حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟

حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟Reviewed by balanian on Jan 2Rating: 4.5حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟

حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟

اینکه گوشی اندروید شما دارای حافظه ی قابل گستردگی میکرو اس دی باشد یا نه  شما هر چقدر حافظه در اختیار داشت باشید را پر خواهید کرد.

چه ۳۲ گیگابایت باشد چه ۲۰۰ گیگابایت.در ادامه راه هایی برای افزایش فضای بیشتر در حافظه ی داخلی و خارجی گوشی های اندروید ارائه میدهیم:

حافظه ی پنهان را پاک کنید

خیلی از اپلیکیشن های اندروید داده های مصرفی را به صورت حافظه ی پنهان ذخیره میکنند تا به کاربر اجازه دهند که یک تجربه ی استفاده ی بهتری داشته باشد.داده ها و اطلاعاتی که در حافظه ی پنهان ذخیره شده است میتواند برای ما زمان کمتری را بگیرد (و همچنین موبایل دیتا یا اینترنت گوشی کمتری ) اما فایل هایی که در حافظه ی پنهان اپلیکیشن ها ذخیره شده است برای راحتی ماست و لزوما مورد استفاده و ضروری نخواهند بود.اگر شما احتیاج دارید تا فضایی روی گوشیتان باز کنید حافظه ی پنهان اپلیکیشن ها اولین جایی است که میتوانید به آن سر بزنید.

برای پاک کردن داده های پنهان از این راه استفاده کنید.

Setting>application>application manager > storage >clear cache

برای پاک کردن داده های پنهان از تمامی اپلیکیشن ها  هم ازاین راه استفاده کنید.

Setting >storage>cached data

حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟

موارد دانلود شده را پاک کنید

میتوانید با پاک کردن برخی از آن داده های غیر ضروری جا باز کنید.

برای پیدا کردن فایل دانلود ها در قسمت My files  در app drawer بگردید .فایلی را که میخواهید پاک کنید رویش کلیک کرده و نگه دارید سپس آیکون سطل آشغال را بزنید یا آیکون delete button .

 

از برنامه ی google photos استفاده ی مفید کنید

برنامه ی گوگل فوتوز به شما اجازه میدهد که به صورت غیر محدود از عکس هایتان پشتیبان ذخیره کنید .به زبان دیگر شما میتوانید هر عکسی را که میگیرید در آن واحد در برنامه ی گوگل فوتوز ذخیره کنید و باید بدانید که این حرکت از حافظه ی گوگل شما استفاده نمیکند.حال که عکس هایتان در این برنامه بک آپ گیری شد شما میتوانید از روی گوشیتان حذفشان کنید و جا باز کنید.

شما برای استفاده از این مزیت باید گزینه ی  بک آپ عکس ها و هماهنگی آنها را روشن کنید تا از این فضای ذخیره ی ابری استفاده کنید.برای این کار برنامه ی google photos را باز کنید به قسمت setting  رفته و back up & sync  را روشن کنید.

شما میتوانید عکس هایتان را با کیفیت بالا تا ۱۶ مگاپیکسل ذخیره کنید یا با همان کیفیت اصلیشان ذخیره کنید. بعد از اینکه این گزینه را روشن کردید میتوانید به setting > free up device storage  رفته و این گزینه را فعال کنید .که این گزینه عکس هایی که در برنامه ی گوگل فوتوز ذخیره میشود را بلافاصله از روی گوشی شما خود به خود پاک میکند.

اپلیکیشن ها را به درون سطل آشغال بفرستید

اگر شما تمام تلاشتان را برای باز کردن فضای اضافی انجام داده اید ولی باز هم فضا نیاز دارید هیچ راهی جز پاک کردن برخی از برنامه هایتان نیست.شما ۱۰۰ % چند برنامه دارید که هیچ وقت از آنها استفاده نمیکنید.

این مسیر را طی کنید

Setting >storage >apps  آنهایی که بیشتری جارا میگیرند در بالای لیست هستند. شما میتوانید آنها را Uninstall کنید.

حافظه گوشیهای اندروید را چگونه ارتقا دهیم؟

About Author

Add a Comment