شله زرد را چگونه درست میکنند؟

شله زرد را چگونه درست میکنند؟Reviewed by balanian on Nov 1Rating: 5.0شله زرد را چگونه درست میکنند؟
شله زرد را چگونه درست میکنند؟

دانه ی برنج دارای مواد غذایی است که تحریکات احشا و درون معده را آرام می سازد. از روزگاران کهن برنج برای درمان فشار خون بالا و اختلالات کلیوی مورد توجه حکما و دانشمندان بوده است.

تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که برنج بخصوص در مقایسه با سایر مواد نشاسته ای نظیر سیب زمینی در بیماران قندی که هنوز وابسته به مصرف انسولین نشده اند، ترکیب و ساخت کلسترول را کاهش می دهد و مقدار قند خون و انسولین خون را در حالت متعادل و مناسبی نگه می دارد.

شله زرد را چگونه درست میکنند؟

1038317_997

برنج نظیر سایر دانه ها، منبع غنی از مهار کننده های پروتئاز است که در به تاخیر انداختن رشد سرطان بسیار موثر می باشد. اشخاصی که رژیم غذایی روزانه آنها بیشتر از برنج همراه حبوبات و ذرت شیرین است کمترین نرخ ابتلابه بیماری سرطان کولون، سینه و پروستات را دارند.

زعفران :خوردن زعفران رنگ و رو را صفا میدهد، عفونت را می زداید و تقویت درون می کند. همچنین شادی افزا و توانبخش قلب است .مخالف ترشی است که اشتها را در معده بر انگیزد. بعضی گویند زعفران برای طحال خوب است.

گلاب : برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع و اسهال مزمن مفید است. گلاب در رفع دردهای روماتیسمی نیز موثر است. گلاب، قلب و معده را تقویت می کند، اضطراب را از دل دور می کند.

زعفران و گلاب هر دو گرم می باشند و برنج آبکش شده سرد می باشد.

مواد لازم

برنج ۲ لیوان
شکر ۴ لیوان
گلاب ۱/۲ لیوان
خلال بادام ۱/۲ لیوان
کره ۴ قاشق سوپ خوری
زعفران ۲ قاشق سوپ خوری
هل به میزان لازم
دارچین به میزان لازم

شله زرد

طرز تهیه

۱. برنج را حتما از قبل برای سه الی چهار ساعت بگذارید خیس بخورد.

۲. برنج را به همراه دو لیتر آب بجوشانید. توجه کنید باید آرام بپزد، چون در پختن با حرارت بالا امکان چسبیدن برنج به قابلمه می باشد.

۳. در حین پخت زعفران را به برنج در حال جوش اضافه نمایید به حدی که کاملا زرد رنگ شود.

۴. دقت نمائید مدام باید برنج را هم بزنید که به قابلمه نچسبد، هر چه برنج بیشتر پخته می شود، باید آن را بیشتر هم بزنید. وقتی برنج ها خوب له شدند، شکر را اضافه می کنیم.

۵. گلاب، هل و کره را اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید.

۶. در آخر بادام ها را نیز به آن اضافه کنید. اگر شما جزو افرادی می باشید که دوست دارید بادامتان له تر شود، بادام ها را زودتر اضافه کنید.

۷. توجه کنید، شله زرد نباید زیاد له و شل و یا مثل آش باشد. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که شله زرد بعد از سرد شدن سفت تر خواهد شد. در آخر شله زرد خود را با دارچین و خلال بادام و پسته تزئین کرده و نوش جان کنید.

منبع: برترینها

About Author

Add a Comment