بیوگرافی و عکس های مینا وحید

بیوگرافی و عکس های مینا وحیدReviewed by بلانیان on Sep 8Rating:

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

بیوگرافی مینا وحید

مینا وحید به انگلیسی (mina vahid) متولد هفدهم تیر ماه سال پنجاه و نه می باشد . وی در رشت به دنیا آمده است . مینا وحیـد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران می باشد.وی با بازی در فیلم سینمایی دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان نام خودش را بر سر زبانها انداخت.بازی او دراین فیلم تحسین منتقدین را برانگیخت.وحید دراین فیلم با ستارگانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی ، فرهاد اصلانی ، بیتا فرهی و پرویز پورحسینی همبازی بود. وی سابقه همکاری با بازیگرانی چون یکتا ناصر و سعید راد را درکارنامه دارد. وحید یک خواهر ویک برادر نیز داراست.


مصاحبه با مینا وحید
* مریم بنظر ادامه دار می آمد ولی تمام شد. از حسن فتحی نخواستید در فصل دو سریال هم باشید؟
در اولین جلسه ای که درباره تحلیل نقش برگزار شد، آقای فتحی گفتند دلم نمی آید مریم کشته شود که در نهایت این اتفاق افتاد. به هر حال وقتی به عنوان یک نویسنده داستانکی را وارد سریال می کنید باید بلد باشید آن را یک جایی ببندید چون رها می شود و احتمالا از دست می رود.

*چرا این قدر حضور مریم کمرنگ بود و یک باره اوج گرفت؟
در فیلمنامه این طور نبود. در قسمت ۱۶ یا ۱۷ فیلمنامه تکلیف کاراکتر روشن می شد و نقش به پایان می رسید. (در نسخه کنونی نقش مریم در قسمت ۲۶ معلوم شد) طبیعی است که حضور مریم قطره چکانی باشد. ولی آقای فتحی در تدوین تصمیم گرفتند که مریم را نگه دارند. اصلا فیلمنامه در تدوین چیز دیگری شد.

*بهتر شده یا بدتر؟
در هر صورت من فکر نمی کنم کسی از مریم لذت ببرد.

*کل سریال را می گویم؟
من فکر نمی کنم تدوین به درام ضربه زده باشد. همه تصمیم هایی که کارگردان می گیرد برای بهتر شدن فیلم است. تدوین هم یکی از همین ابزارهای کمکی است که حتی به آن کارگردان دوم می گویند. درباره مریم نمی توانم بگویم این اتفاق خوب بوده یا نه چون سریال یک محور اصلی دارد به اسم بزرگ آقا و شهرزاد و اطرافیانش؛ مابقی از جمله مریم داستانک هایی هستند که در کنار دستان اصلی روایت می شد.چون داستانک ما محور اصلی درام ربطی نداشت، فکر می کنم در تدوین تصمیم جداگانه ای برای آن گرفته شد و نمی دانم برای مریم بهتر شده یا بدتر.

*خوبی نقش برای شما این بود که به کلی با دو تجربه دیگران تفاوت داشت. مریم از نظر رفتاری مثبت نیست.
البته من فکر نمی کردم چرکی نقش تا این حد به چشم مردم بیاید. این که بعضی ها در فضای مجازی به رفتار مریم واکنش نشان می دهند، شاید جای خوشحالی داشته باشد. بگذریم که بعضی ها ادبیات مناسبی ندارند و این درد آور است. منظورم این است که لابد نقش، اثر خود را گذاشته که عده ای واکنش نشان می دهند. مریم برای جدا شدن از بابک دلایلی دارد که توجیه پذیر است نه تائید پذیر . اگر بهتر پرداخت می شد برای آن دلسوزی می کردیم نه احساس نفرت.

