گامهای تبدیل شدن به فردی نابغه

گامهای تبدیل شدن به فردی نابغهReviewed by balanian on Dec 28Rating: 4.5گامهای تبدیل شدن به فردی نابغه
گامهای تبدیل شدن به فردی نابغه
بسیاری از افراد حتی با سطح هوشی متوسط می توانند مانند نوابغ مشهور و موفق شوند به شرط آنکه رمزهای موفقیت را یاد بگیرند.
گامهای تبدیل شدن به فردی نابغه

کارشناسان دانشگاه واشنگتن ایالات متحده با بررسی زندگی افراد نابغه و دارای هوش فراوان که ضریب IQ آنها بین ۱۴۰ الی ۱۶۰ است دریافتند که این افراد برای رسیدن به موفقیت برنامه کاری، سلامتی و تغذیه های خاصی دارند.
در گام اول آنها از دوران کودکی اهداف خود را مشخص کرده و معمولا در دفترچه، کاغذ دیواری در اتاق یا محل کار خود قرار داده اند، براساس تحقیقات مشاهده اهداف به صورت فیزیکی و تعیین هدف در رسیدن به آن بسیار موثر است تا فکر کردن به هدف به تنهایی که افراد نابغه با وجود داشتن پتانسیل مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و زندگی بی بند و بار، اکثر آنها زندگی بسیار سالمی دارند.
خوردن غذاهای سالم، عادت به ورزش منظم، اعتقادات مذهبی، زندگی خانوادگی پابرجا و داشتن فرزندان زیاد از جمله ویژگی های مشترک بین بسیاری از نوابغ جهان از قرن های پیش تا کنون است.
کارشناسان اعتقاد دارند افراد حتی با بهره هوشی معمولی هم می توانند دکترا بگیرند و در درس و کار موفق باشند به شرط اینکه عادات صحیح زندگی را در خود نهادینه کنند.
محققان دانشگاه واشنگتن این نتایج را با بررسی بر روی زندگی نوابغی چون توماس ادیسون، بیل گیتس، بنجامین فرانکلین و سایر افراد نخبه جهانی در طی قرن ها بدست آورده اند که ضریب هوشی بسیار بالایی داشته اند.

گامهای تبدیل شدن به فردی نابغه

About Author

Add a Comment