مهم‎ترین راه برای دفاع از نظام مشارکت مردم در اداره امور کشور است

مهم‎ترین راه برای دفاع از نظام مشارکت مردم در اداره امور کشور استReviewed by بلانیان on Feb 16Rating:

یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین راه برای دفاع از رهبری و نظام، مشارکت و رضایت عمومی مردم در اداره امور کشور است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن اسماعیلی با حضور در برنامه انتخاباتی خبرگان ملت گفت: رهبری ستون اصلی خیمه این نظام مقدس است که نه تنها سرنوشت دنیا که حتی سرنوشت دین‌ ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

او ادامه داد:‌ عمر ۳۷ ساله و پربرکت جمهوری اسلامی نشان از آن دارد که داشتن رهبری حکیم و مقتدر تا چه اندازه مهم و موثر است.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچ گاه نیاز نشود اما اگر خبرگان به تعبیر متخصصان دانش مدیریت، کارآمد و اثربخش باشد به هنگام نیاز می‌تواند همانند گذشته تصمیمی بگیرند که هرچه زمان از آن می‌گذرد دوست و دشمن به درستی آن بیش‌تر اذعان پیدا می‌کنند.

اسماعیلی با بیان این که رهبری متعلق به آحاد ملت است گفت: خبرگان رهبری باید به سهم خودشان شبیه رهبری شوند هم‌چنین خبرگان رهبری نباید تعلق به این و آن داشته باشند و تنها باید از متن مردم برخیزند که البته این فقط یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری است.

وی خاطرنشان کرد:‌ رهبری متعلق به دین، اسلام، نظام و یکایک ماست بنابراین همه ما باید در انتخابات پیش‌رو به صورت فعال و جدی شرکت کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجلس خبرگان رهبری باید مجمع نخبگان باشد گفت: نخبگان به هیچ‌کس و هیچ چیز جز خدا و خلق خدا نباید متعهد باشند؛ در واقع بزرگ‌تر از آن هستند که در حصار بازی‌های گروهی قرار گیرند. خبرگان رهبری باید دانش دینی داشته باشند و همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند اجتهاد مصطلح در حوزه‌های علمیه شرط لازم برای ایفای این نقش است نه شرط کافی.

او گفت: هم‌چنین امام خمینی (ره) می‌فرمودند که اجتهاد مصطلح در حوزه‌ها کافی نیست. یک فرد اگر اعلم در علوم حوزه‎ها هم باشد اما نتواند مصلحت جامعه را تشخیص دهد و یا نتواند افراد صالح و مفید را از افراد ناصالح تشخیص دهد و به طور کلی در زمینه اجتماعی و سیاسی فاقد بینش صحیح و قدرت تصمیم‌گیری باشد این فرد در مسائل اجتماعی و حکومتی مجتهد نیست و نمی‌تواند زمام جامعه را به دست گیرد.

اسماعیلی افزود: تنها مجتهد نمی‌تواند در زمره خبرگان ملت قرار گیرد؛ در واقع علاوه بر قدرت برخورداری از فقاهت پویا باید با دنیای امروز و پیچیدگی‌های آن نیز آشنا باشد و هم‌چنین تحولات پرشتاب و مشکلات جامعه را با تمام وجود لمس کرده باشد. شاید افرادی تصور می‌کردند که مجلس خبرگان رهبری فقط برای معممین است اما آمده‌ام تا ثابت کنم آن چه برای نظام و مردم ما مهم و ملاک تصمیم گیری است دانش است.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمده‌ام تا ظرفیت دیگر از قانون اساسی را فعال کنم خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک رای شما راهی نو و ان‌شالله ماندگار را از خود باقی بگذارم. بسیاری از فرزندان رشید ملت به رغم داشتن تحصیلات دینی و نیروی اجتهاد و بدون آن که رسما توفیق خدمت در لباس تبلیغ دین را داشته باشند با گمنامی در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند برای مثال مجتهد هستند و جامعه شناس. مجتهد هستند و اقتصاددان. مجتهد هستند و حقوقدان.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری مسوولیت مستقیمی در برابر بیکاری ندارد، گفت:‌ میزان اعتیاد و نرخ تورم بر عهده مجلس خبرگان رهبری نیست اما همه ما پیرو شریعت هستیم و همگان را مسوول می‌دانیم. آمار رسمی نشان می‌دهد که در هر ۳ دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می‎شود. هم‌چنین رواج جشن طلاق و این گونه آسیب‌های اجتماعی در کشور بروز پیدا کرده پس آیا می‌توانیم در برابر این واقعیت‌ها خود را فاقد مسوولیت بدانیم.

او اظهار کرد: هرکس به سهم خود باید به نظام کمک کند. دفاع از نظام و حمایت از ولایت امر از اوجب واجبات است و البته مهم‌ترین راه برای دفاع از رهبری و نظام آن است که پایه‌های رضایت عمومی و مشارکت مردم در اداره امور کشور روز به روز محکم‌تر شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ کتاب نوشته و ۷ مقاله علمی منتشر کرده‎ام ولی همه آن‌ها در لبخند ستم دیده بی‌پناهی ناچیز است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که تهیه کنندگان فهرست‌های انتخاباتی رفیق‌بازی و گروه‌گرایی را کنار بگذارند و فقط شایسته‎ترین‎ها را انتخاب کنند که این فرموده‎های رهبری معیاری برای میزان سنجش تبعیت ما از ایشان و اصول عقلانی کشورداری است اما برخی از گروه‌ها من را شایسته دیدند و نامم را در فهرست نامزدهای مورد حمایت‌شان قرار دادند و البته این گامی رو به جلو و مصداقی از توسعه سیاسی است اما باید بگویم که جز به خدا و خلق خدا به کسی متعلق نیستم.

وی در پایان گفت: من تنها فرزند و خادم ملت هستم که با شعار از جهاد تا اجتهاد آمده‌ام.

 

About Author

Add a Comment