آشنایی با محلات و جاذبه گردشگری این منطقه!

آشنایی با محلات و جاذبه گردشگری این منطقه!Reviewed by balanian on Jan 10Rating: 4.5آشنایی با محلات و جاذبه گردشگری این منطقه!

آشنایی با محلات و جاذبه گردشگری این منطقه!آشنایی با محلات و جاذبه گردشگری این منطقه!

بخشی از مردم ایران  تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است.

 محلات، شهر گل ایران، در جنوب شرقی تهران و در فاصله ۲۶۲ کیلومتری آن قرار گرفته است. این شهر که رتبه نخست تولید گل‌های زینتی کشور را دارا ست و در استان مرکزی واقع شده، بهاری باشکوه و پر از زیبایی‌های بی‌بدیل را در پیش چشمان مشتاق و تماشاگر به نمایش می‌گذارد.

از آنجا که همه ما سعی می‌کنیم خانه و محل کار و زندگی‌مان را با کاشتن و پرورش گل‌های آپارتمانی بیاراییم و تلطیف کنیم، قطعا رفتن به شهری که به هلند ایران مشهور است و پر از باغ‌های گل و به همین واسطه هوایی مطبوع و پاک است، ‌می‌تواند برایمان بسیار دلپذیر و فرح‌بخش بوده و جسم و جانمان را تطهیر کند. علاوه‌بر باغ‌های گل، ‌محلات دارای منابع متعدد و غنی معادن سنگ‌های زینتی، معادن سنگ تراورتن و مرمریت نیز است که از لحاظ کیفیت در دنیا کم نظیرند.

پارک زیبای سرچشمه محلات واقع در شمال شهر، چناری که بیش از ۱۱۵۰ سال دارد، انواع باغ‌های پرورش گل در مزارع گل سفلی، امامزاده یحیی و امامزاده فضل‌ در خیابان قندی محلات علیا، کوچه‌باغ‌های پولگان در میدان فرمانداری (منطقه پولگان) و مزارع دشت بالا ودشت پشند وسرجوب‌ نر و پاقطار، حمام قدیمی عرش (مکان فعلی اداره گردشگری و میراث فرهنگی) واقع در خیابان سرچشمه، روستای آتشکوه و آتشکده باستانی واقع در این روستا و آسیاب‌های آبی از جمله دیدنی‌های این شهرند. یخچال تاریخی نیم‌ور و یخچال‌های طبیعی موسوم به کنگره یخچال نیز از دیگر جاذبه‌های محلاتند. ارده، عسل، نان‌های سنتی پرکوفت، گرده، نان شیری و دوآتشه، انواع گل و درخت، تریکو وگیوه نیز سوغاتی‌هایی هستند که در بازگشت از این سفر می‌توانید با خود از این بهشت زیبا به همراه بیاورید.
طبیعت عیدنوروز

About Author

Add a Comment