فصل تولد و تاثیراتش بر افزایش احتمال ابتلا به آلرژی

فصل تولد و تاثیراتش بر افزایش احتمال ابتلا به آلرژیReviewed by balanian on Jan 14Rating: 4.5فصل تولد و تاثیراتش بر افزایش احتمال ابتلا به آلرژی

فصل تولد و تاثیراتش بر افزایش احتمال ابتلا به آلرژی

محققان نشانگرهای خاصی بر روی DNA کشف کرده اند که فصل تولد را با ریسک ابتلا به آلرژی در سنین بالا مرتبط می کند.

به گفته محققان دانشگاه ساوتامپتون، فصل تولد هر کودکی می تواند تعیین کننده احتمال ابتلا به آلرژی هر فردی در بزرگسالی باشد.

در این مطالعه، نمونه های DNA حاصل از گروهی از افراد جزیره ای در انگلستان مورد بررسی و اسکن قرار گرفت. آنها در این اسکن دریافتند که نشانگرهای خاصی، بخصوص در حالت متیل سازی DNA، با فصل تولد مرتبط بوده و همچنان تا ۱۸ سال بعد هم وجود دارند.

این تیم تحقیق همچنین توانست این نشانگرهای فصل تولد را با بیماری های آلرژی زا مرتبط کند؛ به عنوان مثال افراد متولد پاییز در مقایسه با افراد متولد بهار بیشتر در معرض ابتلا به اگزما قرار دارند.

جان هالووی، یکی از اعضای تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نشانگرها به DNA وصل شده و می توانند تا سال ها بر تجلی ژن تاثیر گذارند و حتی ممکن است تا نسل بعد هم ادامه یابند. مطالعه ما ارتباط این نشانگرهای خاص را با فصل تولد و ریسک ابتلا به آلرژی نشان می دهد. باوجود این یافته ها، ما هیچ توصیه ای مبنی بر تغییر زمان بارداری نداریم.»

فصل تولد و تاثیراتش بر افزایش احتمال ابتلا به آلرژی

About Author

Add a Comment