(تصاویر) کریسمس در محله مسیحیان دمشق

(تصاویر) کریسمس در محله مسیحیان دمشقReviewed by بلانیان on Dec 27Rating:

در فاصله دو کیلومتری از خط مقدم جنگ در سوریه، صدها نفر از مسیحیان سوریه دیروز به مناسبت جشن کریسمس و زادروز میلاد مسیح پیامبر عشق و صلح و دوستی در دمشق به مناجات پرداختند.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فرادید، دیشب در کلیسای مریم عذرا سریان ارتدوکس در محله «القصور» در دمشق مراسم جشن شب کریسمس با حضور پاتریارک «مار ایگناتیوس افرام دوم» برگزار شد.

پاتریارک«مارایگناتیوس افرام دوم» مردم  کشورهای خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه را به امیدواری فراخواند. در پایان این مراسم نیز از درخت کریسمس رونمایی شد.

پاتریارک افرام دوم گفت: درخت کریسمس سوریه با خون ملت خود آبیاری شده است. ما از اینجا از دمشق پیام عشق و محبت و دوستی به همه مردم سوریه می فرستیم. ما برای بازگشت صلح و آشتی وامنیت به سراسر سرزمین سوریه نماز می خوانیم.

مسیحیان یازده درصد جمعیت سوریه را تشکیل می دهند و از زمان قدرت گرفتن داعش همواره مورد تهدید این گروه بوده اند. برخی از مسیحیان از آغاز جنگ و تاکنون سوریه را ترک کرده اند با این حال بسیاری از آنا حاضر به ترک کشور نیستند.

جنگ در سوریه تاکنون ۲۵۰ هزار کشته بر جای گذاشته و باعث آوارگی نیمی از جمعیت ۲۳ میلیونی این کشور شده است. عکس های خبرگزاری رسمی سوریه و نیز شبکه خبری اسپوتنیک از جشن کریسمس در دمشق را در زیر می بینید.

 

About Author

Add a Comment