آموزش قرار دادن واترمارک در صفحات ورد

آموزش قرار دادن واترمارک در صفحات وردReviewed by بلانیان on Sep 8Rating:

آموزش قرار دادن واترمارک در صفحات ورد

واترمارک چیست؟

واترمارک ها متن ها و یا تصاویری هستند که در زمینه صفحه های یک سند قرار گرفته و بعنوان کپی رایت و یا معرفی صاحب اثر، سازمان، موسسه و یا شرکت نویسنده اثر میباشد. این نوع کپی رایت ها در پس زمینه صفحه و با حالتی محو شده قرار میگیرند تا به قسمت های اصلی متن و یا تصاویر موجود در صفحات آسیبی وارد نکنند. واتر مارک ها به دو صورت عکس و متن درصفحه های اسناد ورد استفاده خواهند شد که در ادامه در مورد این دو نوع واتر مارک صحبت خواهیم کرد.

 قرار دادن واترمارک در صفحات ورد

ابتدا سند ورد مورد نظر خود را توسط برنامه مایکروسافت آفیس ورد باز کنید و سپس به سربرگ Page Layout مراجعه کنید و در کادر گروه Page Background بر روی گزینه Watermark کلیک کنید.

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 1

با کلیک روی گزینه Watermark کادر زیر مجموعه های آن ، در زیر این گزینه باز خواهد شد. این کادر انواع مختلف واترمارک آماده به زبان انگلیسی و بصورت پیش فرض میباشد که البته این واتر مارک های آماده نیاز ما را برآورده نخواهند کرد و ما به واترمارکی شخصی نیاز خواهیم داشت!

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 2

اما در قسمت پایینی کادر زیر مجموعه ها گزینه ای با عنوان Custom Watermark قرار گرفته است که شما با استفاده از این گزینه میتوانید اقدام به قرار دادن واتر مارک های مورد نظر خود که بصورت یک متن نوشتاری و یا تصویر میباشند اقدام کنید. با انتخاب این گزینه پنجره مربوط به تنظیمات واترمارکها باز خواهد شد. این پنجره به شکل زیر خواهد بود

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 3

۱- قرار دادن تصویر (عکس) به عتوان واترمارک

برای این کار از پنجره باز شده گزینه Picture Watermark را تیک دار کنید، با این کار شاهد باز شدن گزینه های زیر مجموعه آن خواهید بود. این گزینه ها به ترتیب زیر میباشند:

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 4

۱. select picture (انتخاب تصویر) : با انتخاب این دکمه پنجره جدیدی باز خواهد شد که مربوط به فایل های سیستم شما خواهد بود. از این پنجره تصویر مورد نظر خود را در کامپیوتر پیدا کرده و با تایید آن را به سند ورد خود وارد نمایید.

۲. Scale (مقیاس تصویر) : این گزینه برای مقدار بزرگنمایی تصویر وارد شده استفاده میشود. با کلیک بر روی فلش کوچک کنار کادر این گزینه، مقیاس های بزرگنمایی تصویر در یک کادر کشویی باز خواهد شد.

۳. Washout : تیک دار نمودن این گزینه باعث محو شدگی تصویر واترمارک خواهد شد و در صورتی که تیک این گزینه را بردارید، تصویر واترمارک وارد شده بصورت عادی در زمینه صفحات نمایش داده خواهد شد. معمولا در زمان استفاده از تصاویر برای واترمارک، تیک این گزینه را فعال کرده تا تصویر به حالت محو شده در زمینه تبدیل شود.

نکته : مقیاس تصویر بصورت پیش فرض بر روی گزینه Auto قرار گرفته است که باعث میشود تا تصویر در بزرگترین حالت ممکن بصورت خود کار در متن صفحه قرار گیرد.

  • مثال : تصویری دلخواه را با مقیاس ۱۵۰% به عنوان واتر مارک در یک صفحه از سند ورد قرار دهید.

من برای این آموزش از لوگوی سایت استفاده کرده ام. برای قرار دادن یک تصویر به عنوان واتر مارک ، ابتدا با انتخاب گزینه Custom Watermark پنجره ای باز خواهد شد که برای وارد کردن یک تصویر بعنوان واترمارک گزینه Picture Watermark را انتخاب کنید و با کلیک برروی گزینه Select Picture تصویر مورد نظر خود را وارد نمایید و با کلیک بر روی فلش کوچک کناری کادر Scale بزرگی تصویر مورد نظر (۱۵۰%) را انتخاب کرده و با تایید تنظیمات شاهد قرار گرفتن تصویر انتخاب شده به عنوان یک واتر مارک خواهید بود.

