داروی درمان سرطان تولید شد

داروی درمان سرطان تولید شدReviewed by balanian on Oct 26Rating: 5.0داروی درمان سرطان تولید شد
داروی درمان سرطان تولید شد
داروی درمان سرطان تولید شد

داروی درمان سرطان تولید شد

یکی از اثرات جانبی درمان سرطان این است که بیماران اغلب نمی‌توانند یک ترکیب دارویی متفاوت را در یک زمان تحمل کنند و این امر می‌تواند توانایی پزشک را در درمان بیماری محدود کند.شرکت Cerulean بر این باور است که راه‌حل این معضل، داروهای انتقال دهنده نانوذرات است که از اثرات جانبی کمتر و ضعیف‌تری برخوردارند.

این داروها می‌توانند به پزشکان در اجرای یک حمله چند جانبه به تومورها و کشتن سلولها پیش از مقاوم‌تر شدن آنها در برابر ترکیبات کمک کند.

از آن جایی که سلولهای سرطانی به سرعت در برابر داروها مقاوم شده و همچنین داروها برای سرطانهای مختلف روی دیگر انواع این بیماری جواب نمی‌دهند، از این رو بهتر است به یکباره با چندین دارو به جنگ با این تومورها رفت تا مقاوم‌سازی این سلوهای سرطانی در برابر ترکیبات دارویی سخت‌تر شود.

نانو ذرات پاسخ مناسبی برای دستیابی به این هدف هستند. نانوذرات تولید شده توسط Cerulean برای خروج از رگهای خونی و ورود به بافت سالم بسیار بزرگ هستند اما اندازه آنها برای ورود به تومورها به دلیل وجود سوراخ و شکاف در رگ‌های اطراف این بافتها بسیار مناسب است.

این نانوذرات بجای انتشار یکباره و سریع، به آرامی تجزیه شده و دارو را تکه تکه آزاد می‌کند. از ویژگی‌های فناوری Cerulean این است که نانوذرات و دارو با یک پیوند شیمیایی به هم متصل هستند. در حالیکه دارو در نانوذرات دیگر مورد استفاده برای انتقال توسط شبکه‌های پلیمری نگهداری شده یا درون یک کپسول چربی قرار می‌گیرند، داروهای درون این نانوذرات جدید با یک پیوند شیمیایی نگه داشته می‌شوند.

این داروها در زمان تجزیه شدن پیوند شیمیایی آزاد می‌شوند که فرایند آن تا حدی تحت کنترل یک آنزیم ناشناخته در بدن انجام می‌شوند. این سرعت انتشار را می‌توان با استفاده از اتصال‌دهنده‌های مختلف تنظیم کرد.

داده‌های بدست آمده از کارآزمایی‌های بالینی اولیه ترکیب اصلی Cerulean که یک نانوذره حاوی داروی سمی Camptothecin بوده، نشان داده که بخوبی قابل استفاده است. بیماران در این آزمایشات با اثرات جانبی کمتر و ملایمتری نسبت به داروهای کنونی روبرو شدند.

این شرکت انتظار دارد که نتایج خود را از کارآزمایی‌های انسانی داروی اصلی خود برای درمان سرطانهای ریه تا پایان سال ۲۰۱۲ بدست آورده باشد. همچنین اخیرا آزمایشاتی در مورد تاثیر همین ترکیب بر روی بیماران مبتلا به سرطان تخمدان و دیگر سرطانها آغاز شده است.

About Author

Add a Comment