*منظورم این بود که دوست ندارید همیشه نقش مثبت بازی کنید؟
فیلم «کفش هایم کو؟» را بعد از «شهرزاد» بازی کردم و اگر تاثیری هست از «دوران عاشقی» است. شاید این در وجودم بوده ولی لهجه را احساس نکردم. عشوه و کرشمه اما باید می بود و لوس هم می بود. یعنی در سین و شین ها عمد داشتیم
راستش یک بازیگر باید درکارنامه خود نقش خوب و بد داشته باشد. ضمن این که نقش های بد در کارنامه یک بازیگر ماندگارترند. بعضی بازیگرها برای همین اصرار دارند نقش بد انتخاب کنند چون در ذهن مردم ماندگار تر می شود. مریم نقش بد نیست، چرک است. قرار هم نبود این قدر چرک باشد و اگر وقت بود که نویسنده و کارگردان بیشتر به این داستانک برسند، مریم از این چرکی بیرون می آمد و تبدیل به شخصیتی خاکستری می شد. شاید با قراردادن ۱۰ دیالوگ در لابلای فیلمنامه این اتفاق رخ می داد. بابک (امیر حسین رستمی) یک شخصیت طنز دارد و مریم از رفتار او خجالت می کشد. مریم عاشق نیست و هر چه رفتار عاشقانه و ابراز عشق می بینیم از جانب بابک است. مریم حتی یک نگاه عاشقانه به بابک ندارد. حتی جاهایی که از من می خواستند به بابک نگاه عاشقانه داشته باشم پیشنهاد می دادم این کار را نکنم. مریم دنبال موقعیت است و اگر ادعای عشق می کرد رفتار بعدی اش زیر سوال می رفت. مریم سودای بازیگری دارد و وقتی به یک آدم قدرتمند (سرهنگ تیموری) می رسد به امید آینده بهتر بابک را رها می کند. البته من نقش را تحلیل می کنم و قصدم اصالت دادن به مریم نیست. به هر حال ؛ چون نقش پرداخت کافی نشده یک مقدار ابتر مانده و برای مردم چندش آور است. مثلا یک نفر کامنت گذاشته که مشابه خداحافظی شما و بابک در رستوران را بین شهرزاد و فرهاد دیدیم؛ آن جا اشک مان در آمد این جا نه. فرصت نبود جواب بدهم که دوست عزیز اگر من اشک شما را در می آوردم یعنی بد بازی کرده ام. آن جدایی یک وداع بدون عشق بود و معنایش این بود که ما به هم نمی آییم. اتفاقا گریه کردن برای بازیگر آسان ترین کار است.

*هنوز هم مریم را دوست ندارید؟
نه.
*ولی باعث فراگیری نام تان شده.
اشتباه نشود؛ من خود مریم را دوست ندارم. من شاید نقش منفی قبول کنم ولی باید برایم آن شخصیت توجیه پذیر باشد.
*این نگاه تاثیر منفی روی بازی تان نمی گذاشت؟
چرا ؛ فکر می کنم اگر بخواهیم نمودار بگیریم نسبت به بازی های دیگرم افت داشته ام. البته شخصیت مریم را باید چندش و شل و لوس بازی می کردم. اگر جذاب می بود مریم نمی شد. اعتراض هایی که بعضی ها دارند یعنی نقش اثر خودش را گذاشته.

*شما «در «دوران عاشقی» و «کفش هایم کو؟» نقش دخترهایی را بازی می کنید که از خارج آمده اند و طبیعی است که فارسی را با لهجه صحبت کنند. در «شهزراد» هم تا حدودی این اتفاق رخ داد. فکر می کردم ژنتیک این طور صحبت می کنید ولی در طول مصاحبه خبری از سین و شین نبود. چرا مریم را با لهجه و کرشمه بازی کردید؟ کارگردان این را می خواست؟
نه. ولی باید عشوه می ریخت.

*حالا که مریم به بین دو کاراکتر دیگر قرار گرفته احساس می شود ناخودآگاه تاثیر گرفته اید.
فیلم «کفش هایم کو؟» را بعد از «شهرزاد» بازی کردم و اگر تاثیری هست از «دوران عاشقی» است. شاید این در وجودم بوده ولی لهجه را احساس نکردم. عشوه و کرشمه اما باید می بود و لوس هم می بود. یعنی در سین و شین ها عمد داشتیم.