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 5

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 6

۲- قرار دادن متن (نوشته) به عنوان واتر مارک

برای این کار از پنجره باز شده گزینه Text Watermark را تیک دار کنید، با این کار شاهد باز شدن گزینه های زیر مجموعه آن خواهید بود. گزینه ها به ترتیب زیر میباشند:

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 7

۱. language (زبان) : از این گزینه برای انتخاب زبان مورد نظر استفاده میشود. با کلیک بر روی فلش کوچک کناری این گزینه زبانهای در دسترس برای شما نمایش داده خواهند شد.

۲. Text (متن): متن نوشتاری واتر مارک در این کادر قابل تغییر میباشد. توجه داشته باشید که با کلیک بر روی فلش کوچک کناری این کادر، کادری بصورت کشویی باز خواهد شد که شامل برخی از متن ها به زبان انتخابی شما میباشد. در صورت نیاز برای استفاده از متن دیگر در کادر گزینه Text کلیک کرده و متن جدید را وارد نمایید.

۳. Font (نوع فونت) : نوع فونت نوشتاری از این کادر قابل تنظیم میباشد.

۴. Size (اندازه فونت) : سایز فونت انتخاب شده از این کادر قابل تنظیم میباشد.

نکته : این گزینه بصورت پیش فرض بر روی Auto قرار دارد که باعث میشود تا متن به بزرگترین حالت ممکن بصورت خودکار در صفحه قرار گیرد.

۵. Color (رنگ): با کلیک بر روی فلش کوچک کناری این گزینه کادر رنگ ها باز خواهد شد که با استفاده از رنگ های موجود در این کادر میتوانید تغییر رنگ دلخواه را در واترمارک اعمال نمایید.

۶. Layout (حالت قرار گیری) : دارای دو گزینه در کنار خود میباشد که این دوگزینه عبارتند از Diagonal و horizontal . با انتخاب گزینه Diagonal واترمارک شما بصورت مورب بر روی صفحه قرار خواهد گرفت و با انتخاب گزینه Horizontal واترمارکم بصورت افقی خواهد بود.

۷. Semitransparent : تیک دار بودن این گزینه باعث محو شدگی بیشتر متن وارد شده بعنوان واترمارک خواهد شد، این گزینه بصورت پیش فرض تیک دار میباشد و این حالت محو شدگی بیشترین کاربرد در واتر مارک های متنی را دارد. اما با برداشتن تیک این گزینه متن وارد شده بعنوان واترمارک بصورت عادی و پر رنگ نمایش داده خواهد شد.

  • مثال : متنی باعنوان هنر دیجیتال و فونت B-Arshia و سایز خودکار (Auto) و رنگ آبی تیره را بصورت مورب به عنوان واترمارک در یک صفحه از سند وردی قرار دهید.

برای قرار دادن متن هنر دیجیتال به عنوان واترمارک، پس از انتخاب گزینه Custom Watermark ،از پنجره باز شده گزینه Text Watermark را انتخاب کنید. حال در کادر Text متن هنردیجیتال را تایپ کنید و از کادر Font فونت ارشیا را انتخاب کنید و از کادر Size سایز Auto را انتخاب و از کادر Color رنگ آبی تیره  را انتخاب کنید. حال با انتخاب گزینه Diagonal نوع قرار گیری واتر مارک بصورت مورب انتخاب کنید. اکنون با تایید تنظیمات وارد شده شاهد قرار گیری متن مورد نظر با مشخصات خواسته شده بعنوان واتر مارک خواهید بود.

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 8

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 9

حذف واترمارک از سند ورد :

برای حذف واتر مارکی که در صفحات یک سند ورد قرار داده شده اند به ترتیب زیر عمل نمایید :

ابتدا از سربرگ Page Layout به کادر گروه Page Background مراجعه نموده و بر روی گزینه Watermark کلیک کنید. حال از کادر باز شده گزینه Remove Watermark را انتخاب کرده تا واترمارک موجود در سند ورد حذف گردد.

آموزش قرار دادن واترمارک در ورد - 10

 

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment