کارهایی که به مرور شما را پیر می‌کند!

کارهایی که به مرور شما را پیر می‌کند!Reviewed by بلانیان on Jan 22Rating: 5.0

اگرچه که از پیر شدن گریزی نیست و ما هر روز که می‌گذرد بیشتر به روند طبیعی آن نزدیک می‌شویم، اما راه‌هایی وجود دارد که این روند را به تعویق بیندازیم و خودمان را جوان و زیبا نگه داریم و برعکس راه‌هایی هست که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، راه‌هایی که شما را هرچه سریع‌تر پیر و کهنسال خواهد کرد!

کارهایی که به مرور شما را پیر می‌کند!

اگر مالتی تسک هستید!

اگر جزو آن افرادی هستید که “تو دو لیستتان” هرگز کوتاه نمی‌شود و کارهایی که قرار است انجام دهید نه تنها تمام نمی‌شود، بلکه روز به روز بیشتر بر روی اعصابتان می‌رود، این یعنی به زودی شادابی و جوانی خود را به زودی از دست خواهید داد.

اگر نمی‌توانید به شیرینی نه بگویید!

شیرینی‌ها علاوه بر آنکه شما را چاق می‌کنند، یک کاتالیزور در روند پیر شدن هم به حساب می‌آیند. گلیکوزیله شدن فرایندی است که در آن مولکول‌های شکر خود را به راحتی به فیبرهای پروتئینی در سلول‌ها می‌چسبانند و می‌توانند باعث از دست دادن درخشندگی و تُن خوشرنگ پوست و افزایش گودی سیاه زیر چشم، ایجاد پف و چین و چروک و همینطور منافذ پوست شود. خلاصه که اگر درخشش جوانی خود را می‌خواهید، شکر را از زندگی خود کنار بگذارید.

اگر کمتر از ۵ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابید

کم‌خوابی علاوه بر آنکه یک حلقه‌ی سیاه زیر چشمتان به جا می‌گذارد، طول عمر را هم کوتاه می‌کند. یک انسان بالغ باید حداقل هفت ساعت خواب خوب داشته باشد وگرنه به مشکلاتی از قبیل کمبود انرژی در طی روز، کندی ذهن، عدم تمرکز و افزایش وزن مواجه می‌شود.

اگر یک معتاد تلویزیونی هستید!

تحقیقات نشان می‌دهد هر یک ساعت ولو شدن جلوی تلویزیون ۲۲ دقیقه از امید به زندگی خواهد کاست. در واقع کسانی که شش ساعت از روزشان را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، پنج سال کمتر از دیگران امید به زندگی خواهند داشت. البته گفتن ندارد که این موضوع بیشتر مربوط نشستن و بی‌تحرک بودن است.

اگر از کرم‌های دور چشم استفاده نمی‌کنید

حتی یک پوست بدون عیب و ایراد هم به استفاده مداوم از کرم دور چشم نیاز دارد. پوست در ناحیه دور چشم نازک‌ترین قسمت بدن است و بیشتر از هرجای دیگر گذر عمر را نشان می‌دهد. مرطوب نگه داشتن پوست اطراف چشم به راحتی می‌تواند شما را چند سالی جوان‌تر از واقعیت نشان دهد. چیزهای دیگری که برای پوست شما لازم است عبارت است از ویتامین C، اسید هیالورونیک و هر چیزی که در آن آنتی اکسیدان وجود دارد. گفتن ندارد که کلاژن‌ها و الاستین‌ها به سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

About Author

Add a Comment