راز کم کردن وزن با یوگا

راز کم کردن وزن با یوگاReviewed by balanian on Oct 26Rating: 5.0راز کم کردن وزن با یوگا
راز کم کردن وزن با یوگا

در حالیکه شما قطعا می‌توانید با انجام یوگا بطور منظم وزن کم کنید، اما اضافه کردن یوگا به روال تمرینی‌تان تضمین نمی‌کند که شما وزن کم کنید. اینکه آیا شما با انجام یوگا وزن کم می‌کنید یا نه، به کل کالری سوزانده شده‌ی روزانه و کالری‌هایی که روزانه می‌خورید بستگی دارد.

va4-750

راز کم کردن وزن با یوگا

کالری سوزانده شده با انجام یوگا

تعداد کالری که شما با انجام یوگا مصرف می‌کنید، به وزن و مدت تمرین شما بستگی دارد. اگر ۶۰ کیلو وزن داشته باشید، حدود ۱۲۰ کالری و اگر ۸۵ کیلو داشته باشید، ۱۷۸ کالری در ۳۰ دقیقه انجام یوگا خواهید سوزاند. اگر مدت تمرینتان را به یک ساعت افزایش دهید، مقدار کالری سوزانده شده، تقریبا دو برابر می‌شود. بنابراین اگر کالری مصرفی‌تان ثابت باشد و یک ساعت یوگا به روال روزانه‌تان اضافه کنید، باید آرام آرام شروع به از دست دادن وزن کنید.

کالری مورد نیاز برای کاهش وزن 

تعداد کالری که می‌خورید اگر مهمتر نباشد، درست به اندازه تعداد کالری که با انجام یوگا می‌سوزانید، مهم است. برای کاهش وزن موثر، باید بیشتر از آنچه خورده‌اید کالری بسوزانید. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند که مقدار سالم کاهش وزن، نیم کیلو در هفته است، که اکثر مردم می‌توانند با سوزاندن ۵۰۰ کالری بیشتر از آنچه روزانه می‌خورند، به آن دست یابند. بعنوان مثال شما می‌توانید، کالری مصرفی روزانه‌تان را ۲۰۰ کالری کاهش دهید و ۳۰۰ کالری دیگر از طریق یک ساعت یوگا بسوزانید تا نیم کیلو در هفته، وزن کم کنید.

می‌توانید با انجام یوگا و کنترل دقیق کالری مصرفی‌تان وزن کم کنید‎

یوگا در مقابل تمرینات دیگر 

در حالیکه شما می‌توانید با انجام یوگا و کنترل دقیق کالری مصرفی‌تان وزن کم کنید، اما با انتخاب وزش‌های دیگر، سریعتر کالری خواهید سوزاند. انتشارات سلامت هاروارد می‌گوید بعنوان مثال یک فرد ۷۰ کیلویی، با انجام ۳۰ دقیقه یوگا، ۱۴۹ کالری مصرف می‌کند، اما می‌تواند با دویدن با سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت یا شنای کرال بمدت ۳۰ دقیقه، حدود ۴۰۰ کالری بسوزاند. با اینحال فقط به این خاطر که شما تمریناتی با کالری سوزی بیشتر انجام می‌دهید، به این معنا نیست که وزن بیشتری از دست خواهید داد، مخصوصا اگر کالری بسیار زیادی می‌خورید.

بهترین تمرینات برای کاهش وزن 

صرفنظر از اینکه شما چه تمرینی را انتخاب می‌کنید، بهترین راه برای کاهش وزن موثر و حفظ آن، انتخاب برنامه‌ای است که بتوانید در دراز مدت به آن پایبند باشید. اگر دوست دارید، یوگا را وارد برنامه‌ی کاهش وزنتان کنید، اما برنامه تمرینی‌تان را بطور منظم تغییر دهید تا انواع تمرینات قلبی عروقی و تمرینات قدرتی را در بر گیرد. انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند که برای کاهش وزن موثر، روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین ایروبیک با شدت متوسط انجام دهید و حداقل دو بار درهفته در تمرینات قدرتی شرکت کنید.

کنترل کالری 

کاهش کالری مصرفی شما، یک جزء کلیدی از کاهش وزن موفق است، بخصوص اگر یوگا، ورزش اصلی شما باشد. استراتژی‌هایی که به کنترل کالری کمک می‌کنند، عبارتند از نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی، خوردن مقدار زیادی سبزیجات با هر وعده غذایی، داشتن یک روزنگار غذایی و افزایش مصرف مواد غذایی سالم و غنی از پروتئین مانند سفیده تخم مرغ، سینه مرغ کبابی، غذاهای دریایی، گوشت گاو بسیار کم چرب، شیر کم چرب یا شیر سویا، ماست بدون چربی، پنیر کم چرب و حبوبات.

منبع: تناسب اندام

About Author

Add a Comment