مدلینگ؛ از آموزش در خارج تا اعتیاد به شیشه و کوکایین

مدلینگ؛ از آموزش در خارج تا اعتیاد به شیشه و کوکایینReviewed by بلانیان on Sep 2Rating:

مدلینگ؛ از آموزش در خارج تا اعتیاد به شیشه و کوکایین

تعدادی از افراد به خارج از کشور می‌روند تا آموزش مدلینگ ببیند. پس از آن به کشور بازگشته و به صورت زیرزمینی این کار را انجام می‌دهند.

 مدلینگ
 با نگاهی به شبکه های اجتماعی مشخص می شود که این شبکه ها، فضایی مناسب برای سودآوری برخی از مزون های عروسی و بسیاری از مدلینگ ها شده است.
عکس هایی که از مدل ها منتشر می شود؛ برخی پوشیده و برخی دیگر نیمه عریان هستند. متاسفانه اکثر این تصاویر بدون محدودیت خاص و بنا به میل افراد گرفته و پخش می شوند. آن طور که به نظر می رسد چارچوبی برای رفتارهای مدلینگ تعریف نشده و ملاک اصلی آنها درآمدزایی است.

چندی پیش محمد مهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به برخی از مزون های عروس عنوان کرد: بعضا فرصت طلبی هایی از سوی فعالان این عرصه مشاهده می شود که برخلاف قوانین، قواعد و عرف و ارزش های اسلامی به نظر می رسد که لزوم برخورد با چنین افراد و گروه هایی را اجتناب ناپذیر ساخته است.

سفر به خارج از کشور برای آموزش مدلینگ!

به تازگی نیز علی جنتی، وزیر ارشاد گفته: باید دانست فضای مجازی ما باز است خصوصاً شبکه‌های اجتماعی. البته برخی هم فیلتر هستند که آنها نیز با فیلترشکن به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد. اینها مواردی هستند که از خارج تأثیرات خود را می‌گذارند. در داخل هم عناصری در حال نشر الگوهایی هستند در این زمینه رفت و آمدهایی به خارج را شاهدیم. تعدادی از افراد به کشورهای همسایه می روند تا آموزش مدلینگ ببیند. پس از آن به کشور بازگشته و به صورت زیرزمینی در کشور این کار را انجام می‌دهند. این عده‌ با لباس های نامتعارف و آرایش های نامناسب سعی در نشر آن در جامعه دارند.

شیشه و کوکایین، ابزاری رایج برای لاغر شدن مدل ها!

مینا خانمی ۳۰ ساله که از سال ۱۳۸۶ وارد این حرفه شده به خبرنگار «فردا» می گوید: تمام موسساتی که در آن فعالیت مدلینگ می شد معلق و پلمب شده است. اما هنوز هم برخی از این موسسه ها به فعالیت خودشان ادامه می دهند.
او می افزاید: بسیاری از افراد که شور و شوق ورود به این حرفه را دارند. برای رساندن سایز و وزن خود به حد تعیین شده برای یک مدل، آسیب های جدی به خود وارد می سازند. برخی از آنها رژیم های سختی می گیرند که مناسب نبوده و به همین دلیل دچار مشکلات جسمی و روحی فراوانی می شوند. بسیاری دیگر از افراد هنگام ورود به حرفه مدلینگ به سوی قرص های کرفس روی می آورند که تبعات زیادی برای آنها دارد. متاسفانه آنها به حدی غرق وارد شدن به این فضا می شوند که به سلامت خود توجهی ندارند. برخی از این افراد با استفاده از مکمل ها و نخوردن آب کافی، آب بدن شان خشک شده و دچار بیماری های غیر قابل درمانی می شوند. همچنین بیماری آنورکسیا در میان مدل ها شایع است، و در جریان این بیماری دچار اختلالات تغذیه ای می شوند.
مینا ادامه می دهد: خانم های متاهلی که وارد حرفه مدلینگ می شوند، قرار دادهای مدت دار امضا می کنند و در این مدت حق باردار شدن ندارند.

این مدل ۳۰ ساله می گوید: متاسفانه بزرگترین خطری که مدلینگ را تهدید می کند، مواد مخدری است که آنها را سریع لاغر می کند. بسیاری از دوستان من به حدی مشتاق وارد شدن به دنیال مدلینگ را داشتند که به سمت شیشه و کوکایین رفته اند و آینده خودشان را تباه کرده اند.

مدلینگ یا فروش بدن؟

دکتر مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با «فردا» می گوید: از نگاه رفتارشناسی اجتماعی، مشاغل به گروه های مجاز ، جرم و غیرمجاز و مشاغل بد تقسیم می شوند. ممکن است مشاغل بد از لحاظ قانونی جرم نبوده و حتی در چارچوب مقررات جاری نیز باشد اما به خاطر ماهیت رفتارها اینگونه حرفه ها در مسیر نادرست حرکت می کنند. مدلینگ یا مانکن بودن اگر به عنوان یک شغل ارزیابی شود، نمایش و فروش بدن به حساب می آید. اینگونه افراد باید برای پرکردن جیب های سرمایه داران، خود را با دشواری رو به رو سازند. بسیاری از مدل های اروپایی دچار آسیب های روحی و جسمی گردیده و به خاطر رژیم های سخت غذایی و نگه داشتن خود در فرم مطلوب سرمایه داران دچار آنورکسیا یا بی اشتهایی عصبی می گردند که در مدتی کوتاه شکل و چهره ای ترسناک پیدا کرده و بسیار زود جان خود را از دست می دهند.
ابهری می افزاید: مدل ها حداکثر تا سی سالگی مورد توجه می باشند که آن هم در صورتی است که در شرایط مطلوب قرار گیرند. بعضی از دختران و پسران جوان که دارای امتیازات ظاهری هستند به خاطر رویاپردازی های خود وارد این حرفه می شوند و تصور می کنند نمایش دادن بدن و امتیازات فیزیکی، آنها را به ستاره های جهانی در عرصه هنر یا سینما تبدیل می کند.
این آسیب شناس اجتماعی ادامه می دهد: زندگی خصوصی اکثر مدل ها بی آرام، پر اضطراب و خستگی آور می باشد. و اگر آنها براساس اخلاق و وجدان، وضعیت و شرایط خود را بیان کنند، دیگر هیچ جوانی به این مسیر قدم نخواهد گذاشت.
وی راجع به مشکلات ناشی از شغل مدلینگ می گوید: فساد اخلاقی، متلاشی شدن زندگی زناشویی، بیماری های عصبی و مغزی و ضعیف شدن بینایی که تحت تاثیر نورپردازی ها و صداهای محیطی برای آنها ایجاد می شود تا پایان عمر همراه مدل ها می ماند. همچنین کت واک یا راه رفتن گربه ای، پاها و بدن آنها را از شرایط عادی اسکلت بندی بدن خارج می کند.

About Author

Add a Comment