی داریم که در انتها بلوند می‌شوند. رنگ کردن مژه‌ها می‌تواند با نشان دادن اینکه مژه‌های شما چقدر بلند هستند، باعث غافلگیریتان شود! بعلاوه، دیگر نیازی به ریمل نخواهید داشت. می‌توانید به سادگی فقط مژه‌هایتان را فر کرده و از خانه خارج شوید. راه‌های بسیار زیادی وجود دارند تا مژه‌هایتان را رنگ کنید. ر را انجام دهید.

معایب: می‌توان گفت هیچ راه تایید شده‌ای توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای رنگ کردن مژه‌ها وجود ندارد. چه به سالن‌های زیبایی بروید و چه در خانه با بسته‌های خانگی این کار را انجام دهید، خودتان را در معرض خطر تحریک شدن چشم و پوستتان و حتی در شرایط بد، کوری قرار می‌دهید! همچنین، رنگ کردن در واقع مژه‌های شما را بلند و ضخیم نمی‌کنند. فقط آنها را بهتر نشان می‌دهد. اگر شما مژه‌هایی تیره دارید که کوتاه و پراکنده هستند، رنگ کردن برای شما کاری انجام نمی‌دهد.

خلاصه: رنگ کردن مژه‌ها می‌تواند برای کسانی که مژه‌های بلند اما کمرنگ دارد فوق العاده باشد. اما ابتدا باید حتما قبل از انجام این کار برای اولین بار تحقیق کنید تا از ایجاد صدمه‌ی دائمی جلوگیری کرده باشید. بهتر است برای انجام این کار به سالن‌های معتبر مراجه کنید که از رنگ‌های گیاهی استفاده می‌کنند.

لاتیس

مزایا: لاتیس (Latisse) یک داروی تقویت مژه است و اولین و تنها درمان تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکاست که باعث ضخیم شدن و بلندتر شدن مژه‌ها می‌شود! این دارو برای جواب دادن بر روی همه‌ی افراد گارانتی شده است، و نه تنها باعث بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها می‌شود، بلکه آنها را تیره‌تر نیز می‌کند.

شما می‌توانید آنرا برای ابروهای خود نیز استفاده کنید. و در واقع هیچ کدام از عوارض دیگر درمان‌های کوتاهی مژه را ندارد. به راحتی آنرا یک بار در روز بر روی مژه‌هایتان بزنید و سپس روال عادی خود در روز را پیش بگیرید. اگر می‌خواهید ریمل بزنید، و اگر نمیخواهید نه! هر نوع پاک کننده و یا کرم چشمی را که می‌خواهید استفاده کنید، و هیچ نگرانی بابت خوابیدن بر روی صورت و یا آب زدن به مژه‌هایتان هم نداشته باشید.

معایب: این درمان، گران است. و حتما نیاز به یک نسخه از متخصص پوستتان دارید. هرروز باید از آن استفاده کنید و حدود ۱۰ هفته طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر درمان را قطع کنید، مژه‌هایتان به شکل قبلی باز می‌گردد. و در آخر، همیشه یک مقدار احتمال کوچک برای عوارض دارو وجود دارد که شامل تیره شدن رنگ چشم و پوست پلکتان و تحریک می‌باشد. اگرچه این عوارض جانبی بسیار نادر هستند.

خلاصه: لاتیس یکی از گرانترین روش‌هاست (مگر اینکه شما دارای اکستنشن‌های گران قیمتی برروی مژه‌هایتان باشید که نیازمند ترمیم ماهانه هستند) و همچنین احتمال کمی برای حساسیت‌های چشمی و تیرگی چشم وجود دارد. بهرحال اگر می‌خواهید این مقدار هزینه کنید، این درمان احتمالا بهترین گزینه برای داشتن مژه‌هایی رویاییست که طبیعی بنظر می‌رسند و نیازمند مراقبت کمی هستند.

روغن‌های طبیعی

مزایا: روش‌هایی طبیعی، معمولا جایگزین‌های امن‌تر و ارزان‌تر برای گزینه‌های همچون لاتیس هستند. این درمان‌ها بسیار ساده و تنها نیازمند استفاده از یک یا دو نوع روغن بر روی مژه‌ها هستند. روغن کرچک، نارگیل، ویتامین E، بادام، و زیتون، تنها تعداد کمی از گزینه‌های محبوب برای افزایش طبیعی رشد مژه‌ها هستند. شما می‌توانید تنها یکی از این روغن‌ها (کرچک بهترین انتخاب است زیرا سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است)

می‌توانید این روغن‌ها را با قیمتی کم در فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی و یا بصورت آنلاین خریداری کنید. فقط مطمئن باشید که این روغن‌های ارگانیک، خالی از هیچ گونه مواد اضافی و رایحه باشند. می‌توانید از یک برس ریمل تمیز برای زدن روغن به مژه‌هایتان، هر شب و قبل از رفتن به تخت خواب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این مواد برای ابروهایتان نیز استفاده کنید.

معایب: این روش اگرچه ارزان ترین روش است، اما در عین حال کند ترین روش است و نتیجه‌ای بسیار رویایی نیز نخواهد داشت. شما احتمالا صاحب مژگانی خارق العاده پس از مصرف یک ماهه روغن کرچک نخواهید شد. همچنین ممکن است این روش کمی کثیف و تا حدودی آزار دهنده باشد، بخصوص اگر از روغن سنگینی مانند روغن کرچک استفاده کنید. برای همین است که داشتن یک برس ریمل ضروریست. اما باید بسیار مراقب باشید تا برس ریملتان را تمییز نگه دارید، تا از ورود باکتری به چشمانتان جلوگیری شود.

خلاصه: این روش اگر درست انجام شود بی خطر و همچنین ارزان است. اما نباید انتظار نتایجی فوری داشته باشید. به مرور زمان، مژه‌های شما قوی‌تر و هیدراته‌تر (مرطوب‌تر) خواهند شد، و در نتیجه ریزش آنها کمتر می‌شود. این باعث می‌شود که بلندتر و ضخیم تر (و نه تیره‌تر) نسبت به قبل به نظر برسند.

روشهایی برای اینکه مژه‌های بلندتری داشته باشیم؟

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment