مسجد جمکران مستند سازی می شود

مسجد جمکران مستند سازی می شودReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0

Untitled-1

به گزارش بالاسری سیدمجید مطهری‌نژاد مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکرانبا با علام این خبر گفت: مسجد مقدس جمکران یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعیان است که بیش از هزار سال از بنای آن می‌گذرد و با توجه به قدمت این مکان شریف، لزوم اجرای طرح تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران مشخص می‌شود.

وی افزود: پروژه تاریخ شفاهی مسجد با این رویکرد آغاز شد تا سخنان و نظرات علما، بزرگان، محققان، خادمان و زائران این مکان مقدس جمع‌آوری و مستندسازی شود.

مطهری‌نژاد بیان داشت: مرکز نشر و پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران جهت اجرای طرح پژوهشی تاریخ شفاهی، کارگروهی با حضور نمایندگانی از معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل و همچنین خادمان با سابقه و پیشکسوت مسجد مقدس جمکران را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه مقرر شد که در یک برنامه یک ساله، بخش عمده تاریخ شفاهی مسجد جمع‌آوری شود که تا کنون ۳۰۰ دقیقه تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران ضبط و جمع‌آوری شده است.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران گفت: مجریان طرح پژوهشی تاریخ شفاهی مسجد با افراد تأثیرگذار در مسجد و زائرانی که بیش از چند دهه با این مکان مقدس ارتباط داشتند، گفت‌وگوهای دقیقی انجام می‌دهند تا وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی مسجد جمع‌آوری و مستندسازی شود.

مطهری نژاد در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف طرح پژوهشی تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران این است که برخی از شبهات و موضوعاتی که ناخواسته در خصوص مسجد مطرح می‌شود، در دل تاریخ شفاهی به مرور اصلاح شود.


جمکران

 

 

About Author

Add a Comment