برانکو بعد از برد دربی چه گفت؟

برانکو بعد از برد دربی چه گفت؟Reviewed by بلانیان on Apr 15Rating:

برانکو بعد از برد دربی چه گفت؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: صدرنشینی حق ما بود که بالاخره به آن رسیدیم، با این حال اگر قهرمانی را به هواداران هدیه نکنیم باید بگویم که کاری انجام نداده‌ایم.
خبرگزاری تسنیم:
وی افزود: این دربی یک بازی بسیار عالی بود. همه چیز عالی بود. خوشحالم که این همه هوادار را شاد و خوشحال کردیم. من فکر نمی‌کنم مردم چنین بازی خوبی را از پرسپولیس و استقلال در دربی به خاطر داشته باشند.

برانکو در ادامه تعریف و تمجید خود از بازیکنان پرسپولیس گفت: باید به بازیکنانم تبریک بگویم که اسیر فضا و وضعیت پیش‌آمده نشدند. آنها واقعاً استحقاق پیروزی در این بازی را داشتند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به نقش تعیین‌کننده بازیکنان در دربی اشاره کرد و گفت: دربی مسابقه‌ای است که بازیکنان در آن نقشی تعیین‌کننده دارند و در بازی امروز بازیکنان من با عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشتند باعث برد ما شدند.

وی به بازیکنان پرسپولیس و هواداران این تیم پیروزی در دربی و رسیدن به صدر جدول لیگ برتر را تبریک گفت و اظهار داشت:‌ با این پیروزی به رده‌ای رسیدیم که استحقاق آن را داشتیم صدرنشینی حق ما بود که بالاخره به آن رسیدیم با این حال اگر قهرمانی را به هواداران هدیه نکنیم باید بگویم که کاری نکرده‌ایم. به‌همین خاطر حداکثر تمرکز ما باید روی چهار بازی باقیمانده باشد و نباید هیچ حریفی را دستکم بگیریم.

به گزارش تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعد از دربی هشتادودوم تهران حاضر شد و پیش از نشستن روی صندلی از سوی خبرنگاران و عکاسان حاضر در محل نشست به دلیل بازی قابل قبول تیمش و کسب پیروزی ۴ بر ۲ در این بازی تشویق شد.

وی گفت: نیازی نیست که بگویم بعد از این برد باشکوه در چنین بازی بزرگی چقدر خوشحال هستیم. هیچ شادی بالاتر از این نیست. همه از یک دربی زیبا لذت بردند، گل‌هایی تماشایی و موقعیت‌های زیادی دیدند. همچنین تنش زیادی در بازی دیده می‌شد. برای ما مهم این بود که ببریم و شادی بزرگی را به هواداران هدیه کنیم.  این پیروزی حق ما بود که به آن رسیدیم.

برانکو افزود: ۴ بازی تا پایان لیگ باقی مانده و نباید با این برد جوگیر شویم. ۴ بازی آینده بسیار سخت خواهد بود و من مطمئنم که بازیکنانم به این موضوع واقف هستند. می‌خواهم بگویم در اینگونه بازی‌ها و دربی‌های مهم نقش اصلی را بازیکنان ایفا می‌کنند و می‌خواهم از صمیم قلب از آنان تشکر کنم، بسیار خوشحالم که با انگیزه ظاهر شدند و بیش از همه ما استحقاق را داشتند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد خراب شدن پنالتی طارمی و دلیل تکرار این موضوع در بازی‌های پرسپولیس پرسیده بود، گفت: مقصر من هستم، چرا که قبل از بازی تعیین نکردم که طارمی پنالتی را بزند، به همین دلیل کمی سوءتفاهم در زمین به وجود آمد. شاید من می‌دانستم که طارمی نمی‌تواند پنالتی را گل کند اما باید بگویم او در ۱۰، ۱۵ جلسه تمرینی اخیر تمرین پنالتی کرده است و در آینده نیز قطعا یکی از پنالتی‌زن‌های تیم خواهد بود. به نظر من طارمی پنالتی‌اش را خوب زد اما این رحمتی بود که به خوبی آن را مهار کرد. به هر حال این هم بخشی از بازی است.

