فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟

فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟Reviewed by balanian on Dec 24Rating: 5.0فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟
فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟
فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟

 

فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟

دستمزد بازیگران برای حضور در برنامه های صدا و سیما

 

شایعات در مورد میزان دستمزد بالای بازیگران همیشه به گوش میرسد اما بررسی دقیق اهل فن میزان دریافتی بازیگران برای شرکت در برنامه ها و میزگردهای تلویزیونی و برنامه های شهرستانها را مشخص کرده است.

آن‌طور که در این گزارش آمده است این اطلاعات از دو تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی گرفته شده که خواسته‌اند نامشان به دلایلی فاش نشود. پیش از وارد شدن به این‌که مهمانان مشهور برنامه‌ها برای حضور در آن‌ها چقدر دریافت می‌کنند توضیحاتی درباره برنامه‌های مختلف داده شده است. اول از همه به برنامه‌های خارج از تهران اشاره می‌شود که تهیه‌کننده‌ها برای این برنامه فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. اول این‌که بازیگران برای حضور در این برنامه‌ها مبلغ بیشتری می‌گیرند و دوم این‌که اگر مبلغ واریز شده دیر به اطلاع بازیگران برسد یا هر اتفاقی باعث نرسیدن مهمان به برنامه شود شرایط سخت‌تری برای جایگزین کردن آن‌ها وجود دارد.

 

برنامه‌های دیگر برنامه‌های مشارکتی هستند که با توجه به تاکید مدیران در مورد این‌که بودجه سازمان صرف مهمان‌ها نشود، به آن‌ها پیشنهاد استفاده از محصولات اسپانسر را می‌دهند، پیشنهادی که اغلب رد می‌شود. البته اگر اسپانسر تمایل داشته باشد که محصولش معرفی شود هدیه جداگانه‌ای نیز برای این اتفاق در نظر گرفته می‌شود.

 

اما ماجرا در مورد برنامه‌های تخصصی مثل «نود»، «هفت»، «چشم شب روشن»، «ساعت ۲۵»، «کتاب باز» و… فرق می‌کند و بازیگران برای حضور در این برنامه‌ها مبلغی دریافت نمی‌کنند.

 

مورد دیگر ویژه برنامه‌ها و شب‌های خاص مثل اعیاد و… هستند. مبلغی که در این شب‌ها رد و بدل می‌شود اغلب چندبرابر معمول است برای نمونه پژمان بازغی بعد از اکران «دوئل» برای ویژه برنامه «زیبا کنار» ۱۲ سکه در سال ۸۴ دریافت کرده است. به گفته تهیه‌کننده‌ای که خواسته نامش آورده نشود، در سال تحویل غالب مهمان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ سکه دریافت می‌کنند!

 

برنامه‌های صبحگاهی «حالا خورشید» بعد از مدتی سراغ بازیگرها رفت و بخشی را به گفت‌و‌گو با آن‌ها اختصاص داد و به هر مهمان سه سکه به عنوان هدیه می‌دهد و به طور کلی برنامه‌های صبح‌گاهی بیشتر از این مبلغ پرداخت نمی‌کنند.

 

این نکته هم در گزارش آورده شده که مبلغ سکه‌ها اغلب به حساب چهره‌ها واریز می‌شود و بعضی‌ها تا پیامک واریز را نبینند از خانه راه نمی‌افتند.

 

البته گفتن این موضوع هم جالب است که باید حساب ورزشی‌ها را از اهالی سینما و تلویزیون جدا کنید. چهره‌های ورزشی معمولا بین نیم تا سه سکه برای حضور در برنامه‌ها می‌گیرند. برای نمونه آرش برهانی، رضا عنایتی، مهدی رحتمی و غالب فبوتبالیست‌هایی که در برنامه «دستپخت‌های خودمانی» شرکت کرده‌اند بین نیم تا یک سکه یعنی پانصد تا یک میلیون تومان گرفته‌اند. در این میان دستمزد علی انصاریان بالا است که احتمالا به خاطر تجربه بازیگری‌اش و آشنایی با رقم و عددی باشد که بازیگران می‌گیرند، او سه میلیون برای حضور در یک برنامه دریافت می‌کند. بهداد سلیمی از دو سال پیش تا الان در هر برنامه‌ای شرکت کند سه سکه طلب می‌کند.

