آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادیReviewed by balanian on Dec 26Rating: 5.0آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

سال نو بهترین زمان برای رو راستی و عهد بستن با خود و اتخاذ تصمیمات جدید است.

آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

 

  به گزارش «بالاسری»؛ مردم معتقدند که آمدن سال جدید زندگی آنها را آکنده از عشق، سعادت، ثروت و خوشبختی خواهد کرد. آنها برای رهایی از تمام خاطرات ناخوشایند گذشته دعا می کنند.

آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

 

قرار دادن برگ های دارواش در زیر بالش برای پیدا کردن شوهر – ایرلند

 

آداب و روسوم کشورهای مختلف درآغازسال نو میلادی

زنان مجرد ایرلندی مشتاقانه منتظر شب سال نو می مانند، زیرا این شب می تواند عشق را به زندگی آنها به ارمغان بیاورد. آنها با امید پیدا کردن همسر آینده خود، برگ های دارواش (نوعی گیاه همیشه سبز) را زیر بالش خود می گذارند. همچنین در فرهنگ ایرلندی این باور وجود دارد که این کار به رها شدن از بدشانسی کمک می کند.

شکستن ظروف در جلوی درب همسایه – دانمارک

یک سنت عجیب و غریب دانمارکی برای سال نو، پرتاب ظروف شکستنی به سوی در درب خانه همسایه است. جالب است که این کار به جای ناراحتی موجب خوشحالی آنها می شود. ۳۰سی فان ای که بلندترین کپه فنجان، بشقاب، لیوان، و سایر لوازم شکستنی را داشته باشد، خوش شانس ترین فرد محسوب می شود؛ زیرا این امر به این معنا است که آنها  ۳۰سی فان وفادار بسیار زیادی دارند.

صحبت کردن با ارواح – مکزیک

صحبت کردن با ارواح بخشی از باورهای مکزیک ها است. مکزیکی ها شدیدا معتقدند که آنها می توانند با روح عزیزان مرده در ارتباط باشند. شب عید سال نو به عنوان بهترین زمان برای برقراری ارتباط با ارواح مرده به منظور انتقال پیام و یا درخواست راهنمایی محسوب می شود. این کار قانونی بوده و به صورت فردی و پنهانی در خانه انجام نمی شود. برای مثال، مسافرخانه تائوس در نیومکزیکو برای یک مراقبه و احضار روح پانزده دقیقه ای، پانزده دلار دریافت می کند. مکزیکی ها همچنین هرساله روز دوم نوامبر را به عنوان «روز مردگان» جشن می گیرند.

پوشیدن لباس خال خالی – فیلیپین

 

سنت های عجیب سال نو میلادی در سراسر جهان

خیابان هایی را تصور کنید که در یک روز از سال پر از مردمی است که لباس خال خالی پوشیده اند و میزهای شامی که پر از غذاها و میوه های گرد هستند. همه اینها در واقع هر ساله در آستانه سال نو در فیلیپین اتفاق می افتد. فیلیپینی ها بر این باورند که این کار با مرتبط کردن نقطه های گرد به ثروت و سکه ها، کامیابی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

توپ های بزرگ آتش – اسکاتلند

 

سنت های عجیب سال نو میلادی در سراسر جهان

یک جشنواره اسکاتلندی خطرناک در اطراف سال جدید، جشنواره هوگمانی است. این جشنواره که در سی و یکم دسامبر هر سال اتفاق می افتد، جشنواره ای برای برگزاری یک جشن سال نو در کنار استعداد اسکاتلندی است. مردان اسکاتلندی در این روز در خیابان هایی که پر از توپ های مشتعل است رژه می روند. آنها به طور مداوم این توپ ها را در بالای سر خود تکان می دهند. به گفته مردم محلی، این توپ های آتشین پالایش و روشنایی را با خود می آورند. قدمت این جشن به زمان وایکینگ ها باز می گردد.

