باید از فضای پسابرجام برای رشد و توسعه کشور و اشتغال‌زایی بهره گرفت

باید از فضای پسابرجام برای رشد و توسعه کشور و اشتغال‌زایی بهره گرفتReviewed by بلانیان on Jan 25Rating: 5.0

به گزارش حوزه دولت  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد و در تشریح اهداف سفرش ایتالیا در جمع خبرنگاران، گفت: این سفر در مقطع تاریخی بسیار مهم و پسابرجام و پساتحریم انجام می‌شود و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی، گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا را از سیاست‌های تهران برشمرد و تأکید کرد که باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت و سفر به ایتالیا و فرانسه با این هدف انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی که در گذشته روابط خوبی با ایران داشته‌اند، از بررسی و توافق دو سند مهم در جریان  این سفر ۴ روزه به فرانسه و ایتالیا خبر داد و گفت: در این سفر سند نقشه راه میان مدت و بلند مدت همکاری‌های تهران با ایتالیا و فرانسه مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص مؤسساتی که بیمه صادراتی را تضمین می‌کنند تفاهماتی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به آمادگی کشورمان برای جذب فناوری‌های نوین، گفت: ایران پیشرفت‌های خوبی درباره فناوری‌های نوین داشته است و جذب این نوع فناوری‌ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین از امضای اسنادی در بخش‌های مختلف اقتصادی در جریان سفر به ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: درباره حمل و نقل و نوسازی ناوگان هوایی و نیز ریل لوکوموتیو و خودرو اسناد زیادی آماده است که در جریان این سفر مورد مذاکره و تفاهم قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همکاری در بخش‌های مختلف صنعتی، دانشگاهی، کشاورزی، گردشگری و تجهیزات پزشکی و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که در جریان این سفر درباره آن مذاکرات و تفاهماتی انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین ملاقات با پاپ و مقامات واتیکان و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و سیاسی را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست.

About Author

Add a Comment