*یک خطر وجود دارد و این که احتمالا کارگردان ها از شما همین شخصیت تثبیت شده را بخواهند که یک طور حرف می زند.
ممکن است بعضی کارگردان ها یک بازیگر را در قالب تثبیت شده ببینند، به همین دلیل چند نقش مشابه را رد کردم. دوست دارم نقش بعدی کاملا متفاوت با این سه باشد چون هر سه نقش شیک بوده. البته مهم تر از این ها این است که بازیگر نقشش را خوب بازی کند. در این سه نقش با وجود اشتراکاتی که دارند سعی کردم تفاوت هایی داشته باشند.

* نقد دیگری که به بازی شما وارد است به «کفش هایم کو؟» بر می گردد. یک عده معتقدند نقش بیتا زیادی لوس شده و عده ای می گویند اتفاقا رابطه پدر و دخترها بویژه در نسل بیتا عمدتا همین شکلی است. خود شما چه تعریفی از نقش دارید؟
وقتی یک شخصیت و رابطه آن با اطرافیان شکل بگیرد بقیه مسائل بر اساس آن رابطه ایجاد می شود. الان پدر من بیمار است و تمام کارهای ابتدایی را باید برای او انجام داد. من و خواهرم مثل یک بچه با او برخورد می کنیم و در طول انجام کارها شاید ۱۰ بار پیشانی اش را ببوسم و قربان صدقه اش بروم. این وقتی در زندگی واقعی می آید لوس نیست ولی وقتی در فیلم می بینی به خودت اجازه می دهی بگویی این لوس است. من حتی از آقای پوراحمد پرسیدم بیتا را جدی تر می خواهی؟ گفت نه. همین مینا وحید را می خواهمم

*مینا وحید قدم های اول بازیگری را خوب برداشته ، حالا باید دید در آینده چه می کند. برای ادامه چه برنامه ای دارید ؟ چه می کنید که از قافله عقب نیفتید؟
اولا ورزش خیلی کمک می کند و آن را رها نمی کنم . با یکی از اساتید بازیگری یک سری نکات را برای بیان و بدن تمرین می کنم. چون معتقدم هر از چند سال یک بار باید همه آموخته ها را مرور کرد.
*جنس پیشنهادها به شما الان چه شکلی است؟
خدا را شکر بیشتر پیشنهادها برای نقش یک است ولی از هر ۱۰ فیلمی که ساخته می شود شاید یک فیلم است که محوریت آن زن باشد. یعنی رل یک به من پشنهاد می شود ولی فقط ناظر است! من نقشی را دوست دارم که منفعل نباشد و جایی برای کار کردن داشته باشد. در این مدت چند کار سینمایی پیشنهاد شده ولی جنس آن را دوست نداشته ام. فعلا هم در حال نوشتن هستم و قرار است ساخته شود. با یک تهیه کننده هم صحبت کرده ام و باید منتظر زمان مناسب برای تولید آن بود. فیلمنامه دو سال پیش تمام شده و حالا مشغول روتوش کردن آن هستم.

