آیا سفر سه روزه به مریخ امکان‌پذیر است؟

آیا سفر سه روزه به مریخ امکان‌پذیر است؟Reviewed by بلانیان on Feb 25Rating:

محققان کانادایی با آزمایش نسل جدید موتور فوتونی معتقدند که امکان سفر سه روزه به مریخ با این فناوری وجود دارد.

در سیستم‌های رایج موتورهای فضایی برای تولید پیوسته نیروی تراست باید سوخت مصرفی به همراه اکسید‌کننده یا اکسیژن در سفینه فضایی حمل شود که این روش هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ایمنی با محدودیت همراه است.دانشمندان ناسا معتقدند که در پیشرانه فوتونی برای تولید انرژی تراست، لیزرهای پرقدرت جایگزین موتورهای سوختی و مخازن عظیم سوخت خواهند شد.

آنها با ساخت نمونه آزمایشی و انجام آزمایش‌های مختلف در شرایط فضایی معتقدند که از این سیستم می‌توان برای سفینه‌های کوچک و بزرگ و همچنین برای انتقال انسان به فضا با سرعت بسیار فراتر از حد تصور استفاده کرد.

هدف از فناوری جدید موتورهای فوتونی استفاده از انرژی نور برای کاهش زمان سفر به مریخ از بازه زمانی سال به روز است.

گروهی از فیزیکدانان کانادایی برای اثبات قابلیت نسل جدید موتورهای فوتونی در حال تحقیق و آزمایش برای رفع محدودیت‌های سفرهای فضایی هستند.

پروفسور فیلیپ لوبین، متخصص فیزیک از دانشگاه سانتا باربارا کانادا در مورد هدف از مطالعه بر روی موتورهای فوتونی عنوان کرد: محققان ما هم‌ اکنون در حال مطالعه بر روی پروژه‌ تولید موتورهای پیشران فوتونی به منظور کاهش مدت سفرهای بین سیاره‌ای هستند.

وی در ادامه افزود: در این برنامه مطالعاتی رسیدن به سرعت بسیار بالا و فراتر از تصور موجود با استفاده از موتورهای فوتونی در دست مطالعه است.

 

About Author

Add a Comment