اینگونه شاد زندگی کنید !

اینگونه شاد زندگی کنید !Reviewed by بلانیان on Sep 18Rating:

۱ – سلامتی و انرژی
شاید این مهم ترین عامل برای برخورداری از یک زندگی خوب باشد. ما در واقع همه عمرمان را برای کسب سلامتی و انرژی صرف می کنیم. در بسیاری از موارد سلامتی « نیاز دوران ضعف » است یعنی تا زمانیکه خدای ناکرده از سلامتی محروم نشوید خیلی به آن فکر نمی کنید. به عنوان مثال تا زمانیکه دچار دندان درد نشوید به دندان هایتان فکر نمی کنید. یا تا زمانیکه دردی نداشته باشید به جسم تان فکر نمی کنید .

۲ روابط خوب
حدود ۸۵ درصد شادی یا ناراحتی شما از روابطی که با دیگران دارید ناشی می شوند. ارسطو می گوید : « انسان یک حیوان اجتماعی است .» ما طوری طراحی شده ایم که در هر مرحله از زندگی مان در جامعه فعالیت کنیم و با افراد دیگر کار و زندگی کنیم. توانایی شما در ایجاد و حفظ یک رابطه عالی با همسر، فرزندان، دوستان، همکاران و دیگران، مقیاس حقیقی سنجش شخصیت و میزان سلامت روانی شماست. افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردارند و برای خود احترام زیادی قائل هستند بهتر با دیگران کنار می آیند و در زندگی شادتر هستند. یکی از بزرگترین اشتباهات ما این است که : از روابط خود غافل هستیم. علی الخصوص از مهم ترین روابط مان. اغلب اوقات تا وقتی مشکلی پیش نیاید به روابطی که داریم فکر نمی کنیم و وقتی مشکلی پیش می آید دیگر به چیزی جز روابط مان نمی اندیشیم.

۳ – کار ارزشمند
برای اینکه واقعا شاد باشید باید کاملا درگیر زندگی شوید. باید کارهایی انجام دهید که شما را فعال نگه دارند و حس موفقیت به شما ببخشد. اگر برای اداره مخارج زندگی خود کار می کنید باید کاری انجام بدهید که از آن لذت ببرید، کاری که بتوانید آن را به خوبی انجام دهید و برای انجام آن پول خوبی به شما بپردازند. مردم تنها زمانی واقعا شاد هستند که فکر می کنند در زندگی نقشی را اجرا می کنند و بیشتر از آنچه دریافت می کنند می بخشند. شما نیاز دارید از این مساله مطمئن باشید که کاری که انجام می دهید واقعا در زندگی و کار مردم تفاوتی ایجاد می کند. آقایان محترم ! یکی از مهم ترین مسئولیت های شما در قبال خودتان، این است که شغل مناسبی برای خودتان پیدا کنید و بعد وقتی آن را به دست آورید با تمام وجود مشغول انجام آن شوید. اگر به هر دلیلی نخواهید که با تمام وجود مشغول انجام کارتان شوید ممکن است این علامتی باشد که نشان دهد دیگر جای شما آنجا نیست.

۴ –  استقلال مالی
بعضی از بزرگترین ترس هایی که با آن مواجه می شویم ترسِ از دست دادن، شکست و فقر هستند. ما می ترسیم فقیر شویم، پول نداشته باشیم و به دیگران وابسته شویم.

About Author

Add a Comment