* دوست دارید برای تلویزیون سریال بازی کنید؟ یا می خواهید فقط در سینما باشید؟
بستگی به فیلمنامه دارد. اما به خاطر محدودیت های تلویزیون ، کم پیش می آید که نقش برای یک بازیگر جای شکوفایی داشته باشد.
از انتخاب شدن برای بازی در نقش بیتا در فیلم سینمایی«کفش هایم کو؟» بگویید.
– واقعیت این است که من از طریق تهیه کننده این فیلم، علی قائم مقامی به دفتر کیومرث پوراحمد دعوت شدم و بعد از صحبت در جلسه اول، به فاصله یک روز قرارداد بستیم. خوشبختانه کیومرث پوراحمد همان ابتدا گفت من برای نقش بیتا مناسب هستم. همکاری با پوراحمد علاوه بر اینکه برای من افتخار بزرگی بود، تجربیات خوبی هم به همراه داشت. خوشحالم هستم که با کارگردانی کار کردم که نه تنها کوله باری از تجربه است، بلکه سخت گیری ها و حساسیت های بسیار خوبی دارد که برای من هم مفید بود و توانستیم تعامل خوبی برقرار کنیم.
با توجه به اینکه پیش از انتخاب شما، قرار بود باران کوثری، به عنوان چهره ای شناخته شده تر از شما نقش بیتا را بازی کند، آیا این اتفاق برایتان استرس زا نبود؟
– زمانی که قرارداد می بستم از این موضوع اطلاعی نداشتم. در روز اول فیلمبرداری کیومرث پوراحمد به من گفت قرار بود نقش بیتا را باران کوثری بازی کند، اما به دلیل تصادفی که برای او پیش آمده بود، این اتفاق میسر نشد. واقعیت این که برای من افتخار است نقشی را بازی کرده ام که قرار بود بازیگر کارکشته تر و مشهورتری مثل باران کوثری آن را بازی کند. با توجه به اینکه باران کوثری بازیگر بسیار توانمندی است و اصولاً نقش های متفاوتی بازی می‌کند، انتخاب من به جای او یعنی نقش بیتا آنقدر متفاوت بوده است و آنقدر جای کار دارد که کوثری قرار بوده آن را بازی کند. البته این مسئله در بازی من تأثیری نداشت، یعنی استرس خاصی نداشتم. به هر حال من باید نقشم را به خوبی بازی می کردم.

 شخصیت بیتا دختر جوانیست که به تازگی از خارج از کشور آمده است و نمی تواند فارسی را خوب صحبت کند. به نظر می رسد در لهجه داشتن و نداشتن شخصیت نوسانی وجود دارد. در مورد این مسئله توضیح دهید.
– من تقریباً یک هفته پیش از کلید خوردن کار به این پروژه پیوستم و نزدیک به۵ روز تمرین کردم و به این طرز بیان رسیدم. وقتی وارد دفتر پوراحمد شدم، ابتدا او متوجه این تغییر لحن نشد و وقتی گفتم به نظر شما اگر بیتا به این شکل صحبت کند، مناسب هست یا نه؟ او گفت اگر واقعاً همین قدر تغییر لهجه داشته باشی کافی است. در مورد نوسانی که در اوایل ورود به ایران تا آخر فیلم وجود دارد، باید بگویم این کار عمدی بوده است. ما در هیچ جای فیلم اعلام نمی کنیم که بیتا چه مدت است که به ایران آمده. خیلی طبیعی است وقتی کسی مثلاً یک ماه در کشوری ساکن شود، لهجه اش درست می‌شود و کم کم می تواند به اصل آن زبان نزدیک شود. بیتا هم زمانی که وارد ایران می‌شود، خیلی خوب فارسی صحبت نمی کند، اما کم کم و با گذشت زمان و رفت و آمد با آدم های مختلف می تواند بیان بهتری داشته باشد و فارسی را درست تر صحبت کند. البته زمانی که شخصیت بیتا دچار استرس می‌شود، مثلاً زمانی که با عمویش دعوا می‌کند، یا زمانی که با مادرش تلفنی صحبت می‌کند دوباره لهجه اش به هم می ریزد و… حتی کسانی که شهرستانی هستند و با گویش خاصی صحبت می‌کنند هم وقتی دچار چنین مشکلی می شوند، گاهی به لهجه اصلی خود بر می گردند.