 

هر بازیگر چقدر می‌گیرد؟

 

پیش از آوردن نام بازیگران و دستمزدی که برای حضور در برنامه‌ها دریافت می‌کنند باید رامبد جوان را از دیگران جدا کرد. به گفته یکی از تهیه کنندگان تلویزیون، جوان برای شرکت در برنامه‌های تلویزیون رقم پیشنهاد نمی‌دهد و اصولا به برنامه‌ای می‌رود که دوستش دارد، اما برای اجرای برنامه‌های خارج از سازمان حداقل ۲۰ میلیون دستمزد می‌گیرد. درادامه مبلغ دریافتی بازیگران دیگر را می‌خوانید:

 

مهران غفوریان؛ پنج سکه

 

دستمزد مهران غفوریان برای حضور در یک برنامه تلویزیونی ۵ سکه است. مهم هم نیست که برنامه از تهران روی آنتن برود یا شهرستان. یعنی او بُعد مسافت را بهانه افزایش قیمت نمی‌کند. درباره این بازیگر روایت جالبی هست که اگر قرار است مهمان برنامه‌ای باشد که از شبکه سه روی آنتن می‌رود حاضر است تخفیف دهد و بیش از سه سکه نگیرد. این را هم درباره غفوریان بشنوید که برای حضور در برنامه‌های خارج از تلویزیون حداقل ۱۰ سکه طلب می‌کند.

 

او از بازیگرانی نیست که با هر بهانه مهمان برنامه‌های تلویزیونی شود. او چندی پیش مهمان برنامه تخصصی هفت بود که طبعا بحث گرفتن سکه در آن مطرح نیست، کمی بعد در «اکسیر» شرکت کرد و چند ماه قبل مهمان «شیدایی» شبکه دو بود.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

 

مهران رجبی؛ دو سکه

 

مهران رجبی جزو مهمانان گران برنامه‌های تلویزیونی محسوب نمی‌شود. او برای حضور در هر برنامه به دو سکه که راضی است اما باز هم تخفیف می‌دهد و خیلی وقت‌ها با یک سکه پذیرفته مهمان برنامه شود. رجبی بازیگر خوش مشربی است و اولویت او همنشینی و انجام گپ و گفت است.

 

او مدتی در همه شبکه‌ها دیده می‌شد! تا جایی که حضور مداومش در قالب مهمان و بازیگر و بعدها مجری در شبکه‌های مختلف تبدیل به جوک شده بود. چند وقتی است این بازیگر سعی می‌کند کمتر در برنامه‌های تلویزیونی آفتابی شود. در تابستان به همراه خانواده در مسابقه خانواده باحال «خندوانه» شرکت کرد و کمی بعد مهمان برنامه «رو به راه» شد. «شب فیروزه‌ای» که شهرویرماه روی آنتن رفت دیگر برنامه‌ای است که رجبی در آن شرکت کرده بود.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

مرجانه گلچین؛ سه سکه

می‌گویند مرجانه گلچین خیلی اهل چک و چانه و اذیت نیست ولی کمتر از سه سکه هم رضا نمی‌دهد که در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کند. البته گفته می‌شود برای شرکت در برنامه‌هایی که تولید مراکز استان‌ها هستند تا دو برابر از این مقدار هم دریافت کرده است. «صبح خلیج فارس» تازه‌ترین نمونه است که می‌توان حدس زد کف سکه‌ای که خانم گلچین گرفته شش سکه یا همان شش میلیون تومان بوده است.

