آیت‏‌الله نورمفیدی: مشکلات اقتصادی تنها با توجه به “تولید داخلی” و “اقتصادمقاومتی”رفع می‌شود

آیت‏‌الله نورمفیدی: مشکلات اقتصادی تنها با توجه به "تولید داخلی" و "اقتصادمقاومتی"رفع می‌شودReviewed by بلانیان on Jan 22Rating: 5.0

به گزارش بالاسری  آیت‌‏الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‏‌های‏ نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گرگان اظهار داشت: تحریم‌ها ۳۰ تا ۴۰‌درصد در مشکلات تاثیر داشت، اما بقیه مشکلات در جامعه داخلی بوده و باید برای حل آن برنامه‌ریزی اصولی انجام شود.

وی افزود: راه‌حل معضلات داخلی، اجرای صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه برخی برداشت‌های پیش پا افتاده از آن دارند، اما اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای مهم و اساسی و ریشه‌دار است.

نماینده ولی‏‌فقیه در استان گلستان تاکید کرد: تولید باید در بخش‌های مختلف کشور از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری انجام شود، اما نباید این تولیدات به صورتی باشد که در داخل گرد و خاک بخورد، بلکه باید به صورتی به این مهم توجه کنیم که بتوانیم بازارهای جهانی را نیز به تصرف خود در آوریم و با تولیدات خارجی در بازارهای آنان رقابت کنیم.

آیت‏‌الله نورمفیدی با بیان این که برخی از خودروهای تولید داخلی، سال به سال از کیفیت آن کاسته می‌شود، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که خودروهای ایرانی توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشند و حتی منسوجات کشور هم بتوان صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله برجام کار بزرگی و مهمی بود و در برابر ۶ غول بزرگ و مدعی جهان بارها نشستیم و جلسه برگزار کردیم تا بالاخره توانستیم با حمایت و پشتوانه مردمی، رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مدیریت رئیس‌‌جمهور و حضور تیم مذاکره‌کننده قوی با توانایی و پختگی بالا، آن را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه نباید در این باره بی‌انصافی داشته باشیم و باید مسائل را واقع‌بینانه نگاه کنیم، ادامه داد: دنیا فهمید که ادعاهای طرف‌های مقابل کذب محض بود و آن‌ها تنها می‌خواستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، مستکبران همیشه ضعیف‌کش هستند و اگر ما ضعیف بودیم، بدون شک این مذاکرات و برجام به نتیجه نمی‌رسید درحالی که امروز مشخص شد ایران قدرتی دارد که این جلسات و مذاکرات به نتیجه رسید.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار داشت: مردم در این مسیر به‌خوبی در برابر تحریم‌ها ایستادگی و مقاومت کردند. دولت، رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده زحمات زیادی کشیدند که در راس آن‌ها رهبر انقلاب با ارشادات و مراقبت‌های خود، آن را به سرانجام رساندند که نشان داد در این مسیر همه دست به دست هم دادند تا به این پیروزی و اجرای برجام رسیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در ادامه به مشکلات این استان اشاره کرد و گفت: در گلستان با وجود مشکلات بسیار زیاد در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی وغیره، همه مسئولان و دست‌اندرکاران و مدیران باید دست در دست هم دهند تا از موقعیت به وجود آمده در فضای پسابرجام حداکثر استفاده را کنند.

وی به برخی از راهکارهای حل این معضلات اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار، ارائه تسهیلات، تسهیل فضای کار، برداشتن پیچ و خم‌های بروکراسی‌های اداری، پیش‌بینی طرح‌های اقتصادی با صرفه و معرفی آن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، توجه به زمینه‌های گردشگری، توجه به توسعه کشاورزی استان و توجه به صنعت به‌ویژه صنایع تبدیلی در کنار فراهم‌سازی شرایط تجارت و بازرگانی به‌ویژه با کشورهای همسایه استان و کشور، بخشی از این راهکارها است.

آیت‏ الله نورمفیدی با اشاره به این که کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: اگر پول‌های به اصطلاح بلوکه شده آزاد شود، بازهم به علت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی به اینجا نمی‌رسد بنابراین مشکلات استان باید مشکلات به‌صورت ریشه‌ای و اساسی حل شود.

About Author

Add a Comment