در مقابل شما رضا کیانیان، بازیگری شناخته شده و با تجربه بازی می کرد که البته نوع بازی اش در فیلم«کفش هایم کو؟» هم ویژه بود. این اتفاق تأثیری در بازی شما گذاشته بود؟
– رضا کیانیان به عنوان یک بازیگر پیشکسوت از همان ابتدای کار آنقدر شرایط صمیمی و راحتی برای من به عنوان بازیگری جوان فراهم کرده بود که استرس زیادی نداشتم. خیلی از افراد فکر می‌کنند بازی یک بازیگر تازه کار در مقابل افرادی که سالهای زیادی در پروژه های مختلف حضور داشته اند، کار ساده ای نیست و حتی ترسناک به نظر می رسد. برای من این موضوع به شکل دیگری بود و خیالم از کسی که روبه روی او به ایفای نقش می پرداختم آسوده بود. رضا کیانیان علاوه بر اینکه جو صمیمی و دوستانه ای ایجاد کرده بود، من را برای ارائه بهتر نقش راهنمایی می کرد و حضور کیومرث پوراحمد و بازیگری مثل کیانیان در فیلم«کفش هایم کو؟» اتفاق بسیار خوبی بود و شرایط ایده آلی را برای من فراهم کرده بود. رضا کیانیان که خودش هم دختر ندارد، درست مثل یک پدر با من رفتار می کرد و ما در پشت صحنه هم عشق و مراقبت های پدر دختری داشتیم و این نگاه محبت آمیز برای من که بازیگر نوپایی هستم بسیار دوست داشتنی بود.

شما پیش از حضور در عرصه تصویر در دنیای تئاتر بازیگری را تجربه کرده بودید. فکر می کنید تجربیات تئاتری شما چقدر در اعتماد کارگردان ها به شما و به دست آوردن نقش مؤثر بوده است؟
– شاید این تأثیر مستقیم نبوده است، اما برخی از کارگردان ها به تحصیلات بازیگرشان اهمیت می‌دهند. خوشبختانه کارگردانانی که من تجربه همکاری با آنها را به دست آورده ام نیز چنین تفکری داشتند. علیرضا رئیسیان، کارگردان بسیار هوشمندیست و در کار وسواس ویژه ای دارد و برای او مهم است بازیگری که انتخاب می‌کند، از نظر اخلاق و تحصیلات در جایگاه خوبی قرار داشته باشد تا بعدها از انتخاب خود پشیمان نشود.
کیومرث پوراحمد و حسن فتحی هم که هر دو از حساس ترین و دقیق ترین کارگردان های کشور هستند. من هم به عنوان بازیگر با داشتن سواد هنری لازم کمتر احساس گیجی یا عدم اعتماد به نفس می کنم و زمان ایفای نقش هم کمتر دچار ترس می شوم. هر تجربه کاری بازیگر را پخته تر می‌کند و برای من هرتجربه تئاتری سرشار از آموخته های مهم بود. باید توجه کرد که بازی در تئاتر و تصویر متفاوت است و گاهی بازیگر تئاتری باید برای بازی در اندازه تلویزیون تمرین کند و بالعکس.

در حال حاضر با سیل علاقه مندان برای ورود به دنیای بازیگری، عده ای بدون خجالت از یک کارگردان می خواهند که در فیلمش بازی کنند. این اتفاق در مورد برخی از بازیگرهای صاحب نام هم پیش می آید. آیا شما هم تا به حال برای گرفتن یک نقش پیش قدم شده اید؟
– خوشبختانه کارگردانانی که من تا به حال تجربه همکاری با آنها را داشته ام، در سطحی بالاتر از این صحبت ها قرار دارند و برای انتخاب بازیگرشان معیارهای مشخص و از پیش تعیین شده ای دارند. البته من به طور کلی آدم خجالتی‌ای هستم و در حال حاضر که برای بازی در دو پروژه سینمایی دعوت شده ام، حتی خجالت می کشم با دستیارهای کارگردان تماس بگیرم و از نتیجه کار باخبر شوم. خجالتی بودن برای یک بازیگر ضعف بزرگی است. مثلاً علیرضا رئیسیان با توجه به حساسیت و دقت نظری که دارد، ممکن نیست منتظر پیشنهاد کسی باشد و باید بازیگرش را خودش انتخاب کند و بازیگر هم باید معیارهای مورد نظرش را داشته باشد.
اصولاً کارگردان های بی حاشیه با پیشنهاد کسی بازیگر انتخاب نمی کنند و اگر کسی واقعاً برای یک نقش مناسب باشد از او دعوت به همکاری می‌شود و اگر مناسب هم نباشد نمی تواند با پیشنهاد به کارگردان های مختلف وارد کار شود. البته دوست ندارم راجع به هیچکس قضاوت کنم. ابتدا باید شرایط آن شخص را بررسی کرد. ممکن است کسی با پیشنهاد به یک کارگردان وارد سینما هم شود و حتی ماندگار هم باشد، اما ممکن است که عمر هنری زیادی نکند. هرانسانی باید عواقب تصمیمات خود را در نظر داشته باشد. در نهایت اینکه من از پیشنهاد دادن به یک کارگردان برای بازی در فیلمش خجالت می کشم، اما خوش به حال آنهایی که می توانند و این کار را انجام می‌دهند.