 

تازه‌ترین حضور او در تلویزیون «دور همی» بود که مصافش با مهران مدیری با استقبال مواجه شد. علاوه بر این او در برنامه «دست پخت‌های خودمانی» به عنوان شرکت‌کننده، برنامه «جشن فرشته‌ها»، برنامه «دعوت» و برنامه «صبح خلیج فارس» حضور داشته است.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

محمدرضا فروتن؛ هشت سکه

 

درباره محمدرضا فروتن همین ابتدا بگوییم که خیلی اهل مصاحبه‌های تلویزیونی نیست. با این حال اگر در برنامه‌ای (چه برای تلویزیون چه خارج از آن) شرکت کند دستمرد او ۸ میلیون تومان است. روایت جالبی هم درباره این بازیگر گفته می‌شود که وقتی برنامه‌ساز با او تماس می‌گیرد بحث قیمت را به چند ساعت بعد موکول می‌کند. در تماس دوباره ادبیاتش این‌گونه است که «فکرهام رو کردم، برای این برنامه مبلغ هشت میلیون می‌گیرم. ناقابله البته.» گفته می‌شود محمد رضا فروتن سال ۹۱ برای ویژه برنامه سال تحویل «بهار نارنج» ۵ میلیون تومان دستمزد گرفته.
او سال پیش در «خندوانه» شرکت کرد و چند وقت پیش مهمان «صبح خلیج فارس» بود. بعید نیست به خاطر بعد مسافت دستمزدی بیش از هشت سکه گرفته باشد.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

 

کامبیز دیرباز؛ پنج سکه

 

کامبیز دیرباز تا چندی پیش برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی ۳ سکه می‌گرفت اما چند وقتی است رقم را بالا برده و اگر کسی بخواهد او را به برنامه بیاورد باید ۵ سکه برای این بازیگر کنار بگدازد. البته او بسته به کیفیت و جایگاهی که برنامه پیش مردم دارد، تخفیف می‌دهد و کوتاه می‌آید.

 

او در رسته بازیگرانی قرار می‌گیرد که به شکل گزینشی با پیشنهادها برخورد می‌کند. یعنی حواسش هست که زیاد روی آنتن نباشد در هر برنامه‌ای شرکت نکند. سال پیش و روز دربی استقلال و پرسپولیس میهان ویژه برنامه «فوتبال برتر» بود که البته کلی جنجال ایجاد شد. در برنامه «زنده رود» اصفهان هم شرکت کرد و مدتی پیش روبروی مهران مدیری در برنامه «دورهمی» شبکه نسیم نشست.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

 

فریبا کوثری؛ دو سکه

 

بازیگر کهنه‌کاری است که برای حضور در یک برنامه ۲ سکه دریافت می‌کند. البته می‌گویند او هم جزو بازیگرانی نیست که تهیه‌کننده را در منگنه قرار دهد و به کمتر هم راضی می‌شود. البته مدتی است حضور فریبا کوثری در برنامه‌های تلویزیونی کم شده. خودش این طور می‌خواهد یا برنامه‌سازان؟ نمی‌دانیم.

 

او در سال جدید یک بار مهمان «ماه عسل» احسان علیخانی بوده و یک بار در «دوست دارم مادر» کاظم احمدزاده شرکت کرده است. می‌گویند بازیگران و دیگر چهره‌ها عمدتا از برنامه‌های احسان علیخانی دستمزد طلب نمی‌کنند. پس بعید نیست که حضور خانم نادری در «ماه عسل ۹۵» هم دلی و رفاقتی بوده باشد.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

علی صادقی؛ هشت سکه

 

یکی از سخت‌ترین بازیگرانی است که برنامه‌سازان تلویزیونی برای حضور در برنامه‌شان نباید فکر چک و چانه با او باشند! درباره علی صادقی این چنین روایت می‌کنند که او زیر ۸ سکه به هیچ برنامه‌ای نمی‌رود. اصلا هم برایش مهم نیست که مجری کیست و برنامه چیست؟ حتی در برنامه‌ای مثل «خندوانه» که فضای متفاوتی از دیگر برنامه‌ها دارد حاضر به دادان تخفیف نیست و فقط پولش را می‌خواهد. البته این هم شیوه‌ای است و نمی‌توان به صادقی خرده گرفت؛ او برای علی‌الظاهر برای خودش نرخی تعیین کرده و خیلی شفاف مطرح می‌کند.

