هشدار به گردشگران نوروزی/ فقط از صرافی‌های مجاز ارز تهیه کنید

هشدار به گردشگران نوروزی/ فقط از صرافی‌های مجاز ارز تهیه کنیدReviewed by بلانیان on Mar 17Rating:

صرافی‌های مجاز
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: صرافی‌های غیرمجاز در پی سرقت از مسافران نوروزی و تورهای گردشگری هستند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش در توصیه به کاربران فضای مجازی برای تهیه ارز گفت: مراجعه به صرافی‌ها یکی از ملزومات انجام سفرهای خارجی بوده و مسافران باید دقت لازم را هنگام تبدیل ارز داشته باشند.

بر اساس ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، صرافی‌ها ملزم به ارائه رسید و فاکتور معتبر با امضای مجاز و ممهور به مهر صرافی و به نام و امضای مشتری هستند؛ بنابراین صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تخلف نمی‌کنند و در صورت تخلف با مراجعه به بانک مرکزی و نشان دادن رسید و فاکتور خرید، می‌توان از آنها شکایت کرد.

وی یادآور شد: مسافران حتی برای خرید برخی کارت‌های اعتباری می‌توانند به صرافی‌های دارای مجوز بانکی مراجعه کنند، البته به جای کارت‌های اعتباری بهتر است از دبیت‌کارت ـ کارت‌های دارای موجودی که شما تا سقف موجودی خود مجاز به خرید هستید ـ استفاده کنند البته دبیت‌کارت باید با نام و مشخصات خود مسافر باشد و از دریافت دبیت‌کارت با مشخصات افراد دیگر خودداری شود؛ زیرا این امر می‌تواند برای آنها دردسرساز باشد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: بسیاری از صرافی‌های فضای مجازی فاقد مجوز بوده و با تعیین شروط خاصی برای تورهای برون مرزی نوروزی مثل ثبت‌نام در سایت و وارد کردن اطلاعات کامل فرد به همراه شماره حساب، به دنبال سرقت اطلاعات مسافران خارجی نوروز هستند.

وی ادامه داد: گردانندگان این سایت‌ها با جمع‌آوری اطلاعات مسافران مثل آدرس و شماره تلفن و زمان نبود آنها می‌توانند دست به سرقت از منزل آنها بزنند، لذا به هیچ عنوان آدرس و شماره‌های تلفن ثابت منزل و محل کار خود را در این گونه سایت‌ها وارد نکنید.

 

About Author

Add a Comment