اطلاعاتی در مورد اهرام ثلاثه مصر

اطلاعاتی در مورد اهرام ثلاثه مصرReviewed by بلانیان on Sep 2Rating:

اطلاعاتی در مورد اهرام ثلاثه مصر

اطلاعاتی جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

اطلاعات جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

از زمان های خیلی قدیم می گفتند که اهرام مصر محتوی اسرار بزرگی است ولی تا این اواخر کسی از این اسرار اطلاع نداشت و فقط به تازگی و آن هم به طور محدود به آن راه یافتند . بزرگ ترین هرم مصر ( ساکاره ) کهن ترین بنای سنگی جهان است که در سال ۲۶۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است . در سمت غرب رود نیل بیش از ۸۰ هرم کشف شده است . نصف النهار هرم « کهــؤپس » یعنی خطی که از شمال می آید و از هرم می گذرد و به جنوب ختم می شود بهترین نصف النهار کرهً زمین می باشد از این حیث که زیادتر از خشکی می گذرد . اگر ما منطقهً سکونت نوع بشر را در کرهً خاک به دو قسمت نماییم می بینیم که نصف النهار مزبور از وسط آن دو قسمت می گذرد و هرگاه ارتفاع این هرم را ضرب در رقم یک میلیون بکنیم به طرزی عجیب و دقیق فاصلهً کرهً زمین تا خورشید به دست می آید .

اهرام ثلاثه مصر

منجمین امروز حساب کرده اند که طول شعاع کرهً زمین از قطب شمال یا قطب جنوب شش میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و پانصد و بیست ویک متر است و این عدد همان ذراع مقدس مصری است که ضرب در رقم ده میلیون کرده باشند یعنی ذراع مقدس که واحد مقیاس طول در مصر قدیم برای ساختمان اهرام بوده « ۶۳۵۶۵۲۱/۰ » متر طول داشته است . حال اگر ما یکی از اضلاع این هرم را به وسیله ذراع مقدس اندازه بگیریم تا بدانیم جند ذراع است طول سال آسمانی به دست می آید . مقصود از سال آسمانی عبارت از مدتی است که خورشید در آسمان طی می نماید تا به جای اول مراجعت کند .

اینک اگر کرهً مقدس را که جزیی از ذراع مقدس است ضرب در رقم صد میلیون بکنیم خط سیر کرهً زمین در فاصلهً بیست وچهار ساعت گرد محور خود به دست می آید . این محاسبه به قدری دقیق است که با متر امروزی نمی توان آن طور اندازه گرفت . هنگامی که هرم « کهــؤپس » را می ساختند مدخل هرم مقابل ستارهً قطبی بوده ولی اکنون شش هزار سال تغییر کرده اما بعد از نوزده هزار سال و کسری باز هم ستارهً قطبی مقابل مدخل هرم قرار خواهد گرفت زیرا در هر بیست و پنج هزار و هفتصد و نود و شش سال ، ستارهً قطبی به جای اول بر می گردد . به قــــول « آبه مورو » دانشمند معاصر، تمام اکتشافات علمی و جدید ما در هرم « کهــؤپس » موجود است منتها برای ادراک آنها باید به ذراع مقدس پی برد و دانست که هر یک از ابعاد این هرم و مشخصات ساختمان آن چه معنایی دارد .

اطلاعاتی در مورد اهرام ثلاثه مصر

اگرمقداری آب چند هفته در هرم قرار گیرد به آبی فعال با خواص عجیب تبدیل میگردد. برای مثال، اگر آب آلوده باشد بعد از این مدت کاملا ضد عفونی میشود. دست دختر چهارده ساله که در حادثه ای به شدت آسیب دیده بود، بعد ازسی دقیقه قرار گرفتن در این آب از درد افتاد و بعد از دو روز بهبود پیداکرد. خانمی به نام پتی با استفاده مکرر از این آب چهره ای جوان و شاداب تریافته است. کنی هیل گیاهی را به مدت پنج روز بدون آب داخل هرمنگهداری کرد، زمانی که گیاه را کاملا تازه و شاداب بود از هرم خارج کردبلافاصله پژمرده شد.

اگر بذر گوجه فرنگی داخل هرم کشت شود و سپس نشای آن در بیرون کاشته شود محصول آن چند برابر بوته های مشابه می شود. شیرکه به سرعت فاسد می شود بیسش از یک هقته در هرم سالم و قابل استفاده باقیمی ماند اما در غلظت آن تغییراتی حاصل می شود. این امر دو شرکت بزرگایتالیایی و فرانسوی را بر آن داشته است که پاکتهای مقوایی شیر را در بهصورت هرم به بازار عرضه کنند.

گوشت در داخل هرمهایی با ابعاد اهرام مصر و یا متناسب با آنها، با وجود آنکه دو سوم از آب خود را از دست می دهد هرکز فاسد نمی شود. آزمایشهای مکرر نشان داده که تیغ صورت تراشی در داخل هرم تیز تر می شود! چنانکه گاهحتی تا ۲۰۰ بار می توان از یک تیغ برای اصلاح کردن صورت استفاده کرد. به شکل بالا نگاه کنید که در آن بزرگترین هرم از مجموعه اهرامGiza خیلی ساده کشیده شده است.

اهرام ثلاثه مصر

مثلث قائم الزاویه ای که با نسبت های این هرم شکل گرفته شده باشد به مثلث قائم مصری یا Egyptian Triangle معروف هست و جالب اینجاست که بدانید نسبت وتر به ضلع هم کف هرم معادل با نسبت طلایی یعنی دقیقا” ۱٫۶۱۸۰۴ می باشد. این نسبت با عدد طلایی تنها در رقم پنجم اعشار اختلاف دارد یعنی چیزی حدودیک صد هزارم. باز توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که اگر معادله فیثاغورث را برای این مثلث قائم الزاویه بنویسم به معادله ای مانند phi2=phi+b2خواهیم رسید که حاصل جواب آن همان عدد معروف طلایی خواهد بود. (معمولا” عدد طلایی را با phi نمایش می دهند) طولوتر برای هرم واقعی حدود ۳۵۶ متر و طول ضلع مربع قاعده حدودا” معادل ۴۴۰متر می باشد بنابر این نسبت ۳۵۶ بر ۲۲۰ (معادل نیم ضلع مربع) برابر با عدد ۱٫۶۱۸ خواهد شد.

کپلر (Johannes Kepler 1571-1630) منجممعروف نیز علاقه بسیاری به نسبت طلایی داشت بگونه ای که در یکی از کتابهای خود اینگونه نوشت : “هندسه دارای دو گنج بسیار با اهمیت می باشد که یکی ازآنها قضیه فیثاغورث و دومی رابطه تقسیم یک پاره خط با نسبت طلایی می باشد. اولین گنج را می توان به طلا و دومی را به جواهر تشبیه کرد”. تحقیقاتی که کپلر راجع به مثلثی که اضلاع آن به نسبت اضلاع مثلث مصری باشد به حدی بود که امروزه این مثلث به مثلث کپلر نیز معروف می باشد. کپلر پی به روابط بسیار زیبایی میان اجرام آسمانی و این نسبت طلایی پیدا کرد

About Author

Add a Comment