 

او چندی پیش مهمان رامبد جوان در «خندوانه» بود. چه بسا دلیل حضور کمش در برنامه‌های تلویزیونی بی ارتباط با دستمزد بالایش نباشد.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

 

شقایق دهقان؛ چهار سکه

 

دستمزد پیشنهادی شقایق دهقان برای حضور در یک برنامه ۴ سکه است اما گفته می‌شود به ۳ سکه یا همان سه میلیون تومان هم راضی می‌شود. منتهی از این مبلغ به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید. و باز هم درباره او گفته می‌شود وقتی برنامه‌ساز به خانم دهقان زنگ می‌زند و طرح موضوع می‌کند حرفی از طرف این بازیگر درباره پول به میان نمی‌آید. چند دقیقه بعد رضا کریمی با آن برنامه‌ساز تماس می‌گیرد و بحث مالی را نهایی می‌کند. این روایت درباره بهاره رهنما به همین شکل شنیده شده است.

 

شاخص‌ترین برنامه‌ای که شقایق دهقان در آن حضور دارد «خندوانه» است که البته به عنوان مهمان شرکت نمی‌کند. اما گفته می‌شود این برنامه برای اجرای استندآپ به بازیگران حداقل سه سکه می‌دهد. دهقان با شروع «فرمول یک» مهمان آن بود.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

سیاوش خیرابی؛ دو سکه

 

بازیگری است که خیلی روی دریافت پول به تهیه‌کننده و عوامل برنامه‌ساز، فشار نمی‌آورد. تا چندی پیش با یک سکه هم به تلویزیون می‌آمد اما قیمت پایه سیاوش خیرابی فعلا ۲ سکه است.

 

خیرابی از جمله بازیگرانی است که معمولا دعوت برنامه‌های مختلف را رد نمی‌کند. برای همین او را زیاد در برنامه‌های مختلف می‌بینیم. گاهی در برنامه‌ای مثل «دورهمی» که البته کلاس بالاتری نسبت بقیه دارد و گاهی در اولین برنامه «امروزی‌ها» که زیاد بیننده ندارد. خیرابی در اولین برنامه «ماه عسل» هم مهمان بود و روبروی احسان علیخانی نشست. ابتدای سال در ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج حضور داشت و «روبراه» دیگر برنامه‌ای است که خیرابی مهمانش بوده. «صبح خلیج فارس» هم برنامه‌ای است که خیرابی برای حضور در آن به بندر عباس سفر کرد.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

سام درخشانی؛ سه سکه

 

درخشانی شهرتش را از تلویزیون کسب کرده و به محبوبیت رسیده برای همین حرمت خاصی برای آن قائل است. به همین خاطر اولا در برنامه‌هایی که معمولی و کم‌بیننده است شرکت نمی‌کند و در ثانی برای دریافت دستمزد قیمتی کمتر از شهرتش می‌گیرد. سه سکه در قیاس با آن‌چه دیگر بازیگران دریافت می‌کنند برای سام درخشانی عدد زیادی نیست.

 

درخشانی چند ماه پیش مهمان رامبد جوان در «خندوانه» بود و ابتدای سال به همراه همسرش مهمان ویژه برنامه شبکه یک تلویزیون با اجرای علی ضیاء شد و از خودش و زندگی‌اش گفت.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

پژمان جمشیدی؛ یک سکه

 

پژمان جمشیدی را به این دلیل از باکس مخصوص ورزشی‌ها خارج کردیم که او دیگر به عنوان بازیگر خودش را ثابت کرده و به طور حرفه‌ای مشغول این شغل است. دیدن عدد یک جلوی تعداد سکه‌های جمشیدی شاید برای تان تعجب برانگیز باشد ولی او واقعا به همین مقدار راضی است! جالب آن که در چند برنامه، تهیه‌کننده بیش از این عدد را به جمشیدی داده و او می‌داند که می تواند رقمی بالاتر از یک سکه دریافت کند اما می‌گویند خودش چنین درخواستی ندارد. از این حیث هنوز اخلاق پژمان جمشیدی مثل فوتبالیست‌ها مانده که حتی با ۵۰۰ هزار تومان هر در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنند.

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

جمشیدی بعد از گل کردن سریال «پژمان» به بهانه‌ای مختلف روی آنتن بود اما مدتی است در هیچ برنامه‌ای آفتابی نشده.

پژمان بازغی؛ پنج سکه

 

پژمان بازغی تا چندی پیش به سه سکه مهمان برنامه‌های تلویزیون می‌شد اما اخیر دو سکه به دستمزدش اضافه کرده است. روایتی درباره این بازیگر هست که سال ۸۴ و بعد از اکران فیلم «دوئل» برای حضور در ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک ۱۲ سکه دریافت کرده! که خب با احتساب تورم ۱۱ سال پیش رقم بالایی است. ضمن این که همیشه دستمزد حضور بازیگران در ویژه برنامه ها بالاتر است.

 

او جزو بازیگرانی است که زیاد در تلویزیون دیده نمی‌شود. در «خندوانه» به عنوان شرکت کننده در مسابقه لباهنگ حضور داشت و دستمزدش متفاوت از آن چیزی که است که به عنوان مهمان می‌گیرد. «دورهمی » و «زنده رود» دیگر برنامه‌هایی است که این بازیگر در چند ماه اخیر مهمان‌شان بوده است.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

 

بهنوش بختیاری؛ سه سکه

 

می‌گویند خیلی اهل چک و چانه نیست. تازه، صرفا برای پول در برنامه‌ها شرکت نمی‌کند. معمولا سه سکه برای هر برنامه می‌گیرد اما وقتی پای رفاقت در میان باشد به یک سکه هم راضی است. دستمزدش در برنامه‌هایی که از شهرستان روی آنتن می‌روند تا شش سکه شده منتهی این بار هم اولویت بهنوش بختیاری خود برنامه و رفاقتی است که با سازندگان دارد. یعنی حاضر است در برنامه‌های شهرستان هم تخفیف بدهد.

 

بختیاری مدتی است حضورش روی آنتن به عنوان مهمان کمرنگ شده و از قضا در برنامه‌هایی شرکت کرده که غالبا بحث مالی برای بازیگر در آن مطرح نیست. در ماه مبارک رمضان مهمان «ماه عسل» و «جشن رمضان» شد و خرداد ماه روبروی مهران مدیری در «دورهمی» نشست که هدیه مهمان را اسپانسر متقبل می‌شود.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

افسانه بایگان؛ سه سکه

 

مدتی از تلویزیون دور بود و کمتر تن به مصاحبه می‌داد اما امسال جبران کرد. افسانه بایگان برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی سه سکه دریافت می‌کند اما اگر قرار باشد به شهرستان سفر کند و در برنامه‌ای که از مراکز استان‌ها تولید می‌شود شرکت کند رقم دریافتی‌اش ۵ سکه می‌شود. بایگان در صورت لزوم تخفیف هم می‌دهد و کلا جزو بازیگرانی نیست که تهیه کننده و عوامل برنامه‌ساز را به خاطر دستمزد به دردسر بیندازد.

 

برنامه‌های فان «دورهمی» و «خندوانه» شبکه نسیم، برنامه پزشکی «اکسیر»، برنامه اجتماعی «خط سوم»، برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» و برنامه «صبح خلیج فارس» از جمله مواردی است که افسانه بایگاه در آن‌ها شرکت کرده است.

 

دستمزد بازیگران برای شرکت در برنامه های تلویزیون

فکرمیکنیددستمزد بازیگران برای حضور در یک برنامه خاص چقدراست؟

تک سکه‌ای‌ها

 

برخی بازیگران هم هستند که زیاد در قید و بند دریافت پول از برنامه‌سازان نیستند و یک سکه بیشتر نمی‌گیرند. آن‌طور که در تحقیق و پرس‌و‌جوی‌های‌مان متوجه شدیم ، لیندا کیانی یکی از آن‌هاست که یک سکه می‌گیرد، البته گفته می‌شود برای سفر به شهرستان ماجرا فرق می‌کند و مبلغ تا سه برابر هم می‌شود. او چندی پیش در برنامه «خوشا شیراز» شرکت کرد. نفسیه روشن چندی پیش در برنامه «صبح خلیج فارس» و دورهمی حضور داشت.

 

سوگل طهماسبی دیگر بازیگر تک سکه‌ای است که برنامه «صبح خلیج فارس» یکی از معدود برنامه‌هایی است که در آن شرکت کرده. شبنم فرشاد جو و سمانه پاکدل هم با دریافت یک سکه به برنامه‌ها می‌روند. ماه چهره خلیلی هم در این لیست وجود دارد که برای او مبلغ برنامه در اولویت نیست.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment