کاکائو بخورید تا حافظه تان سالم بماند

کاکائو بخورید تا حافظه تان سالم بماندReviewed by بلانیان on Apr 7Rating:

کاکائو بخورید تا حافظه تان سالم بماند

یک متخصص تغذیه، اظهار کرد: مصرف کاکائویی که دارای رنگ تیره باشد موجب بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی می‌شود.

 دکتر خدیجه رحمانی با بیان اینکه نتایج مطالعات نشان می‌دهد کاکائو برای قلب و عروق و بهبود عملکرد مغز انسان موثر است، گفت: کاکائو دارای ترکیبات موثری بنام «فلاونوئیدها» است که مصرف آن موجب کاهش فشار خون، ممانعت از فعالیت پلاکت‌ها، کاهش التهاب و در نتیجه کاهش تصلب شرایین می‌شود و موجب بهبود جریان خون در عروق و بهبود عملکرد مغز و حتی حیطه‌های شناختی می‌شود.این متخصص تغذیه، افزود: البته این ترکیبات در مواد غذایی مانند چای، عصاره انگور، سیب، موز، نعناع و … نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر چه شکلات و یا کاکائو تیره‌تر باشد میزان فلاونوئیدهای موجود در آن نیز بیشتر است، گفت: میزان فلاونوئید موجود در کاکائو طی فرآیند خشک کردن، حرارت و تبخیر کاهش می‌یابد بنابراین علاوه بر رنگ کیفیت محصول خریداری شده نیز بسیار حائز اهمیت است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: مصرف کاکائو موجب دریافت چربی و کالری بیشتر می‌شود، بنابراین افراد باید توجه باشند بعد از مصرف کاکائو علاوه بر افزایش تحرک، میزان کالری دریافتی خود از سایر مواد غذایی را کنترل کنند.

رحمانی یادآور شد: مصرف مرتب شکلات حاوی کاکائو در زنان یائسه که دچار افزایش کلسترول هستند اثرات مفید پیشگیری کننده در بیماری قلب و عروق و فشار خون دارد اما در مردان مسن با سابقه بیماری عروق کرونر این مساله دیده نشده است بنابراین مصرف شکلات حاوی کاکائو یا خود کاکائو به تمام افراد توصیه نمی‌شود، اما اگر افراد تمایل به مصرف دارند،توصیه می‌شود کاکائو ۷۰ درصد و یا ترجیحا ۹۰ درصد استفاده کنند.

About Author

Add a Comment