برانکو در واکنش به این موضوع که آیا تصور می‌کرد پرسپولیس با این اختلاف، دربی ۸۲ را به سود خود خاتمه دهد، خاطرنشان کرد: من هیچ‌وقت فکر نمی‌کنم که در بازی‌ها با چه تفاضل گلی پیروز شویم، چیزی که ما به دنبال آن هستیم برد است. ما برای پیروزی آماده می‌شویم و در این بین ممکن است یک بازی را ۲ بر یک و بازی دیگر را ۴ بر ۲ ببریم. همیشه هدف ما از آماده سازی تیم پیروزی است. باید بگویم امروز رقیب‌مان را که کل فصل بالانشین بوده بردیم. استقلال تیمی عالی است و دیگر همه می‌دانیم هیچ‌کس نمی‌تواند نتیجه دربی را پیش‌بینی کند.

وی ادامه داد: همه ما به تیم اعتماد داشتیم و بازیکنان‌مان یک بار دیگر توان و انگیزه بالای‌شان را نشان دادند و ثابت کردند هواداران‌ را به عنوان یار دوازدهم دوست دارند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به خبرنگار دیگری که از وی در مورد داوری دربی ۸۲ سوال کرد، تصریح کرد: من در مورد داوری نظری ندارم. در گذشته هم هیچ وقت نخواستم نتایج‌مان را با داوری توجیه کنم، اما اشتباهاتی هم بوده است. ما بنا را بر داوری عادلانه می‌گذاریم و در این بین طبیعی است که اشتباهاتی هم رخ دهد.

برانکو در واکنش به این موضوع که آیا قول قهرمانی پرسپولیس را می‌دهد یا نه، عنوان کرد: هرگز قول قهرمانی نمی‌دهم. نیم فصل اول بعد از بازی با ذوب‌آهن که شانزدهم جدول بودیم گفتم ما برای قهرمانی می‌جنگیم. الان ۴ بازی سخت در پیش داریم و باید بگویم حتی نزدیک قهرمانی هم نشده‌ایم اما در مسیرش قرار داریم و خوب پیش می‌رویم. فرمول قهرمانی ساده است، باید همه بازی‌ها را ببریم و با توجه به اینکه صدرنشین هستیم نباید امتیاز از دست بدهیم تا کسی به ما نرسد اما همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس متفاوت ظاهر می‌شوند و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بازی می‌کنند.

وی در تشریح دلیل روند موفق پرسپولیس در لیگ برتر جاری اظهار داشت: دلیل این موضوع ثباتی است که در باشگاه به وجود آمد. ما شروع سختی داشتیم، بعد از باخت ۲ بر یک به ذوب‌آهن ۵۰۰ هوادار تیم در تمرین روز بعدش حضور پیدا کردند و ما را حمایت کردند. آنها بازیکنان را می‌شناختند و می‌دانستند چه پتانسیلی در تیم وجود دارد. هواداران به بازیکنان اعتماد به نفس و خوش‌بینی دادند که با کار و کار موفق خواهند شد. طاهری هم اجازه نداد حاشیه به وجود بیاید و ما با تلاش و پیوستگی در تمرینات ۲۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشتیم و صدرنشین شدیم، از این فرصت استفاده می‌کنم و به طاهری تبریک می‌گویم. ما هدیه تولد بسیار خوبی به او دادیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که در فوتبال ایران فضای دوگانه‌ای برای مربیان خارجی و داخلی وجود دارد و خیلی‌ها از مربیان خارجی انتقاد می‌کنند، گفت: منتقد همیشه هست. این یک موضوع عادی است اما ما وظیفه داریم با کار و نتایج مناسب انتقادها را تا آنجا که ممکن است کم کنیم.

برانکو با یادآوری از کاپیتان فقید تیمش گفت: قطعا درگذشت هادی نوروزی شوک بزرگی برای ما بود و زمان زیادی لازم داشتیم تا به خودمان بیاییم و روند عادی‌مان را پی بگیریم. تمام تلاشی که ما کردیم برای ادای دین به نوروزی و خانواده‌اش بود. امروز پسر هادی شاهد پیروزی ما بود، او جزو خانواده ما هست.

 

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment