بواسیر و روشهای درمان آن رابیشتر بشناسیم!

بواسیر و روشهای درمان آن رابیشتر بشناسیم!Reviewed by balanian on Jan 2Rating: 4.5بواسیر و روشهای درمان آن رابیشتر بشناسیم!

برای اکثر افراد این سوال پیش آماده که آیا بواسیر راه درمانی دارد؟بواسیر چیست؟ بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد.

 

بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود. علائم بیماری بواسیر چیست؟ خونریزی . امکان دارد خون قرمز روش به صورت رگه هایی در اجابت مزاج دیده شود یا به دنبال اجابت مزاج ، خون به مقدار کم و به مدت کوتاهی چکه کند.

 

درد، خارش یا ترشح مخاطی پس از اجابت مزاج وجود یک برجستگی در مقعد احساس این که پس از اجابت مزاج ، راست روده به طور کامل تخلیه نشده باشد (این حالت تنها در مورد بواسیر بزرگ دیده می شود). التهاب و تورم راههای درمان بواسیر ناحیه عفونی را به مدت ۱۵ دقیقه،

 

هر روز سه بار، در آب گرم خیس کنید. با حوله نرم و یا سشوار، آرام خشک کنید. تورم و خارش را با کیسه های یخ کاهش دهید. اگر این کار جواب نداد، شاید کیسه های آب داغ جواب بدهند. سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می دهد.

 

بواسیر را درمان کنیم؟بواسیر و روشهای درمان آن رابیشتر بشناسیم!

بهتر است از سرکه سیب خالص و غیر پاستوریزه استفاده کنید، چرا که قوی تر هستند. در بواسیر بیرونی، ابتدا ناحیه عفونی را به آرامی تمیز کنید. کمی از سرکه سیبرا به پارچه کتان بمالید و روی ناحیه بمالید. شاید اول کار احساس سوزش شدیدی داشته باشید که پس از مدتی رفع می گردد.

این کار را چند بار در روز انجام دهید تا تورم کاهش بیابد. در بواسیر داخلی، یک قاشق چای خوری سرکه را قورت داده و روی آن یک لیوان آب بخورید. حداقل دوبار این کار را انجام دهید. حتما بعد از خوردن سرکه آب بخورید تا اسید معده متعادل شود. می توانید کمی عسل اضافه کنید تا طعم سرکه را بتوانید تحمل کنید.

 

زیاد آب بخورید. حداقل روزی ۶ لیوان آب بخورید. الکل تاثیری منفی دارد. اگر از مکمل استفاده می کنید، حداقل ۸ لیوان آب بخورید. در فصول گرم، لباس تنگ نپوشید. لباس تنگ باعث تعریق شده و خارش و التهاب را سبب می شود. پارچه های نایلونی، از آنجایی که تعریق را زیاد می کنند،

برای پوست ضرر دارند درمان طبیعی بواسیر و مواد غذایی مفید برای بواسیر: درمان علل اصلی یبوست تنها راه رهایی از این مشکل میباشد. درابتدا تمام مسیر گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تاروده پاک شود. بدین منظور بیمار باید خورن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد پس از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده نماید.

 

چگونه بواسیر را درمان کنیم؟

 

درمان بواسیر با انجیر خشک چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردنانجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد. خوردن انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع میشود .

درمانهای خانگی باعث کاهش فشار درقسمت مقعد و کاهش میزان بواسیر میشود. برای رهایی یافتن از این بیماری باید از مبتلاشدن به یبوست جلوگیری نمایید . درمان بواسیر با تربچه مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل ویا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز درحدود ۶۰ الی ۹۰ میلی گرم دردرمان بیماری مفید میباشد.

 

این روش درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر ترکیب نمایید تابه شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن ورم ودرد میشود. درمان بواسیر با شلغم آب برگ آن باید گرفته شود و ۱۵۰ میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانیکه آب آنرا مصرف میکنید

 

خوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط نمایید. درمان بواسیر با خوردن کدو سه قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط نموده وهرروز صبح مصرف نمایید وخمیر ریشه گیاه را نیز برای بدست اوردن نتیجه بهتر میتوانید استفاده کنید.

بواسیر و روشهای درمان آن رابیشتر بشناسیم!

About Author

Add a Comment