نظر فرمانده ناجا درباره رفتارهای پرخاشگرانه بدحجابان

نظر فرمانده ناجا درباره رفتارهای پرخاشگرانه بدحجابانReviewed by بلانیان on Jan 28Rating: 5.0

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نگاه روان‌شناختی به آسیب‌های اخلاقی گفت: رفتارهای نابهنجار،‌ پرخاشگرانه و بداخلاقی‌هایی که در افراد بدحجاب دیده می‌شود یک واکنش روان‌شناختی معیوب و آسیب روانی است.

 خبرگزاری تسنیم: سردار حسین اشتری در همایش پلیس، روان‌شناسی و مشاوره با اشاره به تغییرات گسترده و شگرف جرائم و افزایش استرس‌ها مأموران پلیسی در حین مأموریت‌ها اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های روانی از جمله بیماری‌های روان‌تنی باعث بازنشستگی زودهنگام همکاران ما شده است.وی با بیان اینکه آگاهی از دانش روان‌شناسی که جزء لاینفک مأموریت‌های پلیس تبدیل شده است، گفت: بهره‌برداری از دانش روان‌شناسی در پیشگیری از وقوع جرم و همچنین کشف جرائم تاثیر به سزایی دارد و از این رو نمی‌توان منکر نقش این دانش در مأموریت‌های پلیسی شد.

اشتری اعتیاد را یکی از آسیب‌های جدی جامعه امروز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ریشه بسیاری از جرم‌ها در اعتیاد است و آمارها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از زندانیان کشور و سارقان با این آسیب مرتبط هستند.

فرمانده ناجا همچنین مشکلات اخلاقی، بدحجابی و نزاع خیابانی را دارای ریشه روانی دانست که در ادامه به وقوع جرائم اخلاقی منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی دوایر روان‌شناسی و مددکاری در نیروی انتظامی گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ کارشناس روان‌شناسی در ناجا حضور دارند و ۴۴ دایره روان‌شناسی و ۶۲۰ دایره مددکاری به منظور ارائه مشاوره‌های روان‌شناسی در نیروی انتظامی تأسیس شده است.

اشتری گفت: این اقدامات باعث شده تا یک سوم از پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های کشور حل و فصل یابد و در ۹ ماهه امسال نیز ۱۲۷ هزار پرونده در کلانتری‌ها منجر به صلح و سازش شد.

فرمانده ناجا با اشاره به این‌که نیروی انسانی پلیس سرمایه اصلی ناجا است، بر حفظ سلامت جسمی و روانی مأموران پلیس تاکید کرد و گفت: اگر ما بیش از گذشته به علوم روان‌شناختی و مشاوره وجه داشته باشیم علاوه بر اثربخشی بیشتر در مأموریت‌ها می‌توانیم امکان آینده‌نگری مناسب‌تری را برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های جدید کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد از فرمانده‌هان پلیس انتظار داریم تا فعالیت‌های فعلی خود را در زمینه روان‌شناسی و مشاوره را بیش از بیش هدفمند کرده و با استفاده از خدمات بروز این علم در جهت گسترش تولید محتوای علمی کارآمد برای پایه‌ریزی مفهوم جدید روان‌شناسی انتظامی گام بردارند.

About Author

Add a Comment