افراد چاق و خطر ابتلا به تومور مغزی!

افراد چاق و خطر ابتلا به تومور مغزی!Reviewed by balanian on Jan 10Rating: 4.5افراد چاق و خطر ابتلا به تومور مغزی!

 متخصصان اظهار داشتند مطالعه آنان که بر اساس تجزیه و تحلیل روی ۱۳ تحقیق دیگر و با حضور ۶۰۰۰ فرد مبتلا به تومور مغزی انجام شده، تایید نمی‌کند چاقی موجب تومور مغزی می‌شود اما رابطه حائز اهمیتی را بین افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی و شاخص توده بدنی پیدا کردند.

افراد چاق و خطر ابتلا به تومور مغزی!

در این بررسی آمده است بیماران مبتلا به اضافه وزن نسبت به افرادی با وزن معمولی ۲۱ درصد بیشتر احتمال دارد دچار تومور مننژیوما شوند اما بیماران چاق ۵۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.

متخصصان به بررسی دو نوع از شایع‌ترین تومورهای مغزی به نام‌های مننژیوما و «گلیوما» که ۷۰ درصد موارد ابتلا به تومور مغزی را از بین ۱۲۰ نوع شناخته شده در بر می‌گیرد، پرداختند.

تومور مننژیوما از بافت‌های پوشاننده مغز و نخاع و گلیوما از سلول‌های مغز و سیستم عصبی منشاء می‌گیرد. پزشکان در این بررسی متوجه وجود رابطه بین شاخص توده بدنی و تومور مننژیوما شدند در حالی که این ارتباط در تومورهای گلیوما مشاهده نشده است.

«گوندولا بیرنز»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه «رگنسبورگ» آلمان گفت: در حالی که چاقی ممکن است با مننژیوما مرتبط باشد این ارتباط در تومورهای «گلیوما» کاملا مشخص نیست.

مکانیزم‌های زیست شناختی متعددی چاقی را با خطر سرطان مرتبط می‌کنند که از آن جمله می‌توان به افزایش سطح استروژن و انسولین اشاره کرد.

متخصصان همچنین مشاهده کردند فعالیت جسمی و بدنی با کاهش خطر ابتلا به تومور مننژیوما مرتبط است.

افرادی که بیشترین میزان فعالیت‌های بدنی را دارند ۲۷ درصد کمتر از افراد کم تحرک در معرض ابتلا به این نوع تومور هستند.

افراد چاق و خطر ابتلا به تومور مغزی!

About Author

Add a Comment