واکنش مجلس به شهریه دوره آموزشی معلمان

واکنش مجلس به شهریه دوره آموزشی معلمانReviewed by بلانیان on Feb 14Rating:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ارائه نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در اخذ شهریه دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه، گفت: مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی در این خصوص واکنش نشان می‌دهد.

مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  از نگارش نامه‌ای به علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی مجدد به دریافت شهریه میلیونی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و افزود: متأسفانه شاهد هستیم که در برخی از دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان به خاطر واحدهای پیش نیاز و نیز اینکه برخی رشته‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند، مبالغی اخذ می‌شود.وی تصریح کرد: همین رویه در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که دانشگاه‌های دولتی هستند نیز اتفاق افتاده و افرادی که در آزمون استخدامی و نیز فرآیندهای بعد از آن موفق بوده‌اند، به بهانه گذراندن دوره‌های آموزش معلمی و نیز دروس پیش نیاز مجبور به پرداخت هزینه‌های میلیونی هستند.

رحماندوست با بیان اینکه معمولاً افرادی که در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کنند از خانواده‌های متمول نیستند، گفت: مگر در دانشگاه دولتی هزینه‌ای اخذ می‌شود؟ فردی که وارد دانشگاه آزاد و یا غیر انتفاعی می‌شود، خودش را برای پرداخت شهریه آماده کرده است،‌ اما این پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از اول به آنها اطلاع داده نشده بود و پرداخت هزینه‌ها برای آنها مشکل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگارش نامه‌اش به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازنگری در اخذ شهریه از این افراد، تصریح کرد: این اقدام برای حمایت از این پذیرفته شدگان بوده است، البته کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را در دست بررسی دارد و مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی در این خصوص واکنش نشان خواهد داد.

About Author

Add a Comment