سوزاندن مترسک ساختگی – اکوادور

 

سنت های عجیب سال نو میلادی در سراسر جهان

اکوادور رسم منحصر به فردی دارند که در آن مترسک می سازند و سپس در نیمه شب آنها را می سوزانند. آنها به مترسک ها لباس پوشانده و داخل آنها را با روزنامه و تکه های چوب پر می کنند. همینکه نیمه شب فرا می رسد، همه بیرون از خانه خود جمع شده و هر ۳۰سی فان مترسک خود را می سوزاند. طبق سنت، این کار تمام چیزهای بدی که در دوازده ماه گذشته رخ داده اند را از بین می برد. بین می برد. مترسک همچنین باعث فرار بدشانسی می شود. این کار سال نو آنها را پر از شانس و شادکامی می کند.

«شامی برای یک نفر» – آلمان

تصور کنید که برای تماشای همان برنامه یا برای نشان داده شدن در شب عید هر سال ساخته شده اید. همان دیالوگ و همان متن نمایشنامه؛ بدون هیچ چیز جدید. این تفریح است یا شکنجه؟ در آلمان این عمل عجیب از سال ۱۹۷۲ هر ساله توسط آلمانی ها انجام می شود. آنها هر ساله در میانه شب، نمایش بریتانیایی «شامی برای یک نفر» را تماشا می کنند. ریشه این سنت ناشناخته است، اما به اندازه ای محبوب است که در حال حاضر شوخی «همان روند هر ساله» به عبارتی رایج در آلمان تبدیل شده است. آلمانی ها از تماشای این نمایش واقعا لذت می برند.

جشن سال نو در گورستان – شیلی

 

سنت های عجیب سال نو میلادی در سراسر جهان

تالکا شهر کوچکی در شیلی با یک سنت سال نو بسیار عجیب و غریب است. مردم تالکا جشن سال جدید را با بستگان مرده خود در پانزده سال گذشته برگزار می کنند. با نوای زنگ هشدار شهردار در ساعت یازده شب، درهای گورستان برای مردم محلی باز می شود. مردم در این گورستان با موسیقی کلاسیک ملایم مورد استقبال قرار می گیرند و چراغ های چشمک زن کم نور گورستان محل کاملا مناسب برای برگزاری جشن هستند. من نمی دانم که این کار سرگرم کننده است یا خیر؛ اما پشت من را به لرزه می اندازد.

آنها معتقدند که عزیزان آنها در قبرستان برای این جشن منتظر آنها هستند، و بنابراین آنها باید سال جدید را کنار آنها آغاز کنند. این سنت در سال ۱۹۹۵ و آغاز شد که یک  محلی از حصار گورستان به داخل آن پریدند تا سال نو را نزدیک قبر پدر خود آغاز کنند. در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر این سنت قبول کرده اند.

بوسه  – آمریکا

سهیم شدن در یک بوسه عاشقانه با ۳۰سی فان تان، یک سنت در آمریکا است. این کار سال پیش رو را برایتان فوق العاده زیبا خواهد کرد. ما باور داریم که این عمل عشق واقعی را به ارمغان می آورد. زیرا کدورت و خاطرات بد گذشته را زدوده و نشانه شروع سالی پر از عشق و زندگی است. مضمون فیلم معروف «در جستجوی بوسه نیمه شب» برگرفته از این آیین سال نو است.

پوشیدن لباس های رنگارنگ – مکزیک، برزیل و بولیوی

ساکنان برزیل، مکزیک، بولیوی و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی معمولا با پوشیدن لباس های رنگارنگ به استقبال سال نو می روند. آنها برای رسیدن به خوشبختی در سال جدید، در نیمه شب قبل از تحویل سال معمولا لباس های سرخ، زرد و یا دیگر رنگ ها روشن می پوشند. این کار همچنین در پیدا کردن یک همسر دوست داشتنی به آنها کمک می کند. سرخ به معنای یک زندگی عاشقانه در پیش رو و زرد بیانگر تمایل برای به دست آوردن پول و ثروت است.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment