ایده کسب وکار خود را عملی کنید

براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از مشتریان B2B، قبل از شروع همکاری حداقل ۳ تا ۵ مطلب مفید از طرف مقابل را مطالعه کرده‌اند. بیشتر از ۷۰ درصد بازاریابان همچنان بر استفاده از استراتژی‌های محتوایی اصرار دارند.

واقعیت این است که هیچ‌کاری مهم‌تر از تولید محتوا برای شما وجود ندارد. مشکل اینجاست که با وجود حجم عظیمی از اطلاعات آنلاین موجود، چه کسی محتوای ما را می‌بیند؟

نگران نباشید، در این پست ۵ نکته مهم برای پیداکردن مخاطبان مشتاق معرفی خواهیم کرد.

ایده کسب وکار خود را عملی کنید

  • محتوای معتبر بنویسید

اینترنت دائما در حال تحول است.

یک زمانی، می‌توانستید طرفداران کشته‌مرده‌ای پیدا کنید که مشاتاقانه منتظر مطلب ۴۰۰ کلمه‌ای بعدی شما هستند. اما امروزه این‌ چنین نیست. حقیقت اینست که اگر نتوانید محتوای معتبر و در خور رقابت این روزها بنویسید فقط وت خود را هدر داده‌اید.

برای جلب‌توجه در بازار پر سر و صدای امروز، نیاز به محتوای معتبری دارید که نه تنها مفید و کامل به حساب بیاید، بلکه بتواند مرجعی همیشگی در حوزه خود باشد.

  • محتوای همیشه سبز بنویسید

با اینکه محتوای کامل و خوب تحقیق‌شده مهم است، اما برای پشت سر گذاشتن رقبا کافی نیست. شما به محتوایی نیاز دارید که همیشه بروز و مرتبط با علایق خوانندگان باشد.

محتوای همیشه سبز، حتی پس از مدت‌ها که از ترویج آن گذشته باشد، می‌تواند رتبه شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل را بالا ببرد. این محتوا برای کسب و کار شما ترافیک و لید بیشتری خواهد آورد.

هرچند برای این کار شما باید محتوای مبتدی‌پسند، عملی و قابل فهم بنویسید. اما مهم‌تر از همه، بروزرسانی مداوم این مطالب متناسب با تغییرات بازار شماست.

فراتر از بقیه حرکت کنید تا گوگل به شما پاداش دهد.

  • به زبان ساده بنویسید

سال‌ها پیش، کپی‌رایتر، رابرت بلای، با ۱۰۰ مدیرعامل درباره کتابی که درباره رهبری اجرایی نوشته‌بود، مصاحبه کرد. او می‌خواست بداند: آیا افراد موفق از کلمات پیچیده و پرتکلف در گفتگو‌های خود استفاده می‌کنند، یا آن‌ها هم مثل من و شما صحبت می‌کنند؟ بلای متعجب شد، آن‌ها از کلمات روزمره عادی استفاده می‌کردند.

وسوسه‌ای، هنگام نوشتن، وجود دارد که ما را وادار به تقلید از بزرگترین نویسندگان تاریخ و برقراری ارتباطی پیچیده‌تر از آن‌چه نیاز است، می‌کند. دست نگه دارید. شما برای همکاران نمی‌نویسید، برای مشتریان خود می‌نویسید.

وقتی محتوای همیشه سبز و معتبر می‌نویسید، از فارسی ساده و قابل فهم (خصوصا اگر موضوع مورد اشاره پیچیده‌ است) استفاده کنید. دست خواننده را بگیرید و همراهش تاتی تاتی کنید، قدم به قدم. خوانندگان برای این کار از شما تشکر خواهند کرد.

  • برروی یک ایده بزرگ تمرکز کنید

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. تصور کنید، شما به منابع بیشتری نسبت به آخرین پادشاه فرانسه دسترسی دارید. با وجود این مزیت، هنوز هم ما تشنه دانسته‌ها هستیم.

خوانندگان شما می‌دانند چکار کنند، اما این کار را نمی‌کنند، زیرا غرق در اطلاعات شده‌اند.

آن‌ها ۱۰ روش مختلف برای حل مشکل خود نمی‌خواهند. سر آن‌ها به اندازه کافی شلوغ هست. فکر می‌کنید خوانندگان شما وقت امتحان‌کردن همه روش‌هایی را که از بلاگ‌های مختلف یاد گرفته‌اند، دارند؟ البته که نه!

آن‌ها، مانند هرکسی، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش حل مشکل خود را می‌خواهند. یک ایده بزرگ که توضیح دهد دقیقا چه کاری را چه وقت و چطور انجام دهیم.

چیزی را به خوانندگان بدهید که می‌خواهند. وقتی این کار را انجام دهید، فقط آن‌ها نیستند که از این ایده بزرگ بهره می‌برند، شما هم هستید.

  • با افراد تاثیرگذار حرفه خود همکاری کنید

اگر شما مانند اغلب کارآفرینان هستید، پس حتما قدرت استفاده از افراد تاثیرگذار را می‌دانید.

اینکه ارتباط با افراد تاثیرگذار حرفه خود یکی از موثرترین روش‌ها برای رساندن پیام کسب و کار، افزایش اعتبار دامنه و دسترسی به افراد بیشتر در زمان کمتر است، دیگر یک راز نیست.

مشکل اینست که بسیاری از مدیران کسب و کارها به استفاده از افراد تاثیرگذار به چشم یک تلاش بیهوده نگاه می‌کنند، نه همکاری که می‌تواند در طول زمان پرورش پیدا کند. بالاترین نتیجه‌ها نه از راه اعمال نفوذ، بلکه با همکاری واقعی در طول زمان با کارشناسان حوزه خود و تلاش برای اعتمادسازی و خلوص نیت بدست می‌آید.

این تفکر که استفاده از افراد تاثیرگذار یک خرج اضافه برروی دست شما می‌گذارد را رها کنید و با دید واقعی به آن بنگرید: یک سرمایه‌گذاری برروی شما، کسب و کار و شبکه‌تان.

مهم نیست در چه صنعتی مشغولید، بازاریابی محتوا یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی کسب و کار شما هست و خواهد بود. بازار شلوغ‌تر خواهد شد، اما شما برای شنیده‌شدن، نیاز به فریاد‌زدن ندارید؛ تنها باید افرادی را پیدا کنید که مشتاق شنیدن هستند.

منبع: میهن اسکریپت