نحوه اتصال feedburner به دامین شخصی

نحوه اتصال feedburner به دامین شخصیReviewed by بلانیان on Jan 20Rating: 5.0

همانطور که شما هم می دانید یکی از ابزار های بسیار کاربردی و مناسب برای مدیران سایت, feedburner گوگل می باشد. با استفاده از feedburner شما می توانید تسلط کاملی بر روی rss های سایت خود داشته باشید. مثلا می توانید تعداد افردای که خوراک سایت شما را دنبال می کنند را بدانید یا اینکه به صورت خودکار برای آنها خبرنامه بفرستید. اما متعسفانه این ابزار بسیار مفید در کشور ما به دلایلی فیلتر شده است و کاربران عملا نمی توانند به rss های ایجاد شده توسط فید برنر دسترسی داشته باشند.

در این مطلب می خواهیم تا شما را با روشی آشنا کنیم که با استفاده از آن می توانید یک آدرس اختصاصی برای feedburner سایت خود ایجاد کنید و امکان دسترسی بدون فیلتر به آن را برای کاربران سایت خود فراهم نمایید. توجه داشته باشید که این روش فقط برای کسانی که دارای هاست هستند قابل استفاده می باشد.

نحوه اتصال feedburner به دامین شخصی

وارد بخش MyBrand سایت feedburner به آدرس http://feedburner.google.com/fb/a/mybrand (که فیلتر نیست) شوید. حال روی در پایین صفحه روی گزینه active کلیک نمایید.

آموزش عبور از فیلتر و انتقال feedburner به دامین شخصی

در صفحه بعدی به دنبال آدرسی باشید که با رنگ زرد مشخص شده است. اگر در این آدرس عبارت null وجود داشت باید با استفاده از یک قند شکن این صفحه را باز کنید و آدرس صحیح را کپی نمایید.

آموزش عبور از فیلتر و انتقال feedburner به دامین شخصی

حال وارد کنترل پنل هاست خود شوید و از قسمت Domains گزینه DNS Zone Editor را انتخاب نمایید.

آموزش عبور از فیلتر و انتقال feedburner به دامین شخصی

در این صفحه از طریق بخش Add a CNAME Record, مطابق تصویر زیر یک CNAME جدید ایجاد کیند. توجه کنید که در بخش Name یک اسم به دلخواه وارد کنید مثلا اگر feed وارد کردید, آدرس فید سایت شما به صورت feeds.site.com خواهد شد و در بخش CNAME هم همان آدرسی که در صفحه MyBrand سایت فید برنر بود را قرار دهید.

آموزش عبور از فیلتر و انتقال feedburner به دامین شخصی

حال دوباره به صفحه My Brand فیدبرنر برگردید و در فیلد “Enter your feed-specific domain names” آدرس ساب دامینی که در بخش DNS Zone Editor هاست خود ایجاد کردید را وارد نمایید و روی دکمه save در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش عبور از فیلتر و انتقال feedburner به دامین شخصی

خوب تمام شد. حالا باید حداکثر تا ۲۴ ساعث صبر کنید تا تنظیمات CNAME جدید به درستی فعال شود. از این به بعد شما می توانید بدون هیچ محدودیتی از فیدبرنر برای سایت خود استفاده نمایید. مثلا اگر آدرس feedburner سایت شما قبلا به شکل feeds.feedburner.com/name بوده است, از این به بعد به راحتی می توانید با آدرس feeds.site.com/name به فید برنر سایت خود دسترسی داشته باشید و آن را در اختیار کاربران سایت قرار دهید.

About Author

Add a Comment