کشورهای صلح طلب دنیا را بیشتر بشناسیم!

کشورهای صلح طلب دنیا را بیشتر بشناسیم!Reviewed by balanian on Nov 8Rating: 5.0کشورهای صلح طلب دنیا را بیشتر بشناسیم!

کشورهای صلح طلب دنیا را بیشتر بشناسیم!

 

interlaken_harder-kulm_swiss

محل زندگی آرام و با ثبات، اولین معیار برای داشتن یک زندگی با کیفیت است.

کشورهای صلح طلب دنیا را بیشتر بشناسیم!

گزارش شاخص جهانی صلح ( GPI ) از موسسه اقتصاد و صلح، سطح نسبی صلح را در ۱۶۲ کشور نشان می دهد. آنها، کشورها را برمبنای ۲۲ شاخص مختلف، از جمله سطح خشونت، جرم، روابط با کشورهای همسایه، نبود جنگ، مشارکت در صلح ملل متحد، حفظ ماموریت، مدرسه سازی و غیره، رتبه بندی کرده اند. زندگی در کشوری آرام و به دور از هر گونه هیاهوی سیاسی ، اجتماعی و … آرزوی هر شخصی است. پس با ما همراه باشید تا با ۵ مورد از صلح طلب ترین این کشورها آشنا شوید.

۵. سوئیس | مقیاس شاخص صلح جهانی : ۱٫۲۷۵

شهرهای تمیز، نرخ پایین جرم و کیفیت بالای مواد غذایی، سوئیس را به یکی از خوشبخت ترین کشورها برای زندگی تبدیل کرده است. سوئیس، از سیستم آموزشی و مراقب های بهداشتی عالی برخوردار است. این امر، فرصت های ناتوانی را کاهش داده و استعداد و بهره وری را بهبود بخشیده است. نرخ دستمزد در این کشور بالا بوده و نرخ مالیات نسبتاٌ پایین است.
همچنین، سوئیس یکی از بهشت های مالیاتی و یکی از سبزترین کشورهای جهان است. معمولاٌ منابع انرژی تجدید شدنی و محصولات اقتصادی – تعاونی را ترجیح می دهد.
این ها دلایلی هستند که سوئیس را با مقیاس شاخص صلح جهانی ۱.۲۷۵ به پنجمین کشور صلح طلب دنیا تبدیل کرده است.

۴. زلاند نو | مقیاس شاخص صلح جهانی : ۱٫۲۲۱

زلاند نو، توسعه و پیشرفت اجتماعی واقعی ، حبس پایین و روابط دوستانه با کشورهای همسایه را دارا است. سیستم قضایی مستقل و نیروی متعهد پلیس در این کشور وجود دارد. این کشور امن، سیستم آموزشی در سطح جهانی و مراقبت های بهداشتی پیشرفته را نیز ارائه می کند. سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان یا با هزینه کم دولتی در صورت بیماری یا بیکاری در این کشور ارائه می شوند.

۳- اتریش | مقیاس شاخص صلح جهانی : ۱٫۱۹۸

و اما سومین کشور صلح طلب دنیا ، اتریش است.
این کشور اروپایی مکانی عالی برای زندگی است چرا که نرخ جرم و قتل پایینی دارد. از قانون دوچرخه سواری برای محافظت از محیط زیست برخوردار است. اتریش با سرانه جزئی تولید ناخالص داخلی یکی از غنی ترین کشورهای جهان است. همچنین، این کشور از استاندارد بالای زندگی و سیستم های حمل و نقل بزرگی برخوردار است. زیبایی و معماری تاریخی اتریش میلیونها گردشگر را هر ساله به خود جذب می کند.
اتریش با مقیاس شاخص صلح جهانی ۱٫۱۹۸ سومین کشور صلح طلب و آرام دنیا است ، از هیاهوهای سیاسی به دور است و زندگی آرامی را به ساکنانش هدیه می کند.

۲. دانمارک | مقیاس شاخص صلح جهانی : ۱٫۱۵۰

دانمارک کمترین میزان فساد را داشته و خوشبخت ترین کشور جهان است. نرخ بالای باسوادی، سیستم های پیشرفته مراقبت های بهداشتی، استاندارد بالای زندگی و کامیابی، دانمارک را به کشوری استثنایی برای زندگی تبدیل کرده است.
این کشور اروپای شمالی نیز در میان کشورهای برجسته از نظر برابری جنسیتی رتبه بندی شده است. این امر، حضور قوی زنان در سیاست، بهداشت و آموزش در دانمارک را نشان می دهد. همچنین، سطح بالای رفاه اجتماعی در این کشور تحصیلات و مراقبتهای بهداشتی رایگان را وعده می دهد. این امر به مردم دانمارک کمک می کند تا به دلیل وضع مالیات بالا در کشور، توازن کار-زندگی را به دست بیاورند.
ساکنان کپنهاگ ( پرجمعیت ترین شهر دانمارک ) ، برای رسیدن به مدرسه یا محل کار، ترجیح می‌دهند دوچرخه سواری یا پیاده روی کنند. این امر باعث می شود که این شهر تا سال ۲۰۲۵ از کربن پاک شود.
تمام این ها کافی است تا دانمارک با مقیاس شاخص صلح جهانی ۱.۱۵۰ دومین کشور صلح طلب در دنیا باشد.

۱. ایسلند | مقیاس شاخص صلح جهانی : ۱٫۱۴۸

ایسلند، صلح‌طلب ترین کشور دنیا است.مقیاس شاخص صلح جهانی در این کشور ۱.۱۴۸ است و نشان از آرامش حاکی بر این کشور دارد.
این کشور از سطح بالای دموکراسی، برابری جنسیتی و مدت حبس پایین برخوردار است. همچنین، نرخ باسوادی ۹۹ درصدی در این کشور وجود دارد و برای تحصیلات، هزینه شهریه وجود ندارد.
همچنین، مردم ایسلند یکی از آگاه ترین مردمان در جهان هستند. ایسلند در زمینه مطالعه، باسوادی و انتشارات کتاب در سطح بالایی رتبه بندی شده‌اند. این کشور اولین کشور اروپایی است که یک رئیس جمهور زن را انتخاب نموده است .
با تمام این تفاسیر شاید ایسلند بهترین مقصد برای کسانی باشد که به دنبال زندگی آرام و با کیفیت هستند ، زندگی در کشوری که در کنار تمام زیبایی های طبیعی ، سطح بالای کیفیت زندگی ، آرام است و از ناآرامی و هیاهو به دور است و ثبات دارد.

About Author

Add a Comment