دانشمندان ظرفیت حافظه مغز انسان را تخمین زدند

دانشمندان ظرفیت حافظه مغز انسان را تخمین زدندReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0


 

ما تاکنون شنیده ایم که مغز انسان همچون یک کامپیوتر قدرتمندست که می تواند در سخت‌ترین موقعیت ها تصمیم منطقی را بگیرد. برخلاف کامپیوترها که ظرفیت معینی در زمینه حافظه دارند اما مغز انسان چنین نیست و ظرفیت بی حدی دارد. گذشته از آن ما واقعا نمی دانیم مغز ظرفیت حافظه‌اش چقدرست و حال دانشمندان موفق شدند ظرفیت حافظه مغز را تخمین زنند.

به گزارش مهتاب جهاندار مترجم خبرگزاری لیان، به تازگی مجله eLife مقاله ای را منتشر کرد که در آن دکتر Terry Sejnowskiو پروفسور Francis Crick در موسسه نوروبیولوژی محاسباتی به مطالعه بیولوژیکی پرداختند. آنها به ساخت یک ماکت سه بعدی هیپوکامپ مغز موش با کمک کامپیوتر پرداختند پس از یک تحلیل دقیق به نتیجه ای دست یافتند. دکتر Terry Sejnowski معتقدست که مطالعه گذشته مغز انسان نیاز به بازبینی داشته و در حال حاضر به نتیجه ای رسیدند که سیناپس مغز بسیار متنوع و بیشتر از آن چیزیست که تاکنون کشف گردید.

با این حال می توان گفت ظرفیت حافظه مغز انسان ۱۰ برابر آنچه که تاکنون تصور می کردیم است. اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید بیان کنیم این ظرفیت ۱ پتابایت یا همان ۱ میلیون گیگابایت می باشد که دیگر نیازی به توضیح نیست.

 

About Author

Add a Comment