دستمزد در سال ۹۵ و سبد معیشتی کارگران

دستمزد در سال ۹۵ و سبد معیشتی کارگرانReviewed by بلانیان on Feb 14Rating:

دستمزد در سال 95 و سبد معیشتی کارگران

آخرین اخبار از دستمزد ۹۵ و سبد معیشتی کارگران در سال آینده

دو رخداد مهم در هفته پیش رو از جمله نشست شورای عالی کار به عنوان مرجع رسمی تعیین دستمزد کارگران و نهایی شدن هزینه مربوط به تامین معیشت یک خانوار ۴ نفره کارگری در حالی به وقوع خواهد پیوست که شورای عالی کار هم وارد فاز تازه ای خواهد شد.

بر اساس این گزارش هفته گذشته به دلیل نقص در ارائه گزارش کارفرمایان پیرامون سبد معیشتی، کارگروه تخصصی برای هفته پیش رو نشست دیگری برگزار خواهد کرد که براساس آن گزارش سبد معیشتی مورد اتفاق شرکای اجتماعی قرار خواهد گرفت.

رخداد دیگر و مهم هفته پیش رو تشکیل شورای عالی کار که به احتمال بسیار زیاد با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود، ماراتن تعیین دستمزد را وارد فاز تازه ای خواهد کرد و با توجه به حساسیت های انتخاباتی درصد افزایش به هفته های پایانی اسفندماه موکول خواهد شد.

لازم به ذکر است که کارگران در شرایطی با تصویب افزایش حداقل مزد متناسب با تورم ۱۳ درصدی موافقت خواهند کرد که سایر مزایای انگیزشی از جمله بن خواربار، پایه سنوات و حق مسکن افزایش بیش از صد درصدی داشته باشند.

هم اکنون بن کارگری، ۱۱۰ هزار تومان، حق مسکن ۲۰ هزار تومان و پایه سنوات برای گروه های پایین تر هزار تومان و حداکثر ۱۳۰۰ تومان تعیین شده است.

About Author

Add a Comment