روایتی از آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی

روایتی از آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانیReviewed by balanian on Jan 9Rating: 4.5روایتی از آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی
روایتی از آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

جزئیات اتفاقاتی که در آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ داد

غلامعلی رجایی درباره هاشمی‌رفسنجانی گفت: ایشان از مرگ هراسی نداشت و به فرزندانش هم می گفت که آدم نباید از مرگ بترسد. تصور من این است که مردم قطعا راه هاشمی را مراقبت و اهداف و مسیر ایشان را حفظ خواهند کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی 

غلامعلی رجایی در حاشیه مراسم وداع از هاشمی رفسنجانی درباره آخرین روز کاری هاشمی چنین روایت کرد:

من اول به مردم ایران تسلیت می گویم چرا که آقای هاشمی پناه مردم بود من دیروز مثل هر روز که وارد می شدم ایشان استقبال کردند و در رابطه با آقای طبرسی و فرزندانشان مطلبی را به ایشان گفتم و ایشان سلام رساندند و جویای احوال فرزندانشان شدند.

چون از ویژگی های ایشان این بود که از دوستان امام و انقلاب تفقد می کرد و بعد هم به همان وضعی که هر روز ایشان از من جدا می شد ۱۹ پله را در کمال شادابی و با لبخند طی کردند و تا ظهر هم جلسه کمیسیون نظارت مجمع بود و وزرای بهداشت و نیرو را ملاقات کرد.

و خیلی راحت تا ساعت ۵ مجمع بود اما بعد متاسفانه این اتفاق ناگوار افتاد و ایشان به وصال حق رسید.

ایشان البته وقتی مصیبت هایی مثل آیت الله موسوی اردبیلی پیش می آمد می گفت ما هم رفتنی هستیم و آماده بود و این که طی در عرض ده دقیقه رحلت کردند و تمام کردند، آمادگی ایشان را می رساند.

ایشان از مرگ هراسی نداشت و به فرزندانش هم می گفت که آدم نباید از مرگ بترسد. تصور من این است که مردم قطعا راه هاشمی را مراقبت و اهداف و مسیر ایشان را حفظ خواهند کرد.

حقیقتا آقای هاشمی دلسوز مردم بود و نظر من این است که لقب امیرکبیر برای ایشان کم است. امیرکبیر بیش از سه سال صدر اعظم نبود در حالی که آقای هاشمی عمری را مبارزه کرد و حداقل شش دهه را در مبارزه علم و تفسیر و سیاست خارجی نقش بنیادین و موثری داشته و مردم اینها را قدر می دانند. و امیدوارم به خصوص نسل جوان هاشمی را بشناسند و راه هاشمی را ادامه دهند.

روایتی از آخرین روز زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی

About Author

Add a Comment