شاخص کل بورس در آستانه کانال ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت

شاخص کل بورس در آستانه کانال ۷۱ هزار واحدی قرار گرفتReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0


امروز در پایان معاملات دو میلیارد و ۲۵۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و ۶۰۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال در ۱۲۰ نوبت معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بالاسری، همه شاخص های بورس صعودی بودند به نحوی که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) ۸۲۲ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۹۶ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۴۹ واحد، شاخص آزاد شناور دو هزار و۳۷۴ واحد، شاخص بازار اول هزار و ۶۲۳ واحد و شاخص بازار دوم نیز سه هزار و ۹۷۱ واحد رشد داشتند.
نمادهای پارسان، فارس، رمپنا، وغدیر، همراه، اخابر و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص های بازار سرمایه گذاشتند.

** شاخص فرا بورس ۱۸٫۵ واحد رشد کرد
همچنین امروز بازار فرابورس شاهد خرید و فروش ۳۹۰ میلیون برگه بهادار در ۴۷ هزار و ۷۶۵ نوبت به ارزش یک هزار و ۸۶۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال بود.
در جریان معاملات امروز، ۱۷۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی معامله شد و به این ترتیب نماد ‘اخزا’ به لحاظ ارزش معاملات در بین نمادهای فرابورسی در رده دوم و در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت و رکورد بیشترین ارزش معاملات روزانه در این نماد از زمان گشایش این نماد تاکنون شکسته شد.
قند چهارمحال به همراه شمال شرق شاهرود و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت های نیرو سرمایه، صنعتی مینو و ذوب آهن اصفهان با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.
طبق این گزارش، بیشترین ارزش معاملات امروز در بازار سهام به ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به نام برق عسلویه مپنا ثبت شد و بیشترین حجم معاملات به میزان ۴۳ میلیون ورقه بهادار در نماد ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاد.
همچنین، شاخص فرا بورس(آیفکس) از ابتدای ساعت معاملاتی امروز همانند روزهای گذشته روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت با رشد ۱۸٫۵ واحدی معادل ۲٫۵ درصد به رقم ۷۶۱٫۶۴ واحد رسید.
نماد شرکت های بانک دی، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت تهران پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده ۷۸۰ تا ۹۰۰ هزار ریال معامله شد.
براساس این گزارش، صندوق اعتماد آفرین پارسیان با معامله ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله را به خود اختصاص داد.

 

About Author

Add a Comment