با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!

با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!Reviewed by balanian on Jan 12Rating: 5.0با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!
با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!
به گزارش گروه وبگردی بالاسری؛ مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای افزایش هوش و سلامت جنین باید اصول کلی رعایت شود، اظهار کرد: در احادیث آمده «کُندر» برای افزایش هوش جنین مفید است.وی افزود: بر روی تاثیرگذاری کُندر تحقیقات اساسی صورت نگرفته، اما توصیه می‌شود مادران باردار از هفته ۱۲ تا ۱۴ بارداری کُندر به اندازه یک نخود بجوند تا به طور کامل با بزاق دهان مخلوط شود. در طول ۹ ماه بارداری بهتر است کُندر مورد استفاده قرار نگیرد به غیر از زمانی‌که اشاره شد چرا که استفاده زیاد آن عوارض خاصی به همراه دارد.

با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است جنس تقلبی کُندر در بازار عرضه شود یا به علت مشابهت افراد گیاه دیگری را خریداری کنند، بهتر است زیاد مورد استفاده قرار نگیرد تا از عوارض آن جلوگیری شود.

عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته روابط عمومی انجمن علمی طب‌سنتی ایران، خاطرنشان کرد: همچنین گوش دادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش بر افزایش هوش جنین تأثیر مثبتی دارد.

وی گوش سپردن به قرائت قرآن در تقویت هوش جنین را مهم دانست و ادامه داد: بوییدن عطرهای طبیعی مانند گل‌محمدی و بهارنارنج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی‌حبیب‌آبادی با بیان اینکه بوییدن لیمو علاوه بر افزایش هوش جنین، بر رفع ویار بارداری هم تاثیرگذار است، گفت: هِل را هم می‌توان در افزایش هوش جنین مهم دانست.

وی قرار داشتن مادر در حالت آرامش و به دور از تنش و اضطراف را در افزایش هوش جنین قابل اهمیت دانست و عنوان کرد: بخش زیادی از هوش پس از تولد جنین شکل می‌گیرد. بر این اساس باید تقویت هوش پس از تولد هم مدنظر مادر قرار داشته باشد.

این متخصص طب‌سنتی با بیان اینکه ماساژ آرام نوزاد در ساعات اولیه تولد بر هوش تأثیر دارد، ورزش را دارای اهمیت دانست و یادآور شد: در دوران بارداری مادران باید ورزش معتدل داشته باشند؛ به ویژه افرادی که دچار فشارخون، دیابت یا افزایش وزن هستند؛ چرا که ورزش علاوه بر قوت عضلات، به زایمان طبیعی کمک کرده و روی افزایش هوش جنین تاثیر می‌گذارد.

  • اعتیاد مادر، یکی از علل سقط جنین

هاشمی‌حبیب‌آبادی موادمخدر را تهدیدی جدی برای جنین عنوان و اعلام کرد: مصرف موادمخدر همچون سیگار باعث می‌شود جنین اکسیژن کمتری دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه مصرف موادمخدر اثرات منفی بر روی جنین می‌گذارد، گفت: علاوه بر وزن کم نوزاد، بروز انواع تشنج‌ها و آسیب‌های مغزی از دیگر معایب مصرف موادمخدر است.

وی با بیان اینکه به لحاظ نوع ماده‌مخدر مصرفی مادر، عوارض متفاوت است، خاطرنشان کرد: حتی ممکن است این امر به سقط جنین یا مرده‌زایی منجر شود.

با رعایت این کارها هوش جنین را بالاببرید!

About Author

Add a Comment