سفارت آمریکا موشک باران شد!

سفارت آمریکا موشک باران شد!Reviewed by بلانیان on Jan 5Rating: 5.0

سفارت آمریکا در بغداد هدف حملات موشکی قرار گرفت

1451889853900_images

در حالی که اخباری از حمله موشکی به سفارت عربستان در بغداد منتشر شده است برخی منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند، سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله سه موشک کاتیوشا قرار گرفت.

برخی منابع امنیتی عراق فاش کردند که سفارت آمریکا روز شنبه مورد حمله سه موشک کاتیوشا قرار گرفت و این حمله هیچ تلفات انسانی نداشت.

منابع مذکور افزودند: یک موشک به ساختمان سفارتخانه اصابت کرد و دو موشک دیگر در اطراف سفارتخانه در منطقه الخضرا که تحت تدابیر شدید امنیتی است، سقوط کردند.

برخی منابع نظامی عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کردند که در حملات هماهنگ داعش در استان‌های الانبار و صلاح الدین، ۶۹ تن از نیروهای امنیتی این کشور و داوطلبان مردمی و نیروهای بیداری کشته شده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

این منابع اظهار داشتند، شدیدترین حمله داعش به دو شهر بروانه و اسکران واقع در شرق شهر حدیثه و نیز پایگاه‌های ارتش در شمال و شمال غرب فلوجه در استان الانبار صورت گرفت.

در استان صلاح الدین داعش به پایگاه‌های ارتش در جنوب غرب شهر سامرا حمله کرد و همچنین این گروه تروریستی حمله گسترده‌ای به پایگاه‌های نیروهای عراقی و شبه نظامیان مستقر در جبهه‌های نبرد در غرب سامرا انجام داد.

شش داعشی به پایگاه اسپایکر واقع در شمال غرب تکریت یورش برده و پس از درگیری‌ با نیروهای عراقی خود را منفجر کرده و چندین تن از جمله یک افسر ارتش را کشتند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی حملات شدید و سختی علیه پایگاه‌های و اهداف داعش از دو استان صلاح الدین و الانبار داشتند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی افزود: در این حملات داعش متحمل خسارات شدیدی شد و تعداد زیادی از نیروها و تجهیزات خود را از دست داد.

همچنین راه‌های امدادرسانی به این گروه تروریستی مسدود شده و حرکت نیروهای آن دچار مشکل شد.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد که جنگنده‌های این ائتلاف در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ حمله هوایی به پایگاه‌ها و اهداف داعش در استان‌های الانبار، نینوا و کرکوک انجام دادند.

این ائتلاف افزود، در رمادی پنج پرواز و در موصل، مرکز استان نینوا هفت پرواز انجام شد.

About Author

Add a Comment