مهران مدیری: برای هربرنامه ۶۰ میلیون تومان می گیرم!

مهران مدیری: برای هربرنامه ۶۰ میلیون تومان می گیرم!Reviewed by بلانیان on Aug 29Rating:

مهران مدیری: برای هربرنامه ۶۰ میلیون تومان می گیرم!

مهران مدیری

جزئیات فیلم سینمایی مهران مدیری

اولین نشست فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» با حضور کارگردان مهران مدیری در هتل هما برگزار شد.

مهران مدیری در ابتدای نشست با خیر مقدم به همه اهالی رسانه گفت: از ۸ سال گذشته تصمیم به ساخت فیلم داشتم اما محقق نمی‌شد، بالاخره موفق شدم در ۲ ماهی که ضبط مجموعه «دورهمی» (مهر و آبان) انجام نمی‌شود، اولین فیلم خود را جلوی دوربین ببرم، ایده فیلم مربوط به ۳-۲ سال گذشته است و قصه درباره فردی است که در شرایطی قرار می‌گیرد و از ۷ صبح تا ۵ عصر درگیر ماجرایی می‌شود و باید تا ۵ عصر امضای آخر را دریافت کند. سلسله اتفاقاتی که شاید در طول روز برای هر فردی انجام شود با یک داستان غلو شده به تصویر کشیده می‌شود. این فرد کاملاً مبادی آداب، تحصیلکرده و مهربان است که نقش آن را سیامک انصاری بازی می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: فیلمنامه در حال نگارش است و تا ۱۵ روز آینده آماده می‌شود و برای دریافت مجوزهای لازم به وزارت ارشاد ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره مضمون اجتماعی اثر و تلخی درون آن، گفت: فیلم کاملاً رئال و اجتماعی است. فضای فانتزی در آن وجود ندارد اما به شدت کمدی است، مدل کمدی تلخ. ماهیت سوژه تلخ است، اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد اما هر روز آن را می‌بینیم و به دیدن آن عادت کردیم اما کمدی آن پررنگ‌تر است.
وی درباره پایان گفت: فیلم سوژه تلخی دارد ولی پایان آن تلخ نیست و سکانس اول را در انتهای فیلم هم می‌بینیم و به نوعی به یک روزمره‌گی باطل اشاره داریم.

وی درباره خستگی‌اش در حوزه سریال سازی و تأثیر آن در فیلم سینمایی‌اش گفت: فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» برایم انرژی مضاعفی را به همراه دارد و منظورم از خستگی ساخت سریال این است که توان کارهای حجیم و طولانی مدت با تعداد افراد بالا را ندارم. در این فیلم تمام تلاشم را می‌کنم که کار خوبی از کار درآید؛ فیلم یا خیلی خوب می‌شود یا کم‌بضاعت و پیزوری خواهد شد که تمام تلاشم را می‌کنم این اتفاق نیافتد حتی اگر ۲۰ بار هر سکانس را تکرار کنم.

وی در ادامه درباره احتمال تغییراتی در فیلمنامه از سوی وزارت ارشاد گفت: فیلمنامه موردی ندارد اگر هم موردی داشته باشد حتماً با گفت‌وگو حل می‌شود؛ در این اثر علاوه بر سیامک انصاری بعنوان بازیگر اصلی، ۳ بازیگر دیگر نیز ایشان را همراهی می‌کنند، خودم هم نقش کوتاهی را بازی می‌کنم. در این فیلم از حضور صدها هنرور و مردم استفاده خواهم کرد و به گونه‌ای که در بخش‌هایی از تصویر با حضور مردم پر شود و جای سوزن انداختن هم نباشد، شاید از هلی‌شات هم استفاده کنم. این کار بسیار سختی است چون معمولاً از فیلمبرداری در فضای خارجی پرهیز می‌کنم و این کار برایم بسیار سخت است. این کار سراسر نقد اجتماعی و فرهنگی است و تهرانی شلوغ را می‌بینیم.

وی درباره اسپانسر اثر توضیح داد: در تلویزیون به دلیل مشکلات سازمان استفاده از اسپانسر مرسوم شده، تنها اسپانسری که به سرمایه‌گذاری درست من و تیمم را همراهی کرد اول مارکت است که تجربه کار دورهمی را با هم داشتیم و مشکلی ایجاد نشد.

