۵ توصیه عالی برای داشتن خوابی ارام

۵ توصیه عالی برای داشتن خوابی ارامReviewed by بلانیان on Feb 21Rating:

[ad_1

اثربخشی یک کارآفرین اغلب به سخت کوشی او بر می گردد، اما چیزی که از سختکوشی نیز اهمیت بیشتری دارد هوشمندانه عمل کردن است. کارآفرینان بزرگ خوب می دانند که زمان محدود و ارزشمند است و باید از هر لحظه ی آن نهایت استفاده را برد. در این میان عوامل زیادی وجود دارند که کمک می کنند عملکرد هوشمندانه ای داشته باشیم، اما طرح ریزی و خواب مناسب و کافی در میان مهم ترین عناوین این فهرست قرار دارند.

برای آنکه زمان و بازده روزانه ی خود را به حد اکثر برسانید، در این مطلب ۵ کار ساده اما ضروری به شما پیشنهاد می شود که با انجام آنها پیش از خواب، می توانید روز خود را متحول کنید و بازده تان را به حداکثر برسانید.

۱- به تقویم خود نگاهی بیندازید

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید «عدم موفقیت در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای عدم موفقیت است». اگر هر شب تقویم خود را بررسی کنید، خواهید دانست روز بعد چه کارهایی باید انجام دهید. به این ترتیب می توانید آمادگی خود را برای انجام آنها بالا ببرید و به گونه ای طرح ریزی کنید که به بهترین نحو به اهداف خود برسید. اگر بدانید فردا چه کارهایی باید انجام دهید بهتر می خوابید و صبح بعد نیز راحت تر و آماده تر روز خود را آغاز می کنید.

یک ضرب المثل قدیمی دیگر نیز هست که می گوید «اگر از مغز خود استفاده نکنید، مجبور خواهید بود از پاهای خود استفاده کنید». این ضرب المثل نیز بسیار بهره ورانه است. سعی کنید استراتژی خود برای پرداختن به امور روزانه تان را شب قبل آماده کنید. داشتن یک استراتژی هوشمندانه برای انجام کارها باعث می شود انرژی کمتری برایش صرف کنید.

۲- لباس ها و لوازم ورزشی خود را برای فردا آماده کنید

برای ورزش کردن چه به باشگاه می روید و چه در اطراف محل زندگی خود پیاده روی می کنید، لوازم و لباس های ورزشی خود را برای روز بعد آماده کنید. آماده کردن یک دست لباس ورزشی تمیز برای فردا، یکی از ترفند هایی است که بسیاری از کارآفرینان برای به حد اقل رساندن احتمال ورزش نکردن از آن بهره می گیرند.

این کار تنها یکی دو دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت، اما میانبر خوبی برای حصول اطمینان از انجام ورزش روزانه محسوب می شود. به یاد داشته باشید که مراقبت از سلامتی تان بخش مهمی از سبک زندگی کارآفرینانه ی شما را تشکیل می دهد.

۳- تلفن همراهتان را خاموش کنید

خواب، بخشی حیاتی از سبک زندگی سالم یک کارآفرین است. همینکه تقویم خود را چک کردید و فهمیدید فردا چه کارهایی باید انجام دهید، تلفن خود را سایلنت یا خاموش کنید تا مطمئن شوید مزاحم چرخه ی خواب REM شما نخواهد شد. اختلال در خواب شبانه باعث می شود در طول روز خسته و کُند باشید.

برای آنکه بازده خود را در بالاترین سطح خود نگه دارید، اطمینان حاصل کنید چیزی مزاحم چرخه ی خوابتان نمی شود. هر ایمیل یا پیام کوتاهی که در زمان خواب برایتان فرستاده می شود را می توانید روز بعد پاسخ دهید.

۴- رویداد های روزانه ی خود را یادداشت کنید

یادداشت کردن رویداد های روزانه با خاطره نویسی تفاوت دارد. یادداشت برداری از اتفاقات روزانه می تواند به هضم آنها کمک کند و افکار شما را سر و سامان بدهد. دفترچه ی یادداشت های روزانه ی خود را کنار تختتان قرار دهید و هر شب چند دقیقه از وقت خود را به یادآوری نکات مثبت روز اختصاص بدهید و موفقیت های روزانه ی خود را روی کاغذ بیاورید.

این کار را برای خود به تجربه ای خسته کننده تبدیل نکنید و آن را نوعی مراقبه ی شبانه بدانید که قرار است طی آن هر شب دو دقیقه به نقاط مثبت آن روز فکر کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید. همین کار ساده افکار روزانه و خواب شبانه ی شما را متحول خواهد کرد. نقاط مثبت روز شما هر چه که باشد، حتی در حد باز نگه داشتن در آسانسور برای کسی و یا داشتن گفتگویی دوستانه با یکی از همکاران، آنها را فهرست کنید و از لحاظ ذهنی برای خواب آماده شوید.

۵- از کتابخانه ی خود کتابی بردارید و بخوانید

آخرین کاری که باید برای کمک به خواب شبانه ی خود انجام دهید، مطالعه ی یک کتاب فوق العاده است. اینکه چه کتابی فوق العاده محسوب می شود به نظر و سلیقه ی شخصی خودتان بر می گردد، اما مطالعه ی پیش از خواب، در کل راه بسیار خوبی برای پایان دادن به روز و وارد شدن به مرحله ی خواب شبانه است.

فایده ی دیگر این کار دور نگه داشتن شما از نور زیاد و صفحات نمایشگر الکترونیکی است. توجه داشته باشید که نباید برای مطالعه ی پیش از خواب از موبایل یا تبلت و یا هر وسیله ی مشابه دیگری استفاده کنید؛ نور صفحات نمایش این دستگاه ها چشم شما را آزار می دهد و خوابتان را مختل خواهد کرد. در این مرحله می توانید بدن خود را نیز برای خوابی آرام و لذتبخش آماده کنید.

 

About Author

Add a Comment