در آخر اینکه آیا بازی در پروژه تازه ای را آغاز کرده اید؟
– در حال حاضر فصل خوبی برای کار و شروع پروژه های تازه نیست و در این بازه زمانی تولیداتی زیادی نداریم. البته من برای بازی در دو فیلم سینمایی جدید وارد مذاکره شده ام که یکی از این دو پیشنهاد را خیلی دوست دارم و امیدوار هستم به زودی شرایط برای همکاری و آغاز کار جدید فراهم شود. پیشنهادی برای بازی در یک سریال تلویزیونی هم داشتم که نپذیرفتم و فعلاً تمرکزم روی بازی در سینما است.

 

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مدل مانتو مینا وحید ۹۵

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

وی سابقه همکاری با بازیگرانی چون یکتا ناصر و سعید راد را درکارنامه دارد. وحید یک خواهر ویک برادر نیز داراست.چهره او به چهره هدیه تهرانی شبیه است.

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

اینستاگرام مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

مینا وحید | بیوگرافی و عکس های مینا وحید

فیلم های سینمایی مینا وحـید :
دوران عاشقی (۱۳۹۳)
گیرنده (۱۳۹۰)

فیلم های تلویزیونی مینا وحـید :
دختران حوا (۱۳۹۱)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (۱۳۹۱)

تله فیلم :
حنا (۱۳۹۳)
ساعت به وقت صفر (۱۳۹۰)

عکس های مینا وحید در سال 95

عکس های جدید مینا وحید در سال ۹۵

عکس های مینا وحید در سال 95

عکس های مینا وحید در سال 95

عکس های مینا وحید در سال 95

خلاصه فیلم دوران عاشقی
به گفته ی علیرضا رئیسیان این فیلم قوی‌ترین بیان سینمایی اش است؛ هم از لحاظ نوع روایت، هم از نوع میزانسن و بازی‌ها و کارگردانی. لیلا حاتمی و شهاب حسینی، بازیگران اصلی «دوران عاشقی» هستند. این فیلم در بخش سینمای ایران پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به نمایش درآمد و در ۵ بخش بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل مرد و دستاورد فنی و هنری (موسیقی) کاندید دریافت جایزه بود که در نهایت تندیس ویژه هیئت داوران (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد-فرهاد اصلانی) این جشنواره را دریافت کرد.

عکس های مینا وحید در سال 95

تیپ جدید مینا وحید در سال ۹۵

عکس های مینا وحید در سال 95

عکس های مینا وحید در سال 95

عکس های اینستاگرام مینا وحید

پخش بین المللی «دوران عاشقی» بر عهده بخش بین‌الملل مؤسسه رسانه‌های تصویری است. این فیلم در بخش ” تمرکز بر سینمای منتخب جهان” سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال نیز حضور دارد.

فیلم «دوران عاشقی» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در ۱۰ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. «دوران عاشقی» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد(شهاب حسینی)، بهترین بازیگر نقش اول زن(لیلا حاتمی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(فرهاد اصلانی)، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد سیمرغ جشنواره سی و سوم شد.

عکس های اینستاگرام مینا وحید

عکس جدید مینا وحید

عکس های اینستاگرام مینا وحید

عکس های اینستاگرام مینا وحید

مینا وحید 95

عکس های مینا وحید جدید

مینا وحید 95

چهره بدون آرایش مینا وحید

مینا وحید 95

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment