شغل دوم هنرمندان ایران چیست؟

شغل دوم هنرمندان ایران چیست؟Reviewed by balanian on Nov 22Rating: 4.5شغل دوم هنرمندان ایران چیست؟

شغل دوم هنرمندان ایران چیست؟

شغل دوم ستاره ها

دو شغله بودن در زندگی امروزی‌ها خیلی چیز عجیب و غریبی نیست؛ همه ما در دور و بری‌های خودمان افرادی را می‌بینیم که دوشغله و گاهی حتی چندشغله هستند تا بتوانند خرج زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند. این ماجرا اما در مورد هنرمندان به شکل دیگری است.

شغل دوم هنرمندان ایران چیست؟

آنها اغلب در کنار شغل خود سراغ شغل دیگری می‌روند تا از تکرار و روزمرگی خلاص شوند؛ البته خیلی‌هایشان هم به چشم یک تجربه جدید به شغل دوم خود نگاه می‌کنند، حتی اگر در آن ناموفق باشند.

در سال‌های اخیر موج ورود هنرمندان به مشاغل دیگر زیاد شده است. چرایی این ماجرا و این که این کار درست است یا غلط خیلی به مطلب ما مربوط نمی‌شود؛ در مطلبی که می‌خوانید فقط قصد داریم شما را با تعدادی از این هنرمندان چندشغله آشنا کنیم.

نکته جالب توجه این است که بیشتر هنرمندان برای ورود به شغل دیگر خیلی راه دوری نرفته‌اند و بیشتر سراغ شغل‌هایی مرتبط با حوزه کاری خود مثل خوانندگی، نویسندگی، راه‌اندازی کافه و امثال اینها رفته‌اند.

اشکان خطیبی جزو بازیگران جوان و خوش‌ذوقی است که در بسیاری از سریال‌های تلویزیون ایفای نقش کرده است. شاید یکی از نقش‌های ماندگار او که خیلی‌ها از خاطرشان نمی‌رود، نقش او در سریال «در مسیر زاینده‌رود» ساخته حسن فتحی بود. او چند سالی است که به دنیای بازیگری در تئاتر روی آورده و در بسیاری از کارهای محمدرضا رحمانیان، کارگردان خوب و باسابقه کشورمان ایفای نقش کرده است. اما اگر بخواهیم از شغل دیگر اشکان خطیبی حرف بزنیم باید درباره ورود او به دنیای خوانندگی و نوازندگی بگوییم.

سال ۱۳۹۱ آلبومی به نام ترافیک منتشر شد که ترانه‌سرای بسیاری از آثار این آلبوم و خوانندگی چند قطعه از آن به عهده اشکان خطیبی بود. علاوه بر این آلبوم، خطیبی تک‌آهنگ‌هایی هم برای برنامه‌های مختلف مثل تیتراژ سریال بچه‌های بد خوانده است؛ البته او تک‌آهنگ‌هایی هم برای دل خودش خوانده که گاهی در فضای مجازی منتشر می‌کند.

هنگام قاضیانی

هنگامه قاضیانی جزو بازیگران محبوب سینماست که در بسیاری از آثار معروف سینمایی ایفای نقش کرده است. او برای بازی در فیلم سینمایی «به همین سادگی» ساخته مازیار میری که بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده است جایزه بهترین بازیگر زن در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر را گرفت؛ قاضیانی جزو بازیگران پرکار و در عین حال سختکوش سینما و تئاتر است. او علاوه بر بازیگری، کار ترجمه هم انجام می‌دهد؛ «سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست» نام اثری است که اخیرا توسط او ترجمه و منتشر شده است. اما شغل‌های قاضیانی به همین دو کار خلاصه نمی‌شود؛ مدتی پیش کنسرت او مخصوص بانوان ایران زمین هم برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد. بنابراین خوانندگی و اجرای کنسرت برای بانوان را هم می‌توان از دیگر مشاغل هنگامه قاضیانی دانست.

الهام پاوه‌نژاد بازیگر سریال‌هایی چون «همسران»، «هفت سنگ» و… از دیگر زنان بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که علاوه بر حرفه بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون سراغ دنیای نویسندگی هم رفته است. او برای نوشتن، دنیای شعر و شاعری را انتخاب کرده است و سال گذشته همین موقع‌ها اولین کتاب شعر او با نام «هشت صبح هشت اسفند» روانه بازار نشر شد.

احسان کرمی از مجریان خوب و سرشناس تلویزیون است که بسیاری از برنامه‌های ویژه تلویزیون مثل برنامه‌های ویژه سال تحویل یا جشن‌های مختلف مثل شب یلدا را اجرا کرده است؛ بسیاری او را با اجرایش در برنامه رادیو هفت که از شبکه آموزش پخش می‌شد، می‌شناختند. گرچه او در سری جدید این برنامه حضور ندارد، اما بسیاری از اجراهای او در ذهن مخاطبانش ثبت و ماندگار شده است. او چندی پیش بازیگری در فیلم سینمایی پسر فرامرز قریبیان با نام ۳۶۰ درجه را نیز تجربه کرد؛ اما بتازگی وارد دنیای خوانندگی هم شده و چند تک‌آهنگ از او در فضای مجازی منتشر شده است. بنابراین احتمالا باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی یک آلبوم کامل از این هنرمند وارد دنیای موسیقی می‌شود. اگر پدر و مادری را هم یک شغل بدانیم، آن زمان باید احسان کرمی را یک پدر خوب بنامیم؛ او بتازگی پدر شده و حسابی سرش با پسرش گرم است. این را از عکس‌هایی که از فرزندش در اینستاگرام می‌گذارد، می‌توان بخوبی فهمید.

محمد سلوکی یکی از مجریان خوب تلویزیون است که بسیاری از برنامه‌های شاخص تلویزیون مثل «سین مثل سریال را» اجرا کرده است. چهره آراسته و شیوه خاص اجرای او خیلی‌ها را پای برنامه تلویزیون می‌نشاند. سلوکی بتازگی یک کافه راه انداخته است و بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور را به این کافه دعوت می‌کند؛ به نوعی این روزها کافه او پاتوق خیلی از بازیگران و هنرمندان شده است. البته غیر از او، هنرمندان دیگری هم سراغ این شغل رفته‌اند، به عنوان نمونه شهاب حسینی از سال‌ها پیش کافه‌ای در بیرون از تهران راه انداخته بود یا مثلا بتازگی منصور ضابطیان، مجری و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی کافه‌ای به نام برنامه پربیننده رادیو هفت راه انداخته و میزبان هنرمندان بسیاری در این کافه است. ضابطیان علاوه بر این که این شب‌ها عهده‌دار اجرای برنامه «صدبرگ» است، کار عکاسی و نویسندگی هم انجام می‌دهد و اخیرا کتابی از او با نام «مارک دو پلو» منتشر شده است.

علی انصاریان – هادی ساعی

تا اینجا از بازیگرانی گفتیم که وارد حرفه دیگری شده‌اند. در این بخش از مطلب قصد داریم از ورزشکارانی بگوییم که وارد دنیای بازیگری شده‌اند. به نوعی این قسمت مطلب برعکس مسیری است که تا اینجا طی کرده‌ایم.

علی انصاریان، جزو فوتبالیست‌های محبوبی است که در زمان بازیکنی خود طرفداران زیادی داشت. او پس از خداحافظی با دنیای فوتبال، دنیای بازیگری را برای شغل دومش انتخاب کرد. انصاریان علاوه بر بازی در سریال کیمیا، در فیلم سینمایی «کلاف» ساخته شهرام شاه‌حسینی هم ایفای نقش کرده است. علاوه بر انصاریان، هادی ساعی، قهرمان تکواندوی کشورمان هم گریزی به دنیای بازیگری زده است و در سریال آمین که چندی پیش از تلویزیون پخش می‌شد، بازی کرده است. او علاوه بر این در فیلم سینمایی «پی ۲۲» ساخته حسین قاسمی جامی هم حضور دارد و همبازی امین حیایی شده است. ساعی علاوه بر اینها عضو شورای اسلامی شهر تهران هم هست.

هنرمندانی که سفیر شدند

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از بازیگران به واسطه شهرت و محبوبیتشان وارد کارهای خیریه و فعالیت‌های عام‌المنفعه شدند و اتفاقا ورودشان هم موفقیت‌آمیز بوده و نتیجه خوبی داشته است.

پس از مهتاب کرامتی که سفیر صلح و حسن نیت یونیسف شد، چندی پیش بهنوش بختیاری بازیگر سریال‌های طنز ماندگاری چون «شب‌های برره» نیز سفیر صلح یونیسف شد؛ البته او علاوه بر این، بتازگی به حوزه نویسندگی هم روی آورده و کتاب «کلاغ‌های قیطریه» او اخیرا وارد بازار نشر شده است.

به گفته بختیاری، این کتاب شامل ده داستان برگرفته از تجریبات شخصی اوست. بختیاری همچنین در کار مطبوعات و انتشار مجله‌ای با نام «دیده‌بان» هم مشغول است.

چندی پیش کمند امیرسلیمانی ـ جزو بازیگرانی است که همچنان همه او را با عنوان بازیگر سریال پدرسالار می‌شناسند ـ به همراه بهاره رهنما و سحر دولتشاهی سفیر دیابت کشورمان شده‌اند و هدفشان این است که مردم را با این بیماری و تبعات آن آشنا کنند بنابراین همیشه شغل دوم، شغلی نیست که بتوان از آن کسب درآمد بیشتری کرد. گاه شغل دوم یک نفر به جای درآمد مادی، درآمد معنوی دارد.

About Author

Add a Comment