چگونه از آسیب دیدگی های هوای سرد زمستانی دور بمانید

چگونه از آسیب دیدگی های هوای سرد زمستانی دور بمانیدReviewed by بلانیان on Jan 11Rating: 3.5

بسیار مهم است که برای جلوگیری از آسیب دیدگی که در آب و هوای سرد به مراتب شایع‌تر است، اقدامات لازم را انجام دهید!

روش هایی برای دور ماندن از آسیب دیدگی های هوای سرد زمستانی

آسیب دیدگی‌های مرتبط با سرما

• هیپوترمی (سرمازدگی): قرارگیری طولانی مدت در معرض سرما می‌تواند باعث شود درجه حرارت مرکز بدن به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد که این امر به لرزیدن، خواب آلودگی، کاهش هماهنگی و شاید حتی بیهوشی منجر می‌شود.

• تاول: جوراب‌ها و کفش‌هایی با اندازه نامناسب می‌تواند منجر به تشکیل تاول گردند و اضافه شدن رطوبت ناشی از برف، تگرگ یا باران، احتمال تاول را افزایش می‌دهد.

• آفتاب سوختگی: آفتاب در طول زمستان تابش شدیدی دارد اما شما به لطف سرما، گرمای آفتاب را احساس نمی‌کنید. آفتاب سوختگی در زمستان، تقریبا شایع‌تر از تابستان است.

• برف کوری: هنگامیکه نور خورشید به برف‌های سفید می‌خورد و باز می‌تابد، می‌تواند قرنیه‌ی چشم‌ها را بسوزاند. این مسأله می‌تواند منجر به چشم درد، آبریزش از چشم و حتی تاری یا کوری موقت شود.

• رگ به رگ شدگی یا کشیدگی عضله: بافت همبند (مفاصل، تاندون‌ها و رباط‌ها) در سرما، کمتر حالت ارتجاعی دارند و در نتیجه، بیشتر احتمال دارد که در طول تمرین پاره شوند.
مطلب مرتبط: چه می‌شود اگر تناسب اندام نداشته باشید؟

• یخ زدگی: اگر بافت پوست یخ بزند بلو‌رهای یخ، گردش خون را متوقف می‌کنند و پوست، بدون اکسیژن می‌ماند و ممکن است از بین برود.
چگونه از آسیب دیدگی‌ها اجتناب کنید

اجازه ندهید که آسیب دیدگی مانع شود که هر روز تمرین کنید. در اینجا چند روش برای جلوگیری از آسیب دیدگی در هوای سرد بیان می‌کنیم

زیاد لباس بپوشید

به جای پوشیدن یک ژاکت حجیم، از چند لایه لباس برای در امان ماندن از سرما استفاده کنید. در پوشیدن زیرشلواری بلند یا اسپندکس در زیر شلوارتان، تردید نکنید و حداقل ۲ تا ۳ لایه لباس روی قفسه سینه‌تان بپوشید.

گرما را نادیده بگیرید

اگر بعد از تمرین، احساس گرما می‌کنید، به وسوسه درآوردن لباس‌تان توجهی نکنید. اگر قفسه سینه‌تان را در معرض هوای سرد قرار دهید، احتمال بیمار شدن‌تان را افزایش خواهید داد.

ساپورت بپوشید

در صورت نیاز، با پوشیدن ساپورت از مفاصل‌تان محافظت کنید. مچ ها، زانوها، شانه‌ها و آرنج‌های شما، همه در معرض خطر هستند بنابراین با باندها و ساپورت‌های مناسب از آن‌ها محافظت کنید.

خودتان را به مدت طولانی‌تری گرم کنید

اگر می‌خواهید در هوای سرد ورزش کنید، حداقل ۱۵ دقیقه را به گرم کردن اختصاص دهید. حتی اگر قرار است در باشگاه تمرین کنید، خودتان را چند دقیقه بیشتر گرم کنید.

تمرین را آسان بگیرید

به همان شدتی که در تابستان تمرین می‌کردید، به خودتان فشار نیاورید. احتمال بیشتری دارد که در سرما خودتان را مصدوم کنید، حتی اگر در فضای داخل باشید. سخت تمرین کنید اما تمام قدرت و انرژی‌تان را به کار نگیرید.

در فضای بسته ورزش کنید

ورزش کردن در یک باشگاه یا سالن ورزشی، یک راه خوب برای اجتناب از سرمای زمستان است بنابراین در زمستان در فضای بسته ورزش کنید.

از ضدآفتاب استفاده کنید

فقط به این خاطر که شما نمی‌توانید تابش شدید خورشید را روی پوست‌تان احساس کنید، به این معنا نیست که تشعشع آن، پوست‌تان را نخواهد سوزاند. مطمئن شوید برای هر مدت زمانی که در آفتاب هستید، از ضدآفتاب استفاده می‌کنید.
مایعات بنوشید

احتمال بیشتری دارد که در طول زمستان دچار کم آبی شوید، بنابراین حتما در هنگام انجام تمرینات، مایعات اضافی بنوشید.

از رطوبت اجتناب کنید

خیس شدن، احتمال تاول زدن را افزایش می‌دهد اما اگر مراقب نباشید می‌تواند منجر به هیپوترمی نیز بشود. سعی کنید از باران وبرف دوری کنید و هنگام ورزش کردن، تا حد ممکن خشک بمانید.
میان وعده به همراه داشته باشید

داشتن چیزی برای خوردن، احتمال کم آبی و خستگی شما را کاهش خواهد داد.

هوشمندانه ورزش کنید تا با اندامی عالی، زمستان را سپری کنید.

/ فیتنس مگزین

About Author

Add a Comment