وی در ادامه توضیح داد: این فیلم هیچ ارتباطی به کارهای قبلی من در تلویزیون ندارم، به لحاظ نوع ساختار حتماً با کارهای تلویزیونی متفاوت است. وقتی از تلویزیون بعضی از دوستان به سمت سینما می‌روند در نوع دکوپاژ، نوع نگاه، جای دوربین، قاب‌بندی‌ها تفاوتی نمی‌بینیم اما تعریف سینما کاملاً متفاوت است و این فیلم بسیار کار سختی هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ آماده‌سازی تصویر خواهد بود.

وی درباره استفاده از جلوه‌های بصری و عدم حضور افراد در قاب تصویر گفت: اگر کسی بیاید و چیزی نشان دهد که با اصل تصویر انبوه جمعیت متفاوت نباشد، حتماً از آن استفاده می‌کنم اما هنوز نمی‌دانم این امکانات وجود دارد اما برایم اصل هرچیزی اهمیت دارد و باید رئال در تصویر دیده شود.

وی درباره ادامه مجموعه دورهمی گفت: ضبط مجموعه دورهمی ۱۰ مهر به پایان می‌رسد و ما یک توقف ۲ ماهه خواهیم داشت و دوباره ضبط کار را ادامه می‌دهیم و فکر می‌کنم تا دی‌ماه ادامه یابد و در این مدت توقف کار فیلم سینمایی را جلوی دوربین می‌بریم.

وی درباره استفاده از سیامک انصاری در این فیلم توضیح داد: نمی‌توانم داستان را بگویم اما اگر کارهای مرا دیده باشید اوج شخصیت سیامک انصاری در ۵ عصر اتفاق می‌افتد، فردی که تمام بلاهای جهان سرش خراب می‌شود، احساس می‌کنم بهترین گزینه است و از ایشان برای این نقش استفاده می‌کنم.

کارگردان مجموعه دورهمی درباره دیده شدن اثر در جشنواره فجر گفت: همه علاقه دارند که جایزه بگیرند و امیدوارم در فجر سیمرغ‌های بلورین زیادی نصیب فیلم شود.

مدیری درباره شایعه دستمزدش گفت: متأسفانه در این حوزه شایعات زیاد است، اول مارکت قرار است برای کارگردانی من ۲۰ میلیارد بدهد و دستمزدم برای دورهمی ۶۰ میلیون است. با لبخند ادامه داد شایعات که درست می‌شود حداقل به گونه‌ای باشد که کار مرا خراب نکند.

وی درباره فیلم در حوزه جنگ گفت: سوژه‌ای تلخ و عجیب دارم که زبانی انتزاعی دارد و ربطی به دفاع مقدس ندارد، در واقع موضوع انسان و جنگ است. به نظرم آن فیلم کاملاً زبان جهانی دارد و می‌تواند در جشنواره‌ها دیده شود.

مدیری در ادامه درباره تجربه ساخت دورهمی گفت: برنامه دورهمی را خیلی دوست دارم، تجربه استندآپ کمدی در این برنامه داشتم که مرا به سال‌های تئاتر و آن فضای زنده همراه با مخاطب نزدیک می‌کند، در این برنامه که مخاطبان زیادی دارد و حتی در خارج از کشور هم دیده می‌شود بعضی از مسائل از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بی‌پرده و صریح‌تر ارائه می‌شود که برای مخاطب و خودم جذاب است. من سعی می‌کنم افرادی را که گاهاً الگوهای عده‌ زیادی از جوانان هستند با سئوالاتی از زندگی‌ها و نوع تفکرشان آنها را برای مخاطب به درستی ارائه دهم و مخاطب متوجه بعضاً این مهم می‌شود که برخی از هنرمندان سواد چندانی ندارند و نمی‌توانند الگوی خوبی برای جوانان باشند. من با سوالاتی که طراحی شده شخصیت افراد را بیرون می‌ریزم و گاهاً بعضی از افراد در برنامه به قدری درست و در جایگاه خود قرار دارند که من از آنها می‌آموزم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سئوال که خندوانه رقیب برنامه دورهمی است؟ گفت: خندوانه رقیب برنامه دورهمی نیست، شکل ۲ برنامه کاملاً متفاوت است، رامبد جوان بارها گفته که در برنامه خندوانه فقط قصد خنداندن دارد و گفت‌وگوهایی که می‌کند در قالب طنز است اما دورهمی علاوه بر نمایش، گفت‌وگوهایی دارد که برخی از مسائل را در جامعه صریح‌تر ارائه می‌دهد؛ خنداونه اصلاً رقیب دورهمی نیست و در برنامه‌های آتی حتماً از رامبد جوان هم دعوت می‌کنیم.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment