راهنمای اتو کردن پارچه با جنس مختلف!

راهنمای اتو کردن پارچه با جنس مختلف!Reviewed by بلانیان on Sep 20Rating:

اتو-کردن

سلام به شما دوستان خوب خیاط باشی. از اینکه مطالب ایران ویج را دنبال می کنید یعنی اینکه قصد موفقیت در پیشه خود دارید. به همین منظور سعی داریم ساده ترین نکته هایی که غفلت از آن ها می تواند مشکلاتی را برای خیاط و صاحب پارچه  و لباس ایجاد کند برای شما بگوییم که دانستن آن خالی از لطف نیست. موضوع مورد بحث امروز در باره اتو کشیدن است! یک خیاط خوب باید بداند که چگونه باید با پارچه ها و لباس ها برخورد داشته باشد تا مشکلات ثانوی پیش نیاید و هنر وی را زیر سوال نبرد!

گاها لباس خود را که از خیاطی می گیریم مشاهده می کنیم که بعضی از نواحی لباس برق می زند و این ناشی از اتوکشیدن نا آگاهانه است که مشکلاتی را ایجاد می کند. نکاتی که در امر اتوکشیدن باید بدان توجه داشته باشید را امروز به قلم خیاط باشی بخوانید!

قبل از اینکه شروع به اتو کشیدن کنید به موارد زیر توجه داشته باشید:

جنسیت پارچه را مد نظر داشته باشید. برخی از پارچه ها مثل پارچه های ساتن و براق با دیدن حرارت به طور مستقیم آسیب می بینند و موجب جمع شدن و یا سوختن و براق تر شدن پارچه می شوند. یک راه این است که از حرارت کم استفاده کنید و یا اینکه پارچه مورد نظر را با یک پارچه بپوشانید و بعد آن را اتو کنید

برخی از پارچه ها لکه های آب اتو را برای همیشه در خود حفظ می کنند.

حتما زیر پارچه یا میز اتوی خود را با پارچه ای نخی و یا پنبه ای بپوشانید!

برای اتو کردن پارچه های استات و ساتن از زیر اتویی با جنس خودشان استفاده کنید

برای لباس های کشی و استریج لباس را به طور معمولی بر روی میز اتو قرار بدهید و بعد از آن با سنجاق آن را ثابت و اتو را روی درزها قرار دهید.

از حرکت دادن اتو روی لباس های کشی و استریج خود داری نمایید.

برای اتو کردن لباس های حریر و توری هم بر روی لباس هم زیر لباس از پارچه پنبه ای استفاده کنید و علاوه بر آن لباس را وارونه کرده و اتو کنید.

از بالشتک بیضی برای اتو کردن آستین ، درزهای هلالی، پنس ها و… استفاده کنید.

در هنگام اتوکردن درزها و حلقه آستین و… از یک کاغذ مقوایی و یا …. برای زیر درزها استفاده کنید تا از برق افتادگی در سایر بخش های لباس جلوگیری شود.

حرارت اتو می تواند پارچه های متالیک و پولکی را کدر کند. راه حل این مشکل این است که از یک پارچه ی پنبه ای برای روی میز و زیر اتو بر روی لباس استفاده شود.

پارچه های مخملی هم با حرارت برق می افتند تنها راه آن این است که اتو را با فاصله از پارچه قرار داده تا با بخار آن اتو شود.

برای اینکه حالت های گل های گیپوری از بین نرود از چند لایه پنبه ای بر میز اتو و یک لایه روی لباس استفاده کنید.

امیداوریم که این مطالب به کارتان بیاید و بتوانید پارچه های مختلف را به خوبی اتو کنید. این مطالب شامل تجربیات خیاط باشی به همراه یک سری اطلاعات از کتاب آموزش علمی و گام به گام خیاطی اثر خانم اکرم السادات بدری بوده است

چنانچه شما نیز به عنوان یک خیاط یا هر فردی که تجربیات زیادی در امر دوخت و دوز دارید می توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

About Author

Add a Comment