جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ما

جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ماReviewed by balanian on Jan 12Rating: 4.5جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ما
جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ما

جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ماچگونه در زندگی روزمره برای یوگا و مدیتیشن وقت باز کنیم؟

چیزی که باید درباره‌ی آن تفاوت قائل شوید، این است که باید بین پیدا کردن وقت؛ و باز کردن وقت برای فعالیت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید فرق بگذارید. شما برای کار کردن، یا برای بردن فرزندتان به دکتر، وقت پیدا نمی‌کنید؛ بلکه برای انجام این کارها وقت باز می‌کنید، چرا که برایتان اولویت دارند. دقیقا این نگرشی است که هنگام صحبت درباره‌ی یوگا و مدیتیشن باید داشته باشید، منتظر نباشید تا فرصتی بوجود آید؛ برای گنجاندن این فعالیت‌ها به برنامه‌ی روزانه‌تان وقت باز کنید!

حتی ممکن است نیاز داشته باشید به این فکر کنید که چطور برای یوگا و مدیتیشن، وقت بخرید! زمانی که چیزی می‌خرید، چیزی را با آن معاوضه کرده یا بابتش پول پرداخت می‌کنید؛ پس چیزی می‌دهید تا چیز دیگری که می‌خواهید را بدست بیاورید. می‌توانید همین کار را برای یوگا و مدیتیشن هم انجام دهید. شما از برنامه‌ی روزانه‌تان با معامله‌ی چیزی، وقت می‌خرید. ممکن است وقت را در برابر تلویزیون، کتاب، یا حتی وقتی که می خواستید پشت تلفن با دوستانتان بگذرانید معامله کنید. این فعالیت‌ها لذت بخشند و می‌توانند یکی از نیازهای ما باشند، اما می‌توانید هفته‌ای چند بار آن‌ها را با یوگا معاوضه کنید.

همچنین خوب است که برای یوگا و مدیتیشن در برنامه ریزی‌تان زمانی تعیین و با این برنامه هم همچون برنامه‌های دیگرتان برخورد کنید. اگر شما برای یوگا و مدیتیشن خود زمان در نظر گرفته باشید، به احتمال بیشتری کودکان و همسر شما در کارتان وقفه ایجاد خواهند کرد و خود شما هم به احتمال بیشتری اجازه خواهید داد کار دیگری در این برنامه‌تان تداخل کند. شما می‌توانید برای اطرافیانتان روشن کنید که شما این ۴۵ دقیقه را برای خودتان احتیاج دارید، پس تمام سوالات و مشکلات خود را به بعد از آن زمان موکول کنند.

اگر هنوز هم برای وقت باز کردن برای یوگا و مدیتیشن با خودتان می‌جنگید، به خودتان یادآوری کنید که این تمرینات چقدر برایتان مفیدند. احتمالا چون به اندازه‌ی کافی به مزایایی که برایتان دارد فکر نکرده‌اید، اختصاص این زمان برای شما هنوز اولویت ندارد. به این فکر کنید که یوگا چطور می‌تواند گردش خونتان را افزایش داده و انعطاف پذیرتان کند و مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد تا آرامش کسب کنید و تمرکزتان را بدست بیاورید. اگر شما خوبی‌های این دو را بهتر بفهمید، به احتمال بیشتری به یوگا و مدیتیشن در برنامه‌های خود اولویت می‌دهید.

جایگاه یوگا و مدیتیشن در زندگی ما

About